پارس ناز پورتال

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب 

برای اینکه بتوانید برترین و جذاب ترین عکسهای سلفی را بگیرید می توانید به نکات و باید و نبایدهای زیر دقت کنید تا نتیجه کارتان مفید از آب دربیاید. عکاسی سلفی حرفه اي نیازمند رعایت چندین شرط هست. در این مقاله روش سلفی گرفتن به برترین وجه ممکن را تعلیم میدهیم. این شگرد هاي گرفتن سلفی همه ي جا کاربرد دارند.

 

عکاسی سلفی یکی از پرطرفدار‌ترین موضوعات در میان کاربران هست که زمان آن‌چنان زیادی از روی بورس آمدن آن نمی‌گذرد؛ نه تنها افراد دیگر نیاز ندارند برای عکس گرفتن از خودشان به صورت تکی و یا به صورت دست جمعی مزاحم دیگران شوند, بلکه با گرفتن سلفی, عکس‌هایي به مراتب صمیمانه‌تر و طبیعی‌تر نسبت به گذشته خواهند داشت.

 

داغ شدن این سبک از عکاسی و از طرفی محبوبیت غیر قابل یقین شبکه‌هاي اجتماعی و گره خوردن زندگی کاربران به آن‌ها, حتی کار دست برخی افراد داده هست! آن‌ها برای ثبت برترین سلفی‌ها, از بلند ترین ساختمان‌ها بالا رفته و یا به خطرناک‌ترین مکان‌ها وارد شده‌اند.

 

هم‌چنین برخی کاربران به گمان عکاسی سلفی حرفه اي به وحشی‌ترین و سمی‌ترین حیوانات حیات وحش نزدیک میشوند. بدبختانه مرگ نتیجه کار تعدادی از این افراد بوده هست.

 

عکاسی سلفی حرفه اي

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

اما بدون دقت و رعایت قوانین عکاسی سلفی حرفه اي , آن‌ها می توانند تبدیل به بدترین عکس‌هایي شوند که تا به حال از خود گرفته‌اید. پیش از اشاره به بایدها در ارتباط با این موضوع, ابتدا چند مورد از نبایدها را ذکر میکنیم.

 

عدم رعایت حریم خصوصی

به احتمال بسیار چندان, هدف از گرفتن سلفی, اشتراک‌گذاری نتیجه در یک شبکه اجتماعی و یا قرار دادن آن بعنوان عکس پروفایل در یک پیام‌رسان گوشی هست. پس شمار زیادی از افراد دور و نزدیک به شما آن را خواهند دید. عکاسی سلفی سبب شده کاربران بتوانند در سنجش با گذشته, خیلی سریع‌تر, آسان‌تر و بدون هیچ مقدمه‌اي از خود عکس بگیرند, به همین علت بعید نیست به شرایط اطراف خود دقت نکنند

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

یکی از مهم ترین نکته‌ها در عکاسی سلفی حرفه اي دقت به محیط پیرامون هست. عدم دقت به اشیایی که در چهارچوب عکس قرار میگیرند, نه تنها میتواند نتیجه نهایی را بی‌کیفیت و زشت کند, بلکه میتواند به یک ابزار برای سو بهره گیری از کاربر تبدیل شود.

 

هکرها و نزدیک‌ترین افراد به کاربر به این ترتیب قادر خواهند بود اطلاعات زیادی درمورد حریم خصوصی وی به دست بیاورند. پس لطفا از خصوصی‌ترین کارهای خود سلفی نگیرید! اینکار مخصوص غیر حرفه اي‌ها هست.

 

عدم دقت به مکان

در هر نوع عکاسی, باید به محیط توجهی ویژه کرد. عکس گرفتن در حمام و یا حتی توالت نمیتواند ایده‌اي دیدنی باشد, مگر اینکه در این مکان‌ها عناصری متفاوت وجود داشته باشند, به حدی که تمرکز بیننده را به خود جلب کرده و دقت وی به مکان عکاسی را دور کنند.

 

 

حرکات صورت و بدن نامتعارف

سادگی برترین اصل در هر کاری هست. گرچه نباید با صورتی زمخت و بدون حس در برابر دوربین ایستاد, اما از طرفی دیگر, نباید با دست علائمی نامتعارف نشان داد و یا اینکه ترکیب چهره خود را بیش از اندازه عوض کرد. کمتر کاربری از دیدن این‌چنین عکس‌ها لذت میبرد. داشتن یک تبسم ساده و یا تغییر حس صورت خود «مثلاً هیجان‌زده» بسته به شرایط, خیلی اکثر به عکاسی سلفی حرفه اي کمک می کند.

