پارس ناز پورتال

نکاتی برای موفقیت در ارائه های شغلی

نکاتی برای موفقیت در ارائه های شغلی

نکاتی برای موفقیت در ارائه های شغلی 

اگر می خواهید تا در ارائه های شغلی که در جلوی جمع دارید موفق و سربلند بیرون آیید ما برای شما نکات بسیار کاربردی داریم. در صنایع رقابتی داشتن مهارت هایی که ما را در جهت خلاقیت و تکامل به فردی متفاوت تبدیل می کند. پاورپوینت عالی است اما استفاده از آن در موقعیت های حرفه ای انتظار می رود. اخیرا در کنفرانسی شرکت کردم که هر کدام از سخنرانان با پاورپوینت مطالبشان را ارائه می دادند. مثل همیشه اسلاید پشت اسلاید.

 

بدون شک پاورپوینت برای حرفه ای بسیار کاربردی است اما بسته به صنعت و شنوندگان چند پیشنهاد برای شما داریم. فقط باید تجربه چیزهای جدید را بخواهید تا به فردی متفاوت تبدیل شده و به موقعیت های بهتری در آینده دست یابید. با این ۴ روش ارائه شغلی بهتری داشته باشید.

 

پاورپوینت را کنار بگذارید

 به گزارش پارس ناز اگر تصمیم دارید یک ارائه منحصر به فرد داشته باشید پیشنهاد می کنم به جای پاورپوینت از برنامه پرزی Prezi استفاده کنید. در این برنامه با انتخاب قالب های متفاوت شنوندگان را شگفت زده کرده و سخنرانی خلاقانه تری خواهید داشت. پاورپوینت کمی کسل کننده و تکراری است و تقریبا همه در سخنرانی هایشان از آن استفاده می کنند. اما شما می توانید با انتخاب یک برنامه پیشرفته تر و جذاب تر خودتان را خلاق تر، سازمان یافته تر نشان دهید.

 

آماری از حضار داشته باشید

آیا می خواهید کنفرانس تان را برای گروهی سخت پسند ارائه بدهید؟ به آن ها دموکراسی بدهید و با استفاده از تکنولوژی به نام sli.do از آن ها آمار بگیرید. با این کار حاضرین می توانند با پاسخ دادن به سوالاتی که طرح کرده اید به صورت ناشناس به ارائه شما رای بدهند. استفاده از این برنامه تا حدودی آسان است و شنوندگان را در طول جلسه سرحال و فعال نگه می دارد به خصوص اگر قرار باشد در چندین ارائه مختلف پشت سر هم شرکت کنند.

 

گروهتان را بشناسید

شاید گروهی که قرار است سخنرانی کنید کمتر از ۱۰ نفر باشد.یکی از اپلیکیشن هایی که می توانید برای ارائه پروژه های کاری استفاده کنید اپلیکیشن Keynote است. این برنامه در گوشی ها قابل نصب است و با حرکات لمسی می توانید نمودارهای مختلفی در آن بسازید و گرافیک و انیمیشن های جدید آن استفاده کنید. این برنامه به شما امکان می دهد که هنگام ارائه قدم بزنید و قابلیت و خلاقیت های خودتان را با نمودارهایش نشان دهید.

 

از اشتباهات معمول پیشگیری کنید

یکسری ویژگی ها هر چقدر هم با استعداد باشید ارائه با پاورپوینت را برای شنوندگان کمی سخت می کند. ویژگی هایی چون املای اشتباه، سرفصل های زیاد، اطلاعات زیاد، کسل بودن، تصاویر و نمودارهای خیلی کم، نداشتن تمرکز روی پاورپوینت.حتی اگر به روش های سنتی عادت کرده اید مطمئن باشید که با این چهار روش خلاقیت های بیشتری می توانید از خودتان نشان دهید و ارائه ای مناسب تر و مفیدتر داشته باشید.

 

در دنیایی که بر پایه تکنولوژی بنا شده است ارائه پروژه با نرم افزارها و روش هایی که اطلاعات شما را جذاب تر نشان می دهد مفید است. اینگونه می توانید تمام توانایی های تان نشان دهید و حرف های تان برای شنوندگان و حضار قابل تحمل تر شود.