پارس ناز پورتال

نکاتی درباره شستن صحیح لباس ها

نکاتی درباره شستن صحیح لباس ها

نکاتی درباره شستن صحیح لباس ها 

لباس هایی که به تن داریم با پوست ما در تماس هستند پس باید به بهداشت آن ها توجه شود و از طرفی برای نگهداری درست از لباس نیز باید شستشوی صحیح آن ها انجام گیرد. بهتر است حوله ها در دمای بالا و با آب جوش شسته شوند بیشتر میکروب ها در دمای بالای 76 تا 77 درجه سانتی گراد از بین می روند و به همین علت بهتر است حوله ها در دمای آب با دمای بالاتر از این حد شسته شوند.

 

بهتر است حوله ها  به طور جداگانه شسته شوند اما معمولاً به خاطر ظرفیت لباسشویی و زمان کم، این اتفاق نمی افتد و افراد حوله و لباس را با هم در لباسشویی می ریزند.نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که افراد مبتلا به بیماری های قارچی و میکروبی پوست زگیل، عفونت قارچی  کشاله ران،

 

برای پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد باید حتماً حوله هایشان را جدا از سایر افراد خانواده شسته، نگهداری و خشک کنند.پس از شستشو و خشک شدن حوله ها مشکلی وجود نخواهد داشت و کافی است حوله ها در محلی خشک و غیرمرطوب مثلاً کمد و کشوی مخصوصی که برای نگهداری آنها در نظر گرفته شده است

 

قرار داده شوند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که حوله ها نباید در حمام که محیط مرطوبی است، قرار داده و نگهداری شوند، چون در این صورت احتمال آلودگی  ور شد و تکثیر میکروب ها بیشتر می شود. 

 

رفع بوی لباس پشمی زیر

جوراب‌ و لباس‌های زیر پشمی و غیره اگر در محلولی ازیک چهارم فنجان سرکه و ۴ لیتر آب خیس بخورند بوی ناراحت کننده خود را ازدست خواهند داد.

 

تمیز کردن روغن موتور از دستها

برای تمیز کردن دستهای کثیف و چرب در اثر استفاده از انواع روغن های موتور کافی است دستتان را با مقداری روغن زیتون یا روغن مایع مخصوص پخت وپز به هم بمالید تا همه آثار ولکه های ناشی از روغن موتور پاک شوند.

 

نحوه نرم نگه داشتن پتو

نرم و پرزدارنگه داشتن پتوهای پشمی و کتانی پس از شست و شو همیشه برای خانم‌هادغدغه آفرین است؛ مشکل با اضافه کردن دو فنجان سرکه سفید به آب مورد استفاده برای شست و شو تا حدّ زیادی بر طرف می‌شود. البته به یاد داشته باشید هرگز مادّه شوینده بخاردار و سرکه را با هم به آب نیفزایید؛ زیرا گازی خطرناک از آن متصاعد خواهد شد.

 

نحوه شستن چادر مشکی

اگر چادر مشکی را با مایع ظرفشویی بشویید خیلی بهتر و براقتر می شود. پس از شستن نیز از نرم کننده هاله استفاده کنید تا الکتریسیته آن نیز ازبین برود.