 

روش صحیح عکاسی سلفی حرفه اي

آیا می دانستید روز بیست و یکم ژوئن «سی و یکم خرداد», چند سالی هست بعنوان روز ملی سلفی شناخته میشود؟ این موضوع نشان میدهد این سبک خاص از عکاسی, بیش از هر زمانی دیگر به محبوبیت رسیده و هر کاربر دارای گوشی هوشمند باید نحوه صحیح آن را بدانید.

 

خلاقیت, قانونی غیر قابل چشم‌پوشی

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

بهتر هست در هر بار و مکان, بعد از بیرون آوردن گوشی‌ گوشی‌تان از جیب خیلی سریع اقدام به عکاسی نکنید. اگر اوضاع اضطراری نبوده و در صورت شتاب نکردن, سوژه خاصی را از دست نمیدهید, بهتر هست زمانی را به تفکر بگذرانید و بسته به شرایط, نحوه ثبت یک عکس خلاقانه در آن محیط را پیدا کنید.

 

بعنوان همانند ممکن هست در یک پارک قرار داشته باشید. در حالت عادی بدون دقت به پشت سر خود اقدام به گرفتن عکس می کنید, در حالی‌که ممکن هست با کمی چرخیدن, پس‌اساس‌اي بسیار جذاب هم چون یک باغ گل در پشت سر خود قرار دهید. عدم دقت ممکن هست به جای بهبود کیفیت, به ضررتان نیز تمام شود. بعنوان همانند ممکن هست در پس‌اساس عکس‌تان تابلوی توالت عمومی دیده شود که اصلا دیدنی نیست!

 

بهره گیری از افکت‌‌هاي طبیعی

به جای اضافه کردن شمار زیادی افکت نرم افزاری و غیر طبیعی جلوه دادن عکس, افکت‌هاي حقیقی به آن بیفزایید. بهره گیری از نرم افزارهای ویرایش عکس به منظور تنظیم نور و یا کنتراست, توصیه خوبی هست, اما برخی از این ابزارها به اندا‌زه‌اي عکس را تغییر می دهند که دیگر از حالت طبیعی خارج میشود.

 

بعنوان همانند در عکس زیر, به جای بهره گیری از فیس فیلترهای اینستاگرام, کاربر از سگ خود بهره گیری کرده و صورت خود را به شکلی بسیار دیدنی در آورده هست

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

همین طور تا جاییکه می توانید از نور طبیعی بهره گیری کنید تا کمتر به ویرایش و تنظیم میزان نور به صورت مصنوعی احتیاج پیدا کنید. با دقت به ضعیف‌تر بودن میزان جذب نور سنسور دوربین‌هاي سلفی به دلیل گشودگی دریچه دیافراگم کمتر, اهمیت اینکار اکثر می شود.

 

تمرکز بر روی جزییات

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

با قرار دادن جزییات اکثر در عکس خود, مطمئن شوید یک حکایت پشت آن قرار دارد. بهتر هست این حکایت روایت‌کننده شخصیت شما باشد, چرا که به میزان فوق‌العاده‌اي جذاب‌تر خواهد بود. به راستی چه چیزی شما را به ذوق می‌آورد؟

 

بعنوان همانند اگر موزیک بخشی جدانشدنی از زندگی شماست, با گرفتن عکس هایي خلاقانه از برگه‌هاي نت‌هاي موسیقی خود, این صحنه را با دیگران به اشتراک بگذارید. گرچه مطمئن شوید قانون اول در بخش نبایدهای عکاسی سلفی حرفه اي یعنی حفظ حریم خصوصی را رعایت میکنید.

 

اگر علاقه شما به یک رشته ورزشی هست, حین پوشیدن لباس مخصوص آن, از خود یک سلفی بگیرید. هر چه اکثر وارد جزییات شخصیتی خود شده و سلفی‌هایتان را با آن‌ها مرتبط کنید, جذابیت عکسهای ثبت شده اکثر خواهد شد, چرا که آن‌ها منحصربه‌فرد میباشند.

 

سهیم شدن با دیگران

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

هشتگ‌گذاری, یکی از برترین قابلیت‌هایي هست که در برخی از شبکه‌هاي اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در اختیار کاربران قرار داده میشود. با نوشتن هشتگ‌هاي مرتبط و پرطرفدار در زیر پست خود, اضافه بر افزایش شمار مخاطب‌ها, حرفه اي بودن خود را نشان می دهید.

 

بعنوان همانند حین قرار دادن عکس نت‌هاي موسیقی, با نوشتن هشتگ‌هاي مرتبط کمک می کنید تا دیگر افراد تشنه موسیقی شما را پیدا کنند و از دیدن آن عکس به وجد بیایند.

 

چینش صحیح در عکس دست‌جمعی

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

درمورد این مورد نظرهای گوناگونی وجود دارد, چرا که برخی معتقدند عکاسی سلفی حرفه اي به معنی عدم قرار دادن بیش از دو نفر در کادر عکس هست. به نظر ما, اگر بتوان بسته به شرایط, چینش و محل قرارگیری افراد را به روشی خلاقانه تنظیم کرد, می توان حتی با وجود قرار دادن بیش از سه الی چهار نفر در کادر, عکس‌هاي سلفی حرفه اي گرفت.

