پارس ناز پورتال

نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تخت

مجموعه : اخبار سینما
نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تخت

نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تخت 

سریال بازی تاج و تخت اکنون در سراسر جهان معروف شده است و همه جا طرفداران خاص خود را دارد. درباره بازیگران این سریال نکاتی جالب برای شما ذکر می کنیم. نزدیک به شش سال قبل سریال بازی تاج و تخت کار خودش را در دنیای سریال های هالیوودی شروع کرد و بعد از پخش اولین قسمت،

 

پایش به کشورهای دیگر هم باز شد. این سریال با دکورهای پرهزینه، جلوه های ویژه گرانقیمت، بازیگرانی که دستمزدهای باورنکردنی داشتند و اتفاقات هیجان انگیزی که از سر گذرانده است، یکی از شگفت انگیزترین سرگرمی های مردم سراسر دنیا به حساب می آید.

 

«بازی تاج و تخت» حاشیه های زیادی دارد که قبلا درباره آن خوانده اید اما اتفاقاتی که در فصل ششم این سریال رخ داده و بازیگرانی که در نقش های متفاوت ظاهر شده اند، ماجراهایی است که قرار است در این گزارش آنها را بخوانید و لذت ببرید. این گزارش مختص دوستداران «گیم آو ترونز» است؛ آنهایی که این سریال را دنبال می کنند و اخبارش را می خوانند.

نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تختفصل ششم، هر قسمت 10,000,000$

هیلی یکی از کارکنان مجله فوربز در یکی از مقالاتی که به تازگی آن را نوشته اشاره ای به هزینه های سریال «بازی تاج و تخت» داشته. او در مقاله اش می نویسد که این سریال در فصل ششم خود در هر قسمت، تقریبا 10 میلیون دلار هزینه کرده است در حالی که هر قسمت از فصل دوم این سریال با بودجه شش میلیون دلاری بسته شده است.

 

البته در این فصل قسمت هایی هم بودند که بودجه آنها از 10 میلیون دلار هم بیشتر شد. این اتفاق هم یک دلیل ساده دارد؛ از آنجا که این فصل پر از جنگ و انتقام بود، هزینه اش نسبت به قسمت های دیگر سریال افزایش پیدا کرد.

 

خیلی ها اعتقاد دارند نبرد وحشی ها با مردان شمالی در این سریال، مخوف ترین و گرانقیمت ترین مبارزه در تاریخ تلویزیون دنیاست. در این قسمت کلی سیاهی لشگر در دل برف چادر زدند و با حمله به وحشی ها، قیام بزرگی را به تصویر کشیدند و طبیعتا همه آنها برای دست اندرکاران این پروژه گران تمام شده است.

 

اولین در تمام دنیا

تکنولوژی ای مکس سال هاست در سینماهای دنیا روی کار آمده و طرفداران زیادی دارد و بسیاری از فیلم هایی که ساخته می شوند در سینماهایی با این تکنولوژی نمایش داده می شوند. تماشای فیلم در سینماهای ای مکس با پرده ای که حدود 30 متر ارتفاع دارد، باعث می شود مخاطب احساس کند وسط میدان جنگ است.

 

این تکنولوژی معمولا برای فیلم های سینمایی به کار گرفته می شود اما سریال بازی تاج و تخت با نمایش در 205 سینمای ویژه ایالات متحده که با تکنولوژی ای مکس کار می کنند توانست عنوان اولین سریالی را در دنیا بگیرد که با این تکنولوژی به نمایش درآمد. گیم آو ترونز توانست در روز اول حضورش در باکس آفیس، با این نوع فرمت، تا پایان هفته اول اکران یک و نیم میلیون دلار بفروشد.

 

دیدن سریال بازی تاج و تخت در ارتش ترکیه ممنوع شد

در نوامبر 2014 تماشای تعدادی از برنامه های تلویزیونی از جمله بازی تاج و تخت برای افرادی که در مدارس نظامی و ارتشی ترکیه درس می خواندند ممنوع اعلام شد. دلیل مسئولان ترکیه برای ممنوعیت این بود که افرادی که در این سریال حضور دارند، الگوی خوبی برای جنگ نیستند.

 

 به گزارش پارس ناز بعد از این ممنوعیت بود که روزنامه جمهوریت نوشت این اولین بار نیست که سریال بازی تاج و تخت در این کشور همهمه به پا می کند. سال 2012 هم یکی از افسران استانبول برای به نمایش در آوردن این سریال برای دانشجویانش مورد نقد قرار گرفت و از آکادمی نظامی بیرون انداخته شد.
نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تختبیماری سنگی مجسمه ای واقعی

در سریال بازی تاج و تخت یک بیماری عجیب گریبان دختری به اسم شیرین را گرفته که به آن «خاکستری» می گویند. این بیماری باعث می شود پوست فرد رفته رفته به سنگ تبدیل شود و شروع کند به ترک خوردن. زمانی که این بیماری پا می گیرد پوست سانت به سانت ترک می خورد و می سوزد و فرد تبدیل به یک مجسمه متحرک می شود.

