پارس ناز پورتال

فواید نوشیدن آب گرم برای بهبود گوارش

فواید نوشیدن آب گرم برای بهبود گوارش

فواید نوشیدن آب گرم برای بهبود گوارش 

ما می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که عمل گوارش در بدن را بهبود بخشند، مثل نوشیدن یک لیوان آب گرم بعد از غذا خوردن. برای بهبود گوارش خود، نوشیدن آب گرم به طور منظم را آغاز کنید زیرا غده گوارشی را برای ارائه عملکرد درست و بهتر تحریک میکند. آب گرم به تجزیه غذا در معده کمک می کند، از این رو، سیستم گوارش نیازی به سخت کار کردن ندارد

 

و همین طور، انرژی کمتری برای فرایند گوارش بهره گیری میکند.آغاز روز با نوشیدن یک لیوان آب تازه و تصفیه‌شده روالی هست که تعداد زیادی از مردم به منظور حفظ سلامتی خود آن را هر روز انجام می دهند.نوشیدن یک لیوان آب هنگام صبح عادتی مفید محسوب میشود اما این که آب سرد را ترجیح میدهید یا آب گرم مساله مهمی هست.

 

پزشکان نوشیدن آب گرم را هنگام صبح پیشنهاد میکنند، حتی اگر عمده به مذاق جوانه‌هاي چشایی خوش نیاید. می توان یک لیوان آب ساده نوشید یا مقدار کمی آب لیمو برای بهبود مزه به آن اضافه کرد.گرچه، نوشیدن آب گرم تنها به ساعات صبحگاهی محدود نمیشود. در ادامه با بعضی از فواید سلامت نوشیدن آب گرم اکثر آشنا می شوید

 

بهبود گوارش

برای بهبود گوارش خود، نوشیدن آب گرم به طور منظم را آغاز کنید زیرا غده گوارشی را برای ارائه عملکرد درست و بهتر تحریک میکند. آب گرم به تجزیه غذا در معده کمک میکند، از این رو، سیستم گوارش نیازی به سخت کار کردن ندارد و همین طور، انرژی کمتری برای فرایند گوارش بهره گیری می کند.افزون بر این، آب گرم به بدن در خلاص شدن

 

از شر اسید اضافی معده و خنثی‌سازی شیره‌هاي گوارشی کمک می کند.افرادی که از گوارش ضعیف رنج می برند میتوانند نوشیدن یک لیوان آب گرم در ابتدا و انتهای روز را مد نظر قرار دهند.

 

تسکین یبوست

نوشیدن منظم آب گرم با معده خالی می تواند به تنظیم حرکات روده و مبارزه با یبوست کمک کند. یبوست هنگامی که محتوای آب در روده کم هست، رخ می دهد که به شکل گیری مدفوع خشک و دشواری در دفع مدفوع منجر می شود.نوشیدن آب گرم به حفظ نظم و عملکرد درست دستگاه گوارش کمک می کند.

 

اینکار به تجزیه بقایای مواد خوراکی کمک میکند و قضای حاجت بی دردسر و کمتر دردناک را به همراه دارد. همین طور، نوشیدن آب گرم نفخ شکمی، درد و ناراحتی که اکثر با یبوست در رابطه هست را کاهش می دهد.نوشیدن یک لیوان آب گرم هر روز صبح با معده خالی برای مبارزه با یبوست پیشنهاد می شود. برای افزایش فواید می توانید مقداری عسل یا آب لیمو به آب گرم اضافه کنید.

 

تسکین گلودرد

گلودرد یک مشکل شایع هست که با درد و سوزش گلو توصیف می شود و به واسطه عفونت سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شکل می گیرد. نوشیدن آب گرم گلودرد را تسکین می دهد و احساس راحتی بیشتری را در فرد ایجاد میکند.آب گرم به حل کردن مخاط غلیظ و حذف آن از دستگاه تنفسی کمک می کند.افزون بر نوشیدن آب گرم،

 

شما می توانید نوشیدن مایعات گرم مثل چای و دمنوش‌هاي گیاهی را نیز مد نظر قرار دهید.همین طور، می توانید با حل کردن نصف قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب گرم و غرغره کردن آن به درمان گلودرد و عفونت گلو کمک کنید.

 

درمان گرفتگی بینی

نوشیدن آب گرم درمان طبیعی خوبی برای گرفتگی بینی محسوب میشود. آب گرم به پاکسازی حفره‌هاي بینی کمک می کند و در زمان گرفتگی بینی آرامش را برای فرد به ارمغان می‌آورد. هنگامی که آب گرم می نوشید به کاهش غلظت و شکل گیری مخاط در حفره‌هاي بینی و دستگاه تنفسی کمک میکنید.

 

این شرایط احتمال رشد ویروس‌ها یا باکتری‌ها در این مناطق را کاهش می دهد.همین طور، نوشیدن آب گرم به سم زدایی کمک میکند و از این رو، بدن قادر به خلاص شدن از شر سموم خواهد بود. این شرایط به تسریع روند بهبودی کمک میکند.

 

کاهش وزن

افرادی که یک رژیم خوراکی سخت و برنامه ورزشی منظم را برای کاهش وزن دنبال می کنند میتوانند از فواید نوشیدن آب گرم به جای آب سرد بهره‌مند شوند. آب گرم دمای مرکزی بدن را افزایش می دهد که این شرایط نرخ سوخت و ساز را افزایش میدهد. افزایش نرخ سوخت و ساز به سوزاندن کالری اکثر کمک میکند.آب گرم به تجزیه رسوبات چربی در بدن نیز کمک میکند.برای افزایش فواید،

 

شما میتوانید مقدار اندکی آب لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و هر روز صبح بنوشید. اینکار به تجزیه هر چه بهتر چربی یا بافت چربی کمک خواهد کرد. افزون بر این، فیبر پکتین موجود در لیمو به بازرسی هوس‌هاي خوراکی کمک خواهد کرد که می تواند به معنای پرهیز از خوردن غذا هاي چرب و ناسالم باشد.

 

سم‌زدایی بدن

نوشیدن آب گرم میتواند به پاکسازی بدن از طریق تخلیه سموم زیان آور کمک کند. هنگامی که چند لیوان آب گرم در روز می نوشید، اینکار به افزایش دمای بدن منجر می شود. از این رو، میزان تعریق برای خنک‌سازی بدن افزایش می‌یابد. تعریق به تخلیه سموم از بدن کمک می کند.

 

مصرف هرروز آب گرم پوست را نیز سم زدایی میکند و از این رو، احتمال ابتلا به مریضی‌هاي مرتبط با پوست مثل آکنه و لکه‌هاي پوستی را کاهش می دهد. به طور کلی، نوشیدن آب برای سم زدایی و از بین بردن ناخالصی‌هاي موجود در بدن انتخاب خوبی هست.برای کسب نتایج بهتر میتوانید مقداری آب لیمو به لیوان آب گرم خود اضافه کنید.

 

بهبود گردش خون

نوشیدن آب گرم به بهبود گردش خون کمک خواهد کرد که برای حرکت خون در سراسر بدن به منظور ارسال اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌ها و اندام‌هاي گوناگون بسیار مهم هست. گردش خون مناسب برای عملکرد درست و مناسب عضله و عصب ضروری هست.هنگای که آب گرم مینوشید، رسوبات چربی در بدن سوزانده می شوند

 

و رسوبات موجود در سیستم عصبی نیز تجزیه می شوند. این شرایط به بهبود گردش خون در بدن و همین طور، تخلیه سموم زیان آور منجر می شود. از نوشیدن آب بسیار سرد پرهیز کنید زیرا میتواند به تنگ شدن رگ‌ها منجر شود.

 

کند شدن روند پیری

نوشیدن آب گرم برای پوست نیز مفید هست. اینکار به حذف سموم و دیگر ناخالصی‌ها از بدن کمک می کند. سموم مختلفی در پیری زودرس و بعضی مشکلات سلامت نقش دارند. همین طور، نوشیدن آب گرم به ترمیم سلول‌هاي پوست کمک میکند و از این رو، در جوان سازی و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست نقش دارد.برای بهره‌مندی از فواید اکثر در اساس سم زدایی میتوانید آب نصف یک لیمو را به لیوان آب گرم خود اضافه کنید و سپس آن را بنوشید.

 

بهبود خواب

اگر با مشکلات خواب مواجه هستید و به راحتی به خواب نمیروید، نوشیدن آب گرم پیش از به تختخواب رفتن می تواند به بهبود خواب کمک کند. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش میدهد که این شرایط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می کند.همین طور، نوشیدن آب گرم از هوس‌هاي نیمه شب جلوگیری کرده و احساس شادابی صبحگاهی را موجب می شود.

 

نکات مهم

 به گزارش پارس ناز همواره آب ولرم یا گرم بنوشید و از نوشیدن آب داغ پرهیز کنید زیرا آب داغ میتواند به بافت دهان و مری آسیب برساند.پس از جوشاندن آب، اجازه دهید دمای آب کاهش یابد و سپس آن را مصرف کنید.هنگام غذا آب ولرم بنوشید زیرا نوشیدن آب سرد موجب می شود بدن به انرژی بیشتری برای افزایش دمای خود نیاز داشته باشد

 

و این مساله بر فرایند گوارش تاثیر منفی می گذارد.پس از ورزش از نوشیدن آب گرم پرهیز کنید زیرا دمای بدن به خودی خود بالا هست و نوشیدن آب گرم دمای بدن را بیش از اندازه افزایش میدهد.