پارس ناز پورتال

نکاتی که درباره وسایل حالت دهنده مو باید بدانیم

مجموعه : نکات سلامت مو
نکاتی که درباره وسایل حالت دهنده مو باید بدانیم

نکاتی که درباره وسایل حالت دهنده مو باید بدانیم 

وسایل حالت دهنده مو در بین جوانان کاربرد دارد و جوانان باید در استفاده از این وسایل به دلیل حرارت بالای آنها دقت کافی داشته باشند . بر خلاف باور عموم ، با حرارت موهایتان زودتر خشک نمی شوند ، بلکه حرارت باعث می شود بافت مو به سادگی آسیب ببیند . تنظیم حرارت مناسب به ضخامت، زبری و بافت موهای شما بستگی دارد.

 

در حالت ایده آل باد سشوآر نباید پوست پشت دست را بسوزاند.همانطور که یک متخصص ریزش مو از شیکاگو توصیه می کند ، برای فر و صاف کردن ، حرارت بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهایت ، بسته به ضخامت مو ، مورد نیاز است.

 

با سیلیکون از موهای خود محافظت نمایید
قبل از سشوار کشیدن ، فر و صاف کردن بهتر است یک محافظ حرارتی را روی موهای مرطوب خود اسپری کنید . اما باید مطمئن شوید محصولی که به این منظور استفاده می کنید از بهترین نوع آن است. از نظر متخصصین پوست اسپری سیلیکون بهترین گزینه می باشد .

 

سیلیکون بعنوان محافظ ، موها را پوشش می دهد.
برای اینکه بدانید محصولی دارای سیلیکون است به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید .

 

فاصله را رعایت نمایید
زمانی که سشوار را در فاصله بسیار نزدیک و مستقیما روی موها می گیرید باعث آسیب های جدی می شود . بسیاری از مردم معتقدند استفاده از سشوار با این روش می تواند موها را لخت و خشک کند . اما متخصصان می گویند برای این منظور باید سشوار را دور از برس نگه داشته و از تماس مستقیم آن با مو اجتناب کرد.

 

این روش باعث می شود موهای براق و صافی داشته باشید اما در دراز مدت می باعث خشکی و وارد آمدن آسیب های جدی به مو گردد . می توانید از گیاهان خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده خود استفاده کنید.

 

از ابزار خوب و مناسب استفاده کنید
صدها نوع بیگودی و سشوار در بازار موجود می باشد ، اما شما وسیله ای را تهیه کنید که به نظر بهترین نوع است. خوشبختانه با در نظر گرفتن چند ویژگی اصلی می توانید به این وسیله دست یابید .از نوع سرامیکی ابزارموجود استفاده کنید ، زیرا توزیع گرما در این نوع وسایل بصورت مساوی صورت می گیرد و در نتیجه کمترین آسیب را به مو وارد می آورد .

همچنین مطمئن شوید که حرارت وسیله شما قابل تنظیم است . در این حالت می توانید حرارت مناسب را برای موهای خود تنظیم نموده و از آسیب بیشتر به موها جلوگیری نمایید.

 

آبرسانی

متخصصان پیشنهاد می کنند که حداقل هفته ای یکبار از سرم مرطوب کننده عمقی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون برای موهای خود استفاده نمایید. زمانی که ازابزارهای حرارتی استفاده می کنید، آبرسانی موها ضروری به نظر می رسد.

 

محصولات آبرسان ، با توجه به انواع موها ، تاثیرات متفاوتی دارند . به همین دلیل بهتر است آنها را پیش از مصرف امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک تاثیر بهتری روی موهای شما دارند و سپس آن را بعنوان ماسک موی طبیعی در خانه مورد استفاده قرار دهید . اما استفاده ی بیش از یک بار درهفته از این محصولات باعث چرب شدن موها می گردد.