پارس ناز پورتال

نکاتی درباره انتخاب درست شریک کاری

نکاتی درباره انتخاب درست شریک کاری

نکاتی درباره انتخاب درست شریک کاری 

وقتی با فردی درمورد شریک کاری گفتگو میکنید باید به وی اعتماد داشته باشید تا کارها را طبق روال در کنار یکدیگر انجام دهید. برترین تصمیمی که در اساس کسب و کار گرفته ام, تصمیم برای انتخاب اولین شریک تجاری ام بود. انتخاب درست شریک کاری میتواند به ایجاد ارتباط اي پایدار و خوب و در نهایت موفقیت کسب و کارتان بینجامد.

 

زمانی که اکثر مردم به دنبال شریک کاری میباشند, اغلب به این موضوع فکر می‌کنند که چه کسی در آن برهه زمانی می‌تواند بیشترین فایده را برای کسب و کارشان داشته باشد. اما این طرز تفکر مناسبی نیست. بحث فقط در مورد کسب و کارتان نیست بلکه باید در مورد گزینه فردی تصمیم بگیرید که قرار هست یکی از مهمترین روابط تان را در زندگی با او بسازید.

 

من شرکای احتمالی کسب و کارم را با این دیدگاه مورد مقایسه قرار می‌دهم که آیا می‌توانم به مدت 20 سال یا اکثر این فرد را در زندگی ام و در کنار خودم ببینم و آیا من و او می‌توانیم همواره ارزشی به زندگی یکدیگر اضافه کنیم یا خیر.

 

اولین شریک کاری من شریک کاملا نامتعارفی بود. او جوان بود و تازه از کالج فارغ التحصیل شده بود. با این حال می توانستم استعداد بی نظیر چندان وی را ببینم. از طرفی خصوصیت هاي مشترکی داشتیم که باعث می شد به راحتی بتوانیم در کنار یکدیگر کار کنیم.

 

ما در نهایت توانستیم هفت شرکت متفاوت را با کمک یکدیگر اداره کنیم و او الان مدیر ارشد مالی و فناوری و مدیرعامل سه تا از این شرکت هاست. مدت هاست که دیگر با یکدیگر کار نمی‌کنیم اما هنوز در ارتباط هستیم و در برخی کسب و کارها به طور مشترک سرمایه گذاری میکنیم و هر زمان که به راهنمایی و مشاوره یکدیگر نیاز داشته باشیم, حتماً یکدیگر را دیدار میکنیم.

 

به این دلیل هست که اولین شریک کاری تان فرد بسیار مهمی در زندگی تان هست. اگر در این اساس هوشمندانه عمل کنید و کمی شانس داشته باشید, شخصی را پیدا خواهید کرد که به شکلی مثبت زندگی و مسیر شغلی تان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

هیچ دستورکار خاصی برای پیدا کردن شریک مناسب وجود ندارد؛ اما پیشنهاد هایي کلی در این اساس وجود دارد که می‌خواهم با شما در بین بگذارم.

 

مطمئن شوید که آن فرد را می شناسید

احتمالاً خیلی بدیهی به نظر برسد, اما شمار زیادی از مردم شریک هایي را انتخاب می‌کنند که وقت زیادی برای شناخت شان نگذاشته اند. احتمالاً روی کاغذ شخص مناسبی به نظر برسد و توانایی هاي حیرت انگیز اي داشته باشد, اما شراکت نیازمند چیزی بیش از اینهاست. به یاد داشته باشید شما به دنبال کارمند بی نظیر اي نمی‌گردید, بلکه در جستجوی شخصی هستید که بتواند نیمه گمشده زندگی کاری تان باشد.

 

بسیاری افراد شراکت کاری را به ازدواج تشبیه کرده اند. تقریباً 50 درصد زندگی هاي زناشویی به بن بست می‌خورند ولی این رقم برای شراکت هاي کاری به 80 درصد می‌رسد.

 

خودتان را گزینه نکنید!

شما باید به دنبال شخصی باشید که کامل تان کند, نه اینکه دقیقا مثل خودتان باشد. اگر نقطه قوت شما ابتکار و خلاقیت تان هست, آن گاه احتمالا باید به دنبال شخص محافظه کارتری باشید. اگر فروش برای تان مثل آب خوردن هست اما در امور مالی ضعف دارید, احتمالا باید شریکی را در نظر بگیرید که از حساب و کتاب هاي کاری سر در بیاورد.

 

احتمالاً احساس کنید با کسانی که شبیه خودتان میباشند, آسان تر میتوانید ارتباط برقرار کنید, اما این گزینه به موفقیت کسب و کار شما نخواهد انجامید. هر چه آلبوم مهارت هاي موجود در تیم کاری تان اکثر باشد, آسان تر می‌توانید کسب و کارتان را پیش ببرید.

 

به دنبال نگرش و ارزش باشید

به علت آن که شما و شریک تان باید همواره در حال هدف گذاری و تصمیم گیری برای پیشبرد کسب و کارتان باشید, بسیار مهم هست که هر دوی شما در یک مسیر واحد حرکت کنید و نگرش هاي مشابهی برای آینده داشته باشید. شما باید مثل دو آجرچین به همراه یکدیگر آجرهای کسب و کار را روی هم قرار دهید, نه اینکه هر کس به شیوه خود بخواهد کارها را پیش ببرد.

 

همین طور باید شخصی را برگزینید که ارزش هاي مشترکی با شما داشته باشد زیرا این فرمایش برای اعتمادسازی متقابل و تولید کسب و کاری پیروز, ضروری هست. باید به دنبال شخصی باشید که شرافت و صداقت را پیشه خود کرده و به مسائل اخلاقی کار پایبند باشد.

 

شخص باحالی را گزینه کنید!

این موضوع احتمالاً یکی از مهمترین موارد برای انتخاب شریک باشد. شما قرار هست وقت بسیار زیادی را با شریک تان بگذرانید؛ بسیار اکثر از قوتی که با رفقا و خانواده, یا حتی با همسرتان می گذرانید. در این ارتباط فشارهای کاری را نیز تجربه خواهید کرد. بنابراین برای گذار از این زمان هاي بحران برانگیز و قدرتمندتر شدن, بهتر هست شریکی را انتخاب کنید که بتوانید با او ارتباط اي دوستانه برقرار کنید.

 

به یاد داشته باشید که تصمیم گیری در اساس پیدا کردن شریک مناسب کاری واقعا تصمیم مهمی هست. به حس ششم تان دقت کنید و علامت هاي اخطار دهنده را نیز در نظر داشته باشید.