پارس ناز پورتال

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان 

در اینبخش بهترین نوشیدنی هاي زمستانی در کشور هـای مختلف جهان را بررسی میکنیم. زمستان سرد زمان مناسبی برای کشف دنیای نوشیدنیها اسـت. از قهوه هاي مکزیکی و برزیلی تا چای هاي اصیل انگلیسی، امروز همچنین بهترین و خوش طعم ترین سوپ هاي زمستانی در تمام کشور هـای دنیا را نیز بشما معرفی می‌کنیم، در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

مکزیک هات چاکلت مکزیکی | Mexican Hot Chocolate

همه ی مـا تا با طعم دل چسب هات چاکلت آشنا هستیم و میدانیم کـه در فصل زمستان ودر هوای سرد یک لیوان شکلات داغ چقدر می چسبد.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

مکزیکی ها اما این نوشیدنی خوشمزه و دل چسب را کامل تر کرده و با اضافه کردن ادویه هاي گرم آنرا خوشمزه تر هم کرده اند. دراین نوشیدنی علاوه بر شکلات و شیر، چوب دارچین، وانیل، فلفل چیلی و خامه هم اضافه میشود کـه طعمی تند و تیز و شکلاتی بـه آن می‌دهد.

 

هند و جنوب آسیا چای ماسالا | Masala Tea

ماسالا تی یا چای ماسالا یکی از مشهور ترین نوشیدنی هاي زمستانی اسـت کـه البته در هند و کشور هـای جنوب آسیا در تمام طول سال مصرف می‌شود.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

غذا هاي هندی مملو از ادویه هاي تند و خوشمزه هستند ودر این نوشیدنی هم ادویه هاي مشهور هندی استفاده میشود. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه و دل چسب، چای سیاه رابا شیر و ادویه گرام ماسالا «هل، میخک، دارچین، زنجبیل و فلفل و…» ترکیب میکنند. البته هر کس ممکن این چای رابه شیوه اي متفاوت تهیه کند و ادویه هایي بـه آن کم یا اضافه کند.

 

ایسلند Kúmenkaffi

کومنکافی با تلفظ دشواری کـه دارد نام یکی از مشهور ترین نوشیدنی هاي زمستانی در ایسلند اسـت. ایسلند آب و هوایی سردسیر دارد و مردم با مصرف این نوشیدنیها در زمستان دلگرم میشوند.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

این نوشیدنی عمدتا از قهوه بـه اضافه زیره سیاه آماده میشود کـه عطر و بویی متفاوت و دل انگیز بـه آن میدهد. در ایسلند این نوشیدنی را طبق معمول بعد از غذا سرو میکنند.

 

ژاپن دمنوش کوزویو | Kuzuyu

انواع دمنوش و دم کرده گیاهان مختلف در فرهنگ و طب سنتی ژاپن جایگاه بسیار ویژه اي دارد و از قدیم نوشیدنی هاي مختلفی دراین کشور مصرف می شده اسـت. یکی از مشهور ترین نوشیدنی هاي زمستانی در ژاپن نوعی دمنوش بنام کوزویو اسـت کـه از دم کردن پودر گیاه کودزو آماده میشود.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

این نوشیدنی طعمی شیرین دارد و غلظتی شبیه بـه عسل پیدا می‌کند. مردم ژاپن معتقدند کـه دمنوش کوزویو علاوه بر طعم خوبی کـه دارد خواص فوق العاده اي هم برای سلامتی و بدن دارد و بهمین دلیل نوشیدن آنرا توصیه می‌کنند.

 

مصر سحلب | Sahlab

سحلب کـه بنام هاي ثعلب هم شناخته می‌شود یکی از محبوب ترین نوشیدنی هاي زمستانی در مصر اسـت کـه البته در کشور هـای دیگر خاورمیانه هم مصرف می‌شود. ثعلب از پودر کردن پیاز گلی بنام Orchis mascula orchids بـه دست می‌آید و یکی از مولفه هاي اصلی تهیه بستنی سنتی ایرانی هم بـه حساب می‌آید.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

با این حال، مصری ها با استفاده از ثعلب و با ترکیب آن با شیر و شکر، نوشیدنی خوشمزه و دلچسبی بـه وجود می آورند کـه بـه ویژه در فصل زمستان و آب و هوای سرد بسیار مناسب و خوشمزه اسـت. روی این نوشیدنی رابا کمی پودر دارچین تزیین و سپس سرو می‌کنند.