 

اما با افزایش شمار نفرات, کمتر میتوان به پس‌اساس پرداخت و فقط چند سر و بدن مشخص خواهند بود که زیبایی خاصی ندارد. وقتی شمار افراد درون عکس سلفی بسیار چندان باشد, در اغلب مواقع فقط سر آن‌ها قابل دیدن هست که به هیچ عنوان دیدنی نیست. گرچه در برخی مواقع نیاز به ثبت یک عکس دست‌جمعی, چاره‌اي جز قبول این دشوار باقی نمیگذارد.

 

کادربندی صحیح

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

در کل صنعت عکاسی, کادربندی صحیح یکی از مهم ترین اصول هست و عدم رعایت آن, سایر تلاش‌ها برای گرفتن یک عکس مفید را بی‌نتیجه می کند. این قانون درمورد هر نوع از عکاسی صدق میکند و سلفی نیز از آن مستثنی نیست. بعنوان همانند برخی افراد, بخش زیادی از قاب عکس را با آسمان یا زمین پر می کنند و سهم کمی به چهره و بدن خودشان می رسد.

 

گرچه یک استثنا در این جا وجود دارد که حتی سبب زیباتر شدن عکس خواهد شد. بعد از کادربندی صحیح, با نمایش بخشی از صورت خود و پنهان کردن قسمتی از آن در پشت یک شی, میتوان افکتی جذاب و طبیعی به نتیجه نهایی افزود. دقت داشته باشید این حالت با زمان عدم قرار دادن بخشی از صورت در کادر عکس کاملا متفاوت هست.

 

قرار دادن سایه در قاب عکس

این ترفند را در هر بار و مکانی نمیتوان پیاده کرد, اما حین وجود شرایط آن, نباید به هیچ عنوان از خیرش گذشت! اگر در یک محیط باز قرار دارید, رو به آفتاب ایستاده و از خود سلفی بگیرید. باید با کادربندی صحیح, هم سایه و هم خودتان را در قاب عکس جای بدهید.

 

بهره گیری از ابزارهای گوناگون

نکات جالب برای گرفتن سلفی های جذاب

عکاسی سلفی حرفه اي همۀ وقت} آسان نیست. در دنیای عکاسی یکی از مهم‌ترین فاکتورها نداشتن لرزش دست هست, اتفاقی که بدبختانه حین نگه داشتن گوشی با یک دست به احتمالی بالا رخ میدهد.بهره گیری از دسته سلفی, مخصوصا به همراه سه پایه نگهدارنده, برای افرادی که به دنبال عکاسی سلفی حرفه اي میباشند

 

لازم و ضروری هست. دسته‌‌هاي سلفی مفید به یک کنترلر بلوتوثی مجهز میباشند که به کاربر اجازه میدهد به راحتی و بدون نیاز به لمس نمایشگر, شاتر را فعال کند.

 

بهره گیری از اشیای صیقلی و منعکس‌کننده

این مورد, یکی دیگر از ترفندهای فوق‌العاده جذاب عکاسی سلفی حرفه اي هست که مطمئنا افراد دارای خلاقیت, حتی پیش از خواندن این مقاله نیز چندین مرتبه از آن بهره گیری کرده‌اند. گرفتن عکس سلفی درون آینه, یک راه حل حرفه‌اي و جذاب هست, اما حین برخورد با شمار زیادی از سطوح صیقلی دیگر نیز می توان اینکار را انجام داد.

 

بهره گیری از عینک آفتابی و یا شیشه کلاه محافظ دیگران میتواند روشی مناسب برای اینکار باشد. حتی می توان از شیشه خودرو نیز برای گرفتن سلفی بهره گیری کرد.دانستن بهتر از ندانستن هست, پس اکنون که حتی روز ملی سلفی نیز داریم, بهتر هست همگی با روش‌هاي عکاسی سلفی حرفه اي آشنا باشیم.

 

توصیه ما این هست که بیش از اندازه غرق در عکاسی نشده و از هر لحظه لذت ببرید. بدبختانه برخی افراد حین بیرون رفتن با دیگران و مخصوصا رفقا نزدیک خود, به جای لذت بردن از با هم بودن, همه ي وقت گوشی به دست بوده و درگیر اشتراک‌گذاری لحظه لحظه خود با رفقا اغلب غیر حقیقی مجازی میباشند! این دشوار بعد از ارائه قابلیت استوری در چندین برنامه پرطرفدار هم چون اسنپ چت و اینستاگرام, حتی اوضاع ناگوار‌تری در سنجش با گذشته پیدا کرده هست.