پارس ناز پورتال

نکاتی مهم درباره پرده بکارت حلقوی دختران باکره

مجموعه : حذف شده است
نکاتی مهم درباره پرده بکارت حلقوی دختران باکره

نکاتی مهم درباره پرده بکارت حلقوی دختران باکره

پرده بکارت در دختران انواع مختلفی دارد. یکی از انواع این پرده ها حلقوی است که بسیار هم در بین دختران دیده می شود. پرده بکارت حلقوی پرده ای است که در صورت برقراری رابطه جنسی پرده پاره نشده و خونریزی اتفاق نمی افتد.

 

پرده بکارت حلقوی چیست؟
پرده بکارت بر خلاف تصور عمومی که فکر می کنند در داخل واژن است در بخش خارجی اندام تناسلی است و در ابتدای دهانه واژن قرار دارد و در برخی از افراد مشاهده پرده قابل رویت است و در برخی دیگر از زنان قابل رویت نیست. پرده بکارت حلقوی یکی از انواع پرده های دستگاه تناسلی زنان است که این پرده به صورت حلقه ای در ورودی واژن قرار گرفته و دور آن را می پوشاند.

 

انواع پرده بکارت حلقوی
قابل اتساع (tractile annular hymen)
غیر قابل اتساع (non-tractile annular hymen)
نکته قابل توجه و مهم این است که پرده حلقوی قابل اتساع در هنگام رابطه و آمیزش جنسی دچار پارگی نمی شود. پرده حلقوی دارای سوراخ نسبتا بزرگی است که در بیشتر موارد از نوع قابل اتساع است. این نوع پرده به دلیل نوع و ضخامتی که دارد،

 

معمولا به آسانی آسیب نمی بیند و در مقابل فشار وارده در اثر ضربه یا رابطه جنسی مقاوم است و به جای پاره شدن، مقداری به اصطلاح کش آمده و فقط تغییر سایز می دهد. لذا آلت تناسلی مردانه بدون ورود صدمه از سوراخ اتساع عبور می کند و با وجود دخول کامل ومکرر پرده ظاهری سالم و دست نخورده دارد.

 

تشخیص پرده بکارت حلقوی
در رابطه با همین مبحث این نوع پرده خود حالت های مختلفی دارد که بسته به ضخامتشان نیز احتمال پارگی وخونریزی وجود دارد. در هر صورت درصد کمی از این پرده ها اینگونه هستند و در کل می توان اینطور بیان کرد که پرده های حلقوی یا پاره نمی شوند و یا قسمتی از آن پاره می شود.

 

پرده حلقوی قابل اتساع با توجه به اینکه اغلب در هنگام دخول همراه با خونریزی نبوده مسئله ای شبه برانگیز در میان زوج های جوان است که می توانند با مراجعه به پزشکی قانونی این شبهه به وجود آمده را برطرف کنند. لازم به ذکر است در لبه پرده بکارت حلقوی قابل اتساع می توان علائم سائیدگی خفیف یا خونمردگی را مشاهده کرد.

 

پارگی پرده بکارت حلقوی
علیرغم عدم پارگی پرده حلقوی در هنگام برقراری ارتباط و دخول، این پرده در حین زایمان و بدنیا آمدن نوزاد دچار پارگی و برای همیشه از بین خواهد رفت.

 

روش های ترمیم پرده بکارت
روش ترمیم بكارت alloplant: که یک روش ترمیم پرده به طور کاملا موقتی است ومی توان از آن حتی تا یک هفته قبل از ازدواج استفاده کرد.روش ترمیم بكارت STID: در جدیدترین متد ترمیم بکارت روش STID می باشد که روش بخیه سه لایه ای لبه های بکارت است.

 

در این روش لب های باقیمانده پرده با میکرو بخیه قابل جذب به هم فیوز می شوند. ترمیم پرده یک عمل تهاجمی نیست بلکه برداشتن لبه های پاره شده و ایجاد یک لایه ثانویه برای پوشش واژن خواهد شد. بازسازی پرده هیچگاه خودبخود صورت نمی گیرد مگر در اطفال یا دختران کم سن.

 

در بحث باقی ماندن جای عمل ترمیم بستگی به نوع عمل و چگونگی بخیه زدن و نوع پوست بیمار دارد ولی معمولا در انواع پرده ارتجاعی نتیجه خوبی بدست نمی آید. معمولا مدت زمان ترمیم بکارت بین ۴۵دقیقه تا ۱ساعت و با یک بی حسی موضعی انجام می شود و جزو عمل های سرپایی می باشد.

 

بیمار براحتی می تواند به منزل خود برگشته و نیازی به استراحت مطلق در منزل ندارد. تا چند روز بعد از ترمیم بکارت، نیاز به استفاده از مسکن می باشد و ممکن است کمی لکه بینی جزیی مشاهده شود. البته در سال های اخیر افراد سودجو به دنبال کسب درامد به گزارش پارس ناز از دختران مبالغ هنگفتی را در ازای برطرف کردن پارگی پرده بکارت گرفته اند. آن ها با پیشنهاد روش هایی همچون لیزر و داروهای گیاهی عذاب این دختران را دو چندان کرده اند.

 

عوارض و مشکلات پس از عمل ترمیم پرده بکارت

تا چندین روز پس از عمل درد و کبودی اطراف زخم وسوزش یا خارش همراه بیمار خواهد بود.فرد بندرت ممکن است دچار خونریزی شود ولی با این وجود دراثر راه رفتن طولانی یا بد نشستن احتمال خونریزی وجود دارد.می بایست پس از عمل آنتی بیوتیک وداروی ضدقارچ تجویز و مصرف شود

 

تا از ترشحات غیر طبیعی جلوگیری شود.بدلیل قرارگرفتن زخم جراحی درمنطقه واژن که به طور مداوم در معرض الودگی با ترشحات واژن و مقعد است.بخاطر نازک بودن لبه های پرده بکارت و باتوجه به شکل وساختار آن ممکن است باعث ایجاد ترمیم ناقص حلقه بکارت گردد.