 

خیلی ها فکر می کنند جورج مارتین نویسنده این سریال زمانی که مشغول نگارش بود، از بیماری جذام الهام گرفته است در حالی که یک بیماری به اسم Fibrodysplasia Ossificans Progressiva وجود دارد که بدن فرد را کاملا مانند مجسمه بدون تحرک می کند. یکی از معروف ترین کیس هایی که با این نوع بیماری از دنیا رفت،

 

مردی به اسم «هری» بود که سال 1973 در حالی که 39 سال بیشتر نداشت از دنیا رفت و بدن او در حال حاضر در در موزه «موتر» در فیلادلفیا نگهداری می شود.

 

تارگرین پیر واقعا نابیناست

یکی از شخصیت هایی که پشت دیوار معروف «نگهبان های شب» مشغول خدمت است، ایمون تارگرین نام دارد. او یک سیاستمدار پیر است که سال هاست پشت دیوار خدمت می کند. جالب است بدانید پیتر وان که در قالب این شخصیت ایفای نقش می کند، در زندگی واقعی اش بینایی بسیار اندکی دارد

 

و خودش اعلام کرده در حال حاضر 92 سال دارد و تا زمانی که توانایی حفظ کردن دیالوگ ها را داشته باشد، می خواهد بازیگری را ادامه بدهد. او در این سریال هم توانسته به خوبی ایفای نقش کند و از عهده نقشش هم به خوبی بر آمده است.
نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تختشمشیرهای دست ساز

یکی از مشهورترین ابزارآلاتی که در سریال بازی تاج و تخت از آن استفاده می شود و تقریبا صدتا از این وسیله در هر قسمت هنرنمایی می کند، شمشیر است. شمشیرهایی که هر کدام با نقش و نگار خاصی طراحی شده اند. این شمشیرها توسط مردی به اسم «تامی دان» ساخته شده و هر کدام کاربردهای خاص خودش را دارد.

 

این شمشیرها همگی در کارگاه «تامی دان» ساخته می شود و همگی شان بعد از فیلمبرداری سکانس ها در یک مکان تمیز شده و نگهداری می شوند.

 

وایت واکر معروف چه کسی بود؟

یکی از کاراکترهایی که در سریال گیم آو ترونز مشاهده می کنیم، مردان سفیدپوشی هستند که وقتی سر و کله شان در سریال پیدا می شود، حادثه های فراوانی رخ می دهد. «مولان» یکی از بازیگرانی است که سال هاست در حیطه تئاتر کار می کند و به واسطه پیشینه ای که دارد برای بازی در نقش یکی از وایت واکرهای معروف این سریال انتخاب شد.

 

البته شهرت او فقط به این سریال بر نمی گردد، او تا الان نقش هیولاهای زیادی را بازی کرده است و به قول منتقدان سینما، او بهترین خالق موجودات عجیب و غریب است.این بازیگر 47 ساله برای ایفای نقش وایت واکر، هر بار باید شش ساعت گریم می شد و با استفاده از لنزهای آبی یخی، به این شکل در می آمد.

 

البته فقط گریم در شکل گیری کاراکتر او نقش نداشت و این مرد به کمک جلوه های ویژه و ماسک هایی که روی صورتش قرار می گرفت هم چهره عجیب تری پیدا کرده بود.او مجبور بود برای حفظ فرم بدن خودش هم که شده، یک رژیم سفت و سخت پروتئین بگیرد و تا زمانی که سر کار بود، این رژیم را رعایت می کرد و این برایش کمی آزار دهنده بود.
نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تختموجودات جنگلی 9 ساعت گریم می شدند

در فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» یکسری موجودات جنگلی وجود داشتند که به نظر می رسید ساخته کامپیوتر هستند و بازیگری برای ایفای نقش آنها گریم نشده است اما حقیقت چیز دیگری است. آنها با 9 ساعت نشستن روی صندلی و انجام انواع و اقسام گریم ها روی صورت شان به شکلی که دیده می شوند در می آمدند.

 

بازیگر ژاپنی که در این سریال نقش رهبر کودکان عجیب جنگل را بازی می کرد «کایی» نام دارد. او مجبور بود برای هر سکانسی که بازی می کند، ساعت ها زیر دست گریمور بنشیند تا مقدار زیادی پروتز و مو روی صورت و بدنش بچسبانند. بعد از این مراحل، کشیدن نقاشی روی صورت و بالا بردن ابروها شروع می شد که این کار هم بیش از چندین ساعت زمان می برد.

