پارس ناز پورتال

رابطه نوشیدن قهوه و افزایش طول عمر افراد

رابطه نوشیدن قهوه و افزایش طول عمر افراد

رابطه نوشیدن قهوه و افزایش طول عمر افراد 

قهوه دانه غذایی هست با هزاران فایده برای بدن انسان که مصرف آن در بین مردم دنیا تاریخ دیرینه دارد. نوشیدنی پرطرفدار که همۀ ما آن را مصرف مي کنیم. یک خبر مفید برای دوستداران و معتادان قهوه؛ بر زمینه جدید ترین تحقیقات منتشر شده در مجله علمی «سرکیولیشن»، افرادی که به طور مرتب هر روز کمتر از ۵ فنجان قهوه مي نوشند، کمتر از باقی مردم در خطر مرگ قرار دارند.

 

گرچه باید تصریح کنیم که این خبر به این مفهوم نیست که قهوه موجب افزایش طول عمر افراد مي شود. اما بر زمینه یافته هاي جدید محققان، کسانی که هر روز و به طور منظم قهوه مي نوشند، کمتر از بقیه مردم در خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی، دیابت و مریضی هاي اعصاب و روان قرار دارند و احتمال خودکشی در آنها نیز بسیار پایین هست.

 

مطالعات یاد شده اثبات کرده که مواد موجود در قهوه خواص زیادی همانند کاهش انسولین یا التهاب را به دنبال دارد و از این رو به سلامتی فرد کمک کرده و وی را از مرگ هایي که به واسطه مریضی روی مي دهند، دور نگه مي دارد.این یافته ي علمی در نتیجه آزمایش روی گروه هاي بزرگی از زنان و مردان که مجموعا ۲۰۸۵۰۰ نفر بوده اند، به دست آمده هست.

 

دانشمندان در سه دهه پیاپی، از شرکت کننده ها درخواست کردند تا هر ۴ سال در طول سه دهه پیاپی، عادت نوشیدن قهوه را ادامه دهند. در نتیجه این تحقیق، مشخص گشت کسانی که هر روز به طور منظم قهوه مصرف کرده و درضمن، سیگاری هم نیستند، کمتر در معرض خطر ابتلا به مریضی هاي یاد شده در بالا قرار دارند.

 

 به گزارش پارس ناز دیدنی هست بدانید، آزمایش هایي که روی قهوه هاي کافئین دار و بدون کافئین صورت گرفته، نتیجه برابری در ارتباط‌ با طول عمر و سلامتی افراد در پی داشته هست. به این مفهوم که ماده اي غیر از کافئین در قهوه مسئول سلامتی و افزایش طول عمر افراد خواهد بود.

 

در آخر هم اشاره کنیم که این تحقیقات درست برخلاف عقایدی هست که تا چند سال پیش در مورد قهوه وجود داشت در دهه هاي 1970 و 1980 میلادی آن گونه تصور مي شد که قهوه احتمال ابتلا به سرطان یا مریضی هاي قلبی را افزایش مي دهد و تحقیقات جدید اثبات مي کند این افکار کاملا نادرست بوده و پایه و زمینه علمی نداشته اند.