پارس ناز پورتال

نقش ویتامین ها در جوان سازی پوست

نقش ویتامین ها در جوان سازی پوست

نقش ویتامین ها در جوان سازی پوست 

ویتامین ها در بدن ما نقش ضروری دارند و در مورد پوست نیز همینطور است.ویتامین ها در سلامتی و جوان سازی پوست ما نقش مهمی دارند. 

 

جوانسازی پوست

از ویتامین های ضد پیری در وعده های غذایی خود استفاده کنید زیرا به جوان سازی و سلامت پوست شما کمک خواهد کرد. باید در مصرف مواد غذایی خود بعنوان بخشی از برنامه مراقبتی پوست دقت لازم نمایید. در این مقاله یکسری اطلاعات در رابطه با مصرف ویتامین ها و جوانسازی در اختیار شما قرار می دهیم.

 

شما می توانید از محصولات مراقبتی پوست و جوانسازی استفاده کنید یا از درون به جوانسازی بدن بپردازید. مواد غذایی را انتخاب کنید که شما را خرسند سازد و سبب تازگی و طراوت شما گردد.

 

ـ فواید ضد پیری ویتامین C

ویتامین C علاوه بر اینکه در مقاوم سازی سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می کند در ساخت کلاژن و مراقبت از سلول های پوستی در برابر تابش خورشید نیز فعالیت می کند. این نوع از ویتامین بیشتر در فلفل دلمه ای ، کلم بروکلی ، توت فرنگی و مرکباتی نظیر آناناس ، لیمو و پرتقال یافت می شود.

 

ـ فواید ضد پیری ویتامین E

این ویتامین بعنوان محافظ غشای سلولی عمل می کند و از آن در برابر ورود هرچیزی به پوست کمک می کند. ویتامین E زمانیکه با ویتامین C ترکیب می شود یک عامل دفاعی قوی در برابر اشعه UV ایجاد می کند. این ویتامین معمولا در جوانه گندم ، آجیل ، دانه ها و آووکادو وجود دارد.

 

ـ فواید ضد پیری بتاکاروتن

بتاکاروتن برای سلامت پوست حیاتی است و سبب جوانسازی آن می شود. همچنین آن به ویتامین A تغییر پیدا می کند که درمان و رشد سلولی را بدنبال خواهد داشت. این نوع از ویتامین در هویج ، کدو تنبل ، زالبی و برگ چغندر یافت می شود.

 

ـ فواید ضد پیری امگا۳

امگا۳ یک نوع چربی خوب است که ویتامین های لازم را برای جوانسازی پوست شما تهیه می کند. چربی های سالم به حفظ چربی پوست ، محافظت از غشای سلولی ، حفظ پوست از سموم و مراقبت در برابر نور خورشید کمک می نمایند. امگا۳ در مواد غذایی نظیر بذر کتان ، گردو و ماهی یافت می شود.

 

ـ فواید ضد پیری سلنیوم

سلنیوم از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند. موادی نظیر جوانه گندم ، غذاهای دریایی ، خرچنگ و تخم مرغ حاوی سلنیوم هستند. سعی کنید این مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن شما سلنیوم مورد نیاز برای جوانسازی پوست را دریافت کند.

 

ـ فواید ضد پیری آب

متخصصان معتقدند که سالم و زیبا ماند پوست کار خطرناکی می باشد. هرچه بیشتر آب بنوشید ارگان های بدن شما بهتر انجام وظیفه می کنند. آب سلول های بدن شما را هیدراته نگه می دارد. بیشتر می توان از آب شیر استفاده کرد اما فراموش نکنید که آب مورد نیاز بدن خود را می توانید با مصرف هندوانه ، تمشک ، آناناس ، گل کلم و گوجه فرنگی گیلاسی بدست آورید.