پارس ناز پورتال

نکات استفاده از عطر در فصل تابستان

نکات استفاده از عطر در فصل تابستان

نکات استفاده از عطر در فصل تابستان 

باید بدانید که بهره گیری از عطر گذشته از رفتن بیرون و قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید در تابستان کار خوبی نیست و باید در مورد بهره گیری از عطر در گرما نکاتی را متذکر شویم. در تعداد زیادی از مواقع و خصوصا در فصول گرم سال، اسپری ها و عطرها به کمک افراد می‌آیند که پس از دوش گرفتن و رعایت بهداشت شخصی،

 

بتوانند عذاب وجدانی که به علت بوی بد عرق تجربه میکنند را اندکی کاهش دهند. اما در بعضی از فصول سال خصوصا در تابستان که دما از هر بار دیگری بالاتر هست، نمی‌توان عمده هم به این عطرها اعتماد کرد و اغلب افراد این اشتباه را مرتکب می‌شوند و به دوام، خاصیت خوش بو کنندگی و بی ضرر بودن عطرشان به اندازه سایر فصول اعتماد می‌کنند.

 

اگر مقدار فراوانی از مایع داخل شیشه عطرتان را در فصل تابستان، به خود میزنید و سپس از خانه خارج می‌شوید، در اینکار تجدید نظر کنید چرا که ترکیب عطرها یا خمیرهای پس از اصلاح و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خبر خوشایندی را برای سلامتی تان به همراه نخواهند داشت.

 

بهره گیری بیش از اندازه از عطر به عوارض پوستی می انجامد

یکی از متخصصان پوست به نام «چانلا رُزا» در این باره میگوید: “زمانی که پیش از خروج از خانه عطر یا خمیرهای اصلاح را به سینه و گردن خود میزنید، برخورد مستقیم نور آفتاب با این مناطق، عارضه پوستی به نام Poikiloderma of Civatte را به وجود می آورد.” وی در گفت و گو خود با «دِ سان» ادامه میدهد: “اینکار سبب شکل گیری لک ها و افزایش رنگدانه هاي کوچک و بزرگی بر روی عروق خواهند شد.”

 

احتمالا در مورد این عارضه تا کنون چیزی نشنیده بودید و بهتر هست بدانید که نه تنها بهره گیری از عطر میتواند به چنین لکه هایي بیانجامد بلکه قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز، سبب چنین عارضه اي خواهد شد. وی بهره گیری از سشوهار و یا رفتن به سونا را نیز از سایر دلایل ابتلا به این مشکل پوستی میداند.

 

« رُزا» بر این باور هست که حرارت مستقیم سشوهار و یا بخار موجود در سونا نیز میتوانند تهدیدی برای شریان هاي پوست باشند. به نظر میرسد که زندگی مدرن علیرغم تمام امکاناتی که برای بشر فراهم آورده، آسیب هایي را نیز برای او به همراه داشته هست.

 

 به گزارش پارس ناز چانلا ادامه می‌دهد: “صفحه تلویزیون، لپ‎تاپ و تلفن همراه نیز با متساطع کردن نورهای آبی رنگی که به HEV شناخته میشوند، نیز برای پوست خطرناک میباشند. حتی اگر این از این آسیب ها، چشم پوشی کنیم، مخاطرات نور آفتاب برای پوست قابل انکار نیست.متخصصان پوست برترین راهکار برای در امان ماندن از این آسیب ها را بهره گیری از کرم هاي ضدآفتاب با «اِس پی اِف» ۳۰ میدانند.