 

تبت و نپال چای کره گاومیش | Yak Butter Tea

در مناطق مرتفع و کوهستانی تبت و نپال، مردم محلی یکی از خاص ترین ودر عین حال خوشمزه ترین نوشیدنی هاي زمستانی را تهیه می‌کنند. انها با استفاده از کره نمکی کـه از شیر گاومیش تهیه شده و با ترکیب آن با چای سیاه و شیر یک نوشیدنی دل چسب، مقوی و خوشمزه بـه وجود می آورند.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

سابقه این نوشیدنی طبق گفته ها بـه قرن ۱۰ بر میگردد و هنوز هم در مناطق کوهستانی هیمالیا بطور متداول مصرف میشود. این نوشیدنی سنتی در زبان محلی پو چا نامیده می‌شود و مردم محلی معتقدند کـه این نوشیدنی مقوی انرژی لازم برای زندگی و سالم ماندن در مناطق مرتفع کوهستانی رابه انها می‌دهد.

 

کره سونگ یونگ | Sungnyung

اگر شـما هم عاشق انواع ته دیگ هستید این مورد حتماً مورد توجه تان قرار خواهد گرفت. همانگونه کـه می‌دانید کشور هـای شرق آسیا مثل ژاپن و کره هم بـه فور از برنج در غذاهایشان استفاده می‌کنند و برنج بخش مهمی از آشپزی این کشورها را تشکیل میدهد. قبل ازآن کـه ظروف نچسب وارد بازار بشود مردم کره در قابلمه هاي معمولی کـه از جنس چدن ضخیم بودند تهیه میکردند.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

بـه این ترتیب بعد از طبخ برنج یک لایه ته دیگ ایجاد می شد کـه بـه ته قابلمه چسبیده بودو بـه سختی جدا می شد. مـا ایرانی ها با طعم بی نظیر ته دیگ آشنا هستیم و این ته دیگ برنج کره اي هم طعمی دل چسب و برشته داشت. مردم کره برای آن کـه این لایه ته دیگ را از کف قابلمه جدا کنند کمی چای یا آب داخل آن می ریختند و بـه این ترتیب، با ترکیب چای و ته دیگ برنج خیلی اتفاقی نوشیدنی خوشمزه اي بنام سونگ یونگ بـه وجود آمد!

 

استرالیا واتلچینو | Wattlecino

گیاه اقاقیای طلایی «Golden Wattle» گل و گیاه ملی کشور استرالیا محسوب میشود ودر این کشور بـه وفور میروید. مردم استرالیا از این گیاه در غذاها و البته نوشیدنی هاي مختلف استفاده میکنند و طعم آنرا بسیار دوست دارند. واتلچینو نام یکی از مشهور ترین نوشیدنی هاي زمستانی در استرالیاست کـه از دانه هاي گیاه اقاقیای طلایی آماده میشود.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

طرز تهیه این نوشیدنی درست مثل کاپوچینو اسـت و بهمین دلیل هم نام واتلچینو رابه آن داده اند، با این تفاوت کـه بجای دانه هاي قهوه، از دانه هاي پودر شده اقاقیا استفاده میشود. این نوشیدنی بـه ویژه برای کسانی کـه بـه دنبال نوشیدنی بدون کافئین هستند جای گزین بسیار مناسب و خوشمزه اي بـه شمار می‌آید.

