پارس ناز پورتال

نکات رسیدگی به پوست بعد از لاغر شدن

نکات رسیدگی به پوست بعد از لاغر شدن

نکات رسیدگی به پوست بعد از لاغر شدن 

به شما برترین نکات رسیدگی به پوست بعد از لاغری و کاهش وزن را معرفی میکنیم که می‌توانید پوست را بازیابی کنید تا سفت شود. داشتن پوستی سفت و با قوام شما را جوانتر نشان می‌دهد . کاهش وزن در افرادی که به سرعت وزن خود را کم می کنند سبب شلی پوست و نا خوشگل شدن جشم اشخاص میشود که نارضایتی از اندام را برای انها ایجاد میکند .

 

 به گزارش پارس ناز همه ي وقت بعد از زایمان یا کم کردن وزن، دچار پوستی شل و ناجور میشویم، ولی با افزایش آگاهی خود، می‌توانیم برای داشتن پوستی جذاب گام برداریم.پس از کاهش وزن چرا پوست شل میشود و چگونه باید پوست را سفت کرد
اگر اخیرا مقدار زیادی وزن از دست داده اید، ممکن هست متوجه شده باشید که پوستتان کمی شل و آویزان شده هست.

 

از پوست اضافه در زیر بازوها گرفته تا یک کیسه آویزان دور شکمتان، به خصوص اگر کاهش وزن، به سرعت به دست آمده باشد. پوست شل می‌تواند برای شما ناراحت کننده باشد، گذشته از هر چیز باید بدانