پارس ناز پورتال

نکاتی برای خوب دیده شدن در اولین دیدار

نکاتی برای خوب دیده شدن در اولین دیدار

نکاتی برای خوب دیده شدن در اولین دیدار 

فرض کنید نخستین دیدار شما با یک شخص مهم هست، در ذهن خود چه نکاتی را رعایت میکنید که برترین به نظر برسید؟ ما نکاتی را برای شما داریم. همه ي ترجیح می‌دهند از روی دانش و مهارت هاي شان قضاوت شوند نه از روی ظاهر. اما برای مردم چند ثانیه اکثر طول نمی‌کشد تا در نخستین دیداری که شما را میبینند قضاوت خودشان را بکنند. به همین علت خیلی مهم هست که در نخستین دیدار مفید ظاهر شویم.

 

پارس ناز معتقد هست ظاهر شما در توانایی تان برای رسیدن به موفقیت موثر هست پس نکاتی که در زیر به انها اشاره شده هست را همه ي وقت به دلیل بسپارید.

 

طرز برخورد شما

به نحوه تعامل خود با دیگران دقت کنید.مراقب رابطه غیر کلامی، حالت هاي چهره و زبان بدن خود باشید. تحقیقات نشان داده هست که رابطه غیر کلامی چهار برابر اکثر از رابطه کلامی در نخستین دیدار تاثیر دارند. پس هرگز قدرت یک لبخند ملایم را دست کم نگیرید.

 

نحوه بهره گیری از جا و فضا

هر چه اکثر درمورد نحوه بهره گیری از جا و فضا بدانید شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت. این مسئله در گفت و گو هاي شغلی از اهمیت بالایی برخوردار هست. مکانی که در آن قرار گرفته اید پیام هایي از درک شما درمورد نقش تان و نقش گفت و گو گر میدهد. وقتی گفت و گو کننده به شما تعارف می‌کند

 

که بنشینید صاف و راحت بنشینید چندان به جلو خم نشوید و چندان هم تکیه ندهید. پاها را روی هم نیندازید و دست به سینه نباشید زیرا شما را در حالت دفاعی نشان میدهد.

 

نحوه لباس پوشیدن

لباسهای شما باید با رفتار و کلماتی که به کار می‌برید تناسب داشته باشد. اگر میخواهید در نخستین دیدار مفید ظاهر شوید مطمئن شوید که لباس ها کاملا تمیز و مناسب محیطی میباشند که در آن قرار دارید.

 

لوازم جانبی

جواهرات یا بدلیجات خیلی ساده بهره گیری کنید. بدلیجات برای تکمیل کردن لباس هاست نه برای ایجاد حواس پرتی. کفش ها هم نقش بسیار مهمی دارند پس باید مناسب محیط و شرایط فعلی باشد.

 

موها

مدل موها هم می‌توانند عکس خوبی از شما نشان دهند و هم میتوانند کاملا تخریب کنند. مو هاي بلند، چرب و آرایش شده تصویری منفی از شما در دید دیگران ایجاد میکند. پس باید موها کاملا تمیز و شسته شده و مرتب باشد.

 

آرایش

آرایش به شما احساس قدرت و اعتماد به نفس میدهد اما باید نوع آرایش مناسب با فضا و مناسبتی باشد که در آن قرار گرفته اید. آرایش چندان در گفت و گو شغلی کاملا اشتباه هست. آرایش لایت و طبیعی داشته باشید تا زیبایی و ویژگی هاي طبیعی شما اکثر نشان داده شود.

 

به دلیل داشته باشید که ظاهر شما تاثیر زیادی در درک دیگران نسبت به شما دارد. اگر بتوانید درمورد عناصر مختلفی که عکس شما را می سازند اکثر بدانید و انها را مدیریت کنید باعث می‌شوید دیگران در نخستین نگاه عکس خوبی از شما داشته باشند.