پارس ناز پورتال

نمایش فرمت و پسوند فایل ها در ویندوز

نمایش فرمت و پسوند فایل ها در ویندوز

نمایش فرمت و پسوند فایل ها در ویندوز 

نمایش فرمت و پسوند فایل ها در ویندوز را می توان از منوی folder options تغییر داد تا در ویندوز نمایش داده شوند.باید دقت کنید که هنگام تغییر نام فایل ها,پسوند را نباید پاک کنید. با استفاده از ترفندی که در این خبر به شما آموزش می دهیم می توانید به راحتی فرمت فایل های ویندوز 10 را مشاهده کنید.

 

هر کدام از فایل ها در ویندوز، بدون حساب کردن نامی که دارد، دارای یک پسوند دو تا چهار حرفی است که با استفاده از آن می توانید به ماهیت و فرمت فایل مورد نظر پی ببرید. این پسوند ها با استفاده از یک نقطه از نام اصلی جدا می شوند. برای مثال فایل Sound.mp3 یک فایل صوتی که است که معمولا در ویندوز 10 با اپلیکیشن Groove Music قابل اجراست.

 

اما به صورت پیشفرض، پسوند فایل های شناخته شده در ویندوز 10 قابل مشاهده نیست و شما فایل Sound.mp3 را به صورت Sound خواهید دید. یکی از دلایلی که ویندوز از نمایش پسوند فایل ها جلوگیری می کند برای عدم اشتباه در تغییر فرمت فایل ها است. در صورتی که مایل هستید فرمت فایل های خود را در ویندوز مشاهده کنید، می توانید از ترفند زیر استفاده کنید.

 

گام اول: ابتدا فایل اکسپلورر را در ویندوز ۱۰ اجرا کنید.نمایش فرمت و پسوند فایل ها در ویندوز

ترفند مشاهده فرمت فایل های ویندوز 10

 

گام دوم: در فایل اکسپلورر به سربرگ View مراجعه کنید.نمایش فرمت و پسوند فایل ها در ویندوزگام سوم: اکنون کافیست چک باکس گزینه File name extensions را فعال کنید.

نمایش فرمت و پسوند فایل ها در ویندوزپس از انجام مراحل بالا می توانید پسوند تمامی فایل ها را در ویندوز 10 مشاهده کنید.