پارس ناز پورتال

نکات بازاریابی به سبک دست فروشان خیابانی

نکات بازاریابی به سبک دست فروشان خیابانی

نکات بازاریابی به سبک دست فروشان خیابانی

مطمئنا دست فروشان خیابانی نیز برای اینکه کسب و کار فروش خود را رونق دهند اقدام به بهره گیری از روشهای بازاریابی میکنند. همه ي ما هرروز مشغول عرضه محصولات یا خدمات خود به دیگران هستیم و برای معرفی و تبلیغ آن ها تلاش فراوانی می کنیم. دست فروشان نیزاز این قاعده مستثنی نیستند و چه بسا خیلی بهتر و حرفه اي تر اینکار را انجام می دهند و در مدت زمان کمتر از 1 دقیقه شما را بی انکه تصمیمی به خرید داشته باشید وادار به خرید میکنند.

 

دست فروشان از خیلی از تبلیغاتچی ها موفقترند چون فلسفه چینی نکرده و خیلی شفاف و واضح در مدت 2 ثانیه می‌گویند که به چه کاری مشغول میباشند و چه کالایی را ارائه می‌دهند و در معرفی کالای خود قدری تبحر دارند که شما ترغیب به خرید می‌شوید.

 

به علت افزایش روز افزون تبلیغات که اکثر آن ها تکراری و یکسان میباشند با گذشت زمان، دیگرنظرها را جلب نمی کنند و عادی میشوند بنابراین باید به جزئیات محصول یا خدمات و مزیت رقابتی آن ها بیش ازپیش دقت کرد.برای دیده شدن باید متفاوت بود منظور از متفاوت بودن این نیست که برخلاف جریان آب شنا کنیم بلکه میبایست بهتر شنا کنیم تا دیده شویم.

 

در بازاریابی:

سعی کنید مثل دست فروشان شفاف و واضح عمل کنید و از حاشیه بپردازید، تلنگر زدن به حواشی باعث میشوند ذهن مشتری و مخاطب به آن سمت معطوف شود و اصل ماجرا که کالا یا خدمات شماست فراموش شود و او را وارد وادی جدیدی کنید.

 

در بازاریابی:

به مزیت هاي رقابتی اشاره کنید اینکه شما بگویید شامپو دارم فایده اي ندارد و شما زمان را از دست داده ایدشما بگویید شامپویی دارم که… مزیت و ویژگی آن را بیان کنید.

 

در بازاریابی:

از سروصدا دریغ نکنید سعی کنید همه ي جا حضور داشته باشید حضور شما به برندینگ شما کمک می‌کند و مردم شما را به ذهن خواهند سپرد از جمله این سروصداها داشتن شبکه هاي مجازی و فعالیت مستمر در آنهاست .

 

در نمایشگاه ها شرکت کنید، اسپانسر شوید و حضور در خیریه ها را فراموش نکنید به یاد داشته باشید شما مزیت رقابتی ویژه اي نسبت به دستفروشان دارید و آن این هست که جو هوا بر فعالیت شما آنچنان که بر کار آنخا تاثیر می‌گذارد تاثیر گزار نیست پس فرصت را غنیمت بشمارید و بازار گذشته از عید را از دست ندهید.هر چه در این 2 ماه دی و بهمن بکارند در دوران راکد بودن بازار یعنی فروردین و اردیبهشت برداشت خواهید کرد.