 

گریمورها باید هر بار با دقت همان نقوشی که در سکانس قبلی روی صورت او وجود داشت را پیاده می کردند تا مشکلی در کارشان پیش نیاید و این، سخت ترین قسمت ماجرا بود چون حتی نمی توانستند برای این کار شابلونی بسازند و همه چیز باید در لحظه انجام می شد.
نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تختیک جهان خیالی

زمانی که جورج آر. آر مارتین دست به قلم شد و نوشتن کتاب نغمه ای از یخ و آتش را آغاز کرد، برای خودش و مخاطبانش، جهانی ساخت به اسم «وستروس» که زمستان و تابستان های بسیار بلندی دارد. نیمی از این قاره همیشه در تابستان است و نیمی دیگر همیشه در زمستان.

 

البته در این سریال فقط قاره ای که ساخته شده خیالی نیست، بلکه قبیله ای خیالی به اسم دوتراکی ها هم وجود دارد که مردمش با زبان و لهجه خاصی در آنجا صحبت می کنند، لهجه ای که آدم را یاد لهجه مردم آفریقا می اندازد اما جالب است بدانید این زبان کاملا «من درآوردی» است و برای ساختن آن یک گروه استخدام شده اند

 

که کارشان ساختن زبان های خیالی است. بازیگران موظف بودند این زبان را حفظ کنند و دیالوگ های شان را به همان زبان بگویند.
نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تختمرد هزار چهره

تب دیدن سریال «گیم آو ترونز» باعث شد یک جوان فیلیپینی به اسم «پائولو» تصمیم بگیرد با هنری که در گریم کردن خودش دارد، چهره شخصیت های تاج و تخت را روی صورت خودش پیاده کند. این هنرمند 33 ساله توانسته خودش را به وسیله گریم به شخصیت هایی مانند سرسی، کالیسی،

 

مارجری، سانسا، دنریس، مایساندر و … تبدیل کند. این کارشناس ارشد گریم زمانی که تصاویرش را منتشر کرد حسابی مورد توجه قرار گرفت و حتی سازندگان سریال هم از دیدن گریم هایی که این مرد انجام داده بود، شوکه شدند.

 

بادیگارد جدید ملکه

یکی از شخصیت هایی که به تازگی به سریال بازی تاج و تخت اضافه شده، بادیگارد ملکه سرسی است. مرد قدبلند و ترسناکی که قدرتش به اندازه کوه است و می تواند هر آدمی را از روی زمین بلند کرده و به دورترین نقطه پرتاب کند. او نه صحبت می کند و نه به چیزی گوش می دهد. چشمانش کاسه خون است و صورت کبودی دارد.

 

تنها کاری که او می کند پیروی از دستورات سرسی است. این مرد که «هافدور ژولیوس» نام دارد، ادعا می کند برای این که بتواند این نقش را ایفا کند مجبور شده روزی هشت وعده غذا بخورد که ترکیبی از بلغور، جوی دو سر، میوه برای صبحانه و غذاهایی مانند گوشت، حبوبات، سبزیجات، غذاهای چرب، کره بادام زمینی و اوکادو بوده است.

 

او در زندگی عادی اش یک وزنه بردار حرفه ای است اما به دلیل جثه ای که دارد در بعضی از فیلم و سریال ها هم به ایفای نقش پرداخته است. این مرد ایرلندی الاصل 27 ساله توانسته با تلاش زیاد در نهایت به نقش «بهترین گرگور کلگان» یا همان «کوه» برسد. مردی که مدام به دنبال ملکه است و از او مراقبت می کند.

 

«کوه» معروف سریال «بازی تاج و تخت» دو متر و شش سانتیمتر قد دارد و وزنش 179 کیلوگرم است و در ایسلند زندگی می کند.
نکات خواندنی درمورد بازیگران سریال بازی تاج و تختمرد غول پیکر

«ایان ویت» اهل انگلستان است و 44 سال دارد. او غول مشهوری است که در قسمت های مختلف سریال «تاج و تخت پادشاه» در قالب غول های عجیب و غریب ایفای نقش کرده است. او در فصل دوم، نقش یک غول بزرگ به اسم «کوه» را بازی می کرد. برای فصل سوم و چهارم در نقش «دانگو» ظاهر شد

 

و در فصل پنجم و ششم به عنوان «ون ون» برای حمایت از جان اسنو پا به میدان گذاشت و کارهایش آنقدر حماسی بود که توانست طرفداران زیادی پیدا کند.«ایان» بازیگر این نقش، تقریبا در تمام فصل های این سریال حضور داشته و نقش های جذابی را ایفا کرده است.

 

دلیل استفاده از این بازیگر، قد بسیار بلندش است و این که به قول گریمورها، گریم روی صورتش به خوبی می خوابد. کمتر کسی را می توان پیدا کرد که بازیگر باشد و دو متر و 16 سانتیمتر قد داشته باشد.او قبل از این که وارد دنیای بازیگری شود، به عنوان یک بسکتبالیست برای تیم «ایگلز» نیوکاسل بازی می کرد

 

اما الان مدتی است این ورزش را به شکل حرفه ای انجام نمی دهد. این غول بزرگ فقط با یک گریم ساده به این شکلی که شما می بینید در نمی آید. او توسط لباس حجیم و گرافیک کامپیوتری به یک غول بزرگ بدل می شود.