 

مراکش چای نعنا | Green Mint Tea

دم کرده گیاهان و تهیه انواع دمنوش ها از هزاران سال پیش در کشور هـای مختلف آسیایی و همینطور آفریقایی استفاده می شده اسـت. دمنوش نعنا یکی از محبوب ترین دمنوش هاي زمستانی در کشور مراکش اسـت و مردم محلی در سرتاسر روز این نوشیدنی را مصرف می‌کنند.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

در واقع، دمنوش نعنا بخشی از فرهنگ و سبک زندگی مردم مراکش بـه حساب می‌آید و برای پذیرایی از میهمان هم طبق معمول چای نعنا سرو میشود. برای تهیه چای نعنا، برگ هاي تازه نعنا، چای سبز و شکر رابا هم ترکیب و سپس دم میکنند. جالب اسـت بدانید کـه طعم این چای مدام تغییر می‌کند: نخستین فنجان بسیار طعم تند و قوی و تلخی دارد، اما فنجان دوم طبق معمول طعمی سبک و نعنایی دارد و طعمی شیرین دارد.

 

بولیوی اپی مورادو یا بلانکو | Api Morado or Blanco

آخرین مورد از نوشیدنی هاي زمستانی کـه بشما معرفی میکنیم یک نوشیدنی خوشرنگ و خوشمزه اسـت کـه در کشور بولیوی استفاده می‌شود. این نوشیدنی سنتی از دم کردن ذرت بنفش و آناناس بـه همراه ادویه هاي خوشبو مثل دارچین، میخک و خلال پوست پرتقال استفاده میشود.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

این نوشیدنی بنفش و خوشمزه آن قدر غلیظ اسـت کـه طبق معمول با قاشق خورده میشود ودر بولیوی طبق معمول در وعده صبحانه صرف می‌شود. البته نسخه سفید رنگ این نوشیدنی هم وجوددارد کـه اپی بلانکو نامیده میشود و با استفاده از شیر، شکر، دارچین و ذرت سفید آماده میشود. با این حال، اپی مورادو اتفاقا بخاطر رنگ بنفش خاصی کـه دارد شهرت پیدا کرده و یکی از مشهور ترین نوشیدنی هاي زمستانی بولیوی بـه حساب می‌آید.

 


 

و در ادامه بهترین سوپ های جهان

 

با سرد شدن هوا، فصل آش و سوپ هاي خوشمزه فرا میرسد. در کشور هـای مختلف از قدیم انواع سوپ و آش و غذا هاي گرم و آبکی را برای فصول سرد سال تهیه میکردند و با استفاده از ترکیبات مختلف، غذایی خوشمزه و مقوی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن آماده می‌کردند. در کشور خودمان همانطور کـه میدانید انواع مختلفی از سوپ و آش آماده میشود کـه کمابیش با آنها آشنا هستیم.

 

فرانسه سوپ پیاز | French Onion Soup

سوپ پیاز یکی از معروفترین انواع سوپ در جهان اسـت و با این‌کـه طرز تهیه بسیار ساده اي دارد طعمی فوق العاده خوشمزه دارد. خاستگاه اصلی این سوپ بـه شهر پاریس و قرن ۱۸ برمی گردد و با استفاده از پیاز و آب گوشت آماده میشود و روی آن هم مقادیر زیادی پنیر ریخته می‌شود ودر آخر یک تکه نان تست برشته شده روی سوپ قرار می‌دهند و همراه با سوپ میل میکنند.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

سوپ پیاز بهترین انتخاب برای روزهای سرد سال در فرانسه و پاریس اسـت. در رستوران هاي پاریس، سوپ پیاز را اغلب بعنوان پیش غذا و قبل از غذا هاي گوشتی و غذای اصلی سرو می‌کنند. علاوه بر این، سوپ پیاز را میتوانید بعنوان یک شام سبک و خوش طعم هم نوش جان کنید.

 

لهستان سوپ ژورِک | Polish Zurek

یکی از محبوب ترین غذاها و انواع سوپ در لهستان سوپی بنام ژورک اسـت کـه ترجمه می‌شود سوپ چاودار ترش. طرز تهیه این سوپ در هر منطقه از لهستان فرق دارد: بطور مثال در سیلسیا این سوپ با پوره سیب زمینی آماده میشود ودر منطقه پودلاسکی سوپ ژورک رابا تخم مرغ آبپز سرو می‌کنند.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

مواد دیگر مثل سوسیس، بیکن و گوشت مرغ و … هم گاهی بـه این سوپ اضافه میشود. یکی از نکات جالب در مورد سوپ ژورک روش سرو آن اسـت. داخل یک نان گرد و بزرگ را خالی میکنند و سوپ ژورک را داخلش می ریزن و بهمین ترتیب سرو میکنند. نان کم کم نرم میشود و هم زمان می‌توان آن رابا سوپ میل کرد.

 

مکزیک سوپ تورتیلا یا سوپ آزتکی |Mexican sopa Azteca

یکی از خوش طعم ترین و پرطرفدارترین انواع سوپ در کشور مکزیک سوپ آزتکی اسـت کـه گاهی سوپ تورتیلا هم نامیده می‌شود. همانگونه کـه از اسم این سوپ مشخص اسـت خاستگاهش بـه قوم آزتک در کشور مکزیک برمی گردد.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

سوپ آزتکی بسیار مقوی و خوش طعم اسـت و از مقادیر زیادی گوجه فرنگی و لوبیا آماده میشود ودر آخر هم تکه هایي از میوه آووکادو روی آن قرار می‌دهند. این سوپ یکی از خوشمزه ترین انواع سوپ برای فصول سرد سال اسـت و ازآن جا کـه همراه با نان تورتیلا سرو میشود سوپ تورتیلا هم نامیده میشود.

 

مجارستان سوپ گولاش | Goulash

خب بـه کشور مجارستان میرسیم و سوپ خوشمزه گولاش رابه شـما معرفی میکنیم. گولاش کـه گویاش هم نامیده می‌شود یکی از خوش طعم ترین انواع سوپ برای ماه هاي سرد سال اسـت و از ترکیب گوشت و سبزیجات آماده میشود و با فلفل پاپریکا و ادویه هاي مختلف هم مزه دار میشود.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

خاستگاه اصلی سوپ گولاش بـه قرون وسطی و پادشاهی مجارستان برمی گردد، اما امروزه این سوپ علاوه بر مجارستان در کشور هـای اروپای مرکزی و شرق اروپا هم بسیار محبوب اسـت ودر پاییز و زمستان خورده میشود. سوپ گولاش یکی از غذا هاي ملی مجارستان اسـت ودر سفر بـه این کشور در اکثر رستوران ها میتوانید آنرا امتحان کنید. حتی در سوپرمارکت ها هم کنسرو سوپ گولاش آماده بـه فروش می‌رسد.

 

ایتالیا سوپ لوبیا توسکانی | Tuscan bean soup

یکیدیگر از انواع سوپ زمستانی متعلق بـه منطقه توسکانی ایتالیاست و بهمین دلیل سوپ لوبیا توسکانی نامیده میشود. این سوپ گیاهی و خوشمزه بدلیل مواد و ترکیباتش سرشار از پروتئین اسـت و یکی از بهترین سوپ ها برای روزهای سرد سال اسـت.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

سوپ لوبیا همانطور کـه مشخص اسـت با چند نوع لوبیا و نخود و گاهی کلم آماده میشود و با پیاز و ادویه ها و سبزیجات خوشبو طعم دار میشود. اگر بـه ایتالیا و شهر هـای مختلف آن مثل رم، فلورانس و میلان سفر کردید پیشنهاد میکنیم این سوپ خوشمزه و مقوی را در رستوران ها امتحان کنید. این سوپ میتواند یک شام سبک و خوشمزه برای روزهای سرد سال باشد.

 

ژاپن سوپ رامن | Japanese Ramen

آشپزی ژاپن مملو از غذا هاي سالم، مقوی و سلامت اسـت و انواع سوپ و غذا هاي آبکی دراین کشور مصرف می‌شود. در میان تمام این غذاها سوپی بنام رامن از همه ی شهرت و محبوبیت بیشتری دارد و بـه نوعی غذای ملی ژاپن محسوب میشود. این سوپ در مقایسه با سایر غذا هاي ژاپنی غذایی نسبتا جدید محسوب می‌شود ودر قرن بیست بیشتر متداول و رایج شد.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

با این حال، برخی ادعا میکنند کـه ریشه این غذا کشور چین اسـت، نه ژاپن. مواد اولیه و اصلی این سوپ نودل و آب گوشت یا ماهی اسـت و مابقی مواد هم بسته بـه منطقه و شهر هـای مختلف میتواند متفاوت باشد. انواع گوشت، جلبک، سبزیجات و .. هم در سوپ رامن استفاده می‌شود.

 

یونان سوپ آوگولمونو | Greek avgolemono

یکی از خوشمزه ترین انواع سوپ زمستانی در کشور یونان آماده میشود. سوپ آوگولمونو یکی از محبوب ترین انواع سوپ دراین کشور اسـت و بـه معنای «تخم مرغ و لیمو»، دو ماده اولیه و اصلی سوپ اسـت. علاوه بر این، خامه، آب گوشت یا سبزیجات و مرغ را هم بـه سوپ اضافه می‌کنند و بـه این ترتیب سوپ خوشمزه آوگولمونو آماده میشود.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

این سوپ بدلیل ترکیباتی کـه دارد سوپی بسیار لذیذ، خوش طعم و مقوی برای روزهای سرد سال اسـت. اگر بـه یونان سفر کردید پیشنهاد میکنیم این سوپ مشهور و سبک را حتماً در رستوران هاي این کشور امتحان کنید.

 

چین سوپ ونتون | wonton Soup

ونتون بـه نوعی دامپلینگ خمیری گفته می‌شود کـه در آشپزی چینی کاربرد زیادی دارد ودر تعداد زیادی از غذا هاي چینی استفاده می‌شود.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

سوپ ونتون هم همانطور کـه از اسمش مشخص اسـت با همین داملپینگ ها آماده میشود کـه در آب سبزیجات یا گوشت و ادویه و سبزیجات دیگر قرار می‌گیرند. برای مزه دار شدن سوپ وتون گاهی بـه آن سس سویا هم اضافه میکنند و بـه صورت داغ سرو می‌کنند.

 

اسپانیا سوپ کوسیدو مادریلینو | cocido Madrileño

یکی از خوشمزه ترین انواع سوپ در اسپانیا، سوپی بنام کوسیدو مادریلینو اسـت. خاستگاه اصلی این سوپ شهر مادرید اسـت و عمدتا با نخود، گوشت و سبزیجات آماده میشود و بـه ویژه در فصل زمستان مصرف میشود. برای تهیه این سوپ کـه یکی از غذا هاي ملی اسپانیا محسوب می‌شود تمام مواد را دریک دیگ بزرگ می ریزند و برای ساعت ها روی حرارت ملایم می پزند.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

نخود را طبق معمول از شب قبل می پزند و بعد بـه سوپ اضافه میکنند و برای خوش طعم تر شدن آن گوشت نمک سود شده، گوشت تازه یا سوسیس هم بـه آن اضافه می‌کنند. این سوپ در تمام طول سال در رستوران هاي اسپانیا سرو میشود اما بـه ویژه در هوای سرد و زمستان محبوبیت بیشتری دارد.

 

هائیتی سوپ کدو یا جومو | Haitian Joumou

آخرین مورد از انواع سوپ زمستانی کـه بشما معرفی می‌کنیم سوپ جومو اسـت کـه در واقع سوپی تهیه شده از کدو تنبل اسـت. سوپ جومو یکی از سوپ هاي سنتی کشور هائیتی اسـت و طبق معمول بـه مناسبت شب سال نو تهیه و سرو می‌شود.

معرفی بهترین نوشیدنی های زمستانی در کشورهای مختلف جهان +عکس

تاریخچۀ این سوپ خوش‌رنگ و خوش‌مزه بـه روز 1 ژانویه 1804 برمی گردد کـه این کشور رسماً از تحت استعمار فرانسه خارج شد و مستقل شد.در فصول پاییز و زمستان کـه کدو تنبل بـه وفور پیدا می‌شود این سوپ خوشمزه را تهیه می‌کنند و بـه صورت داغ نوش جان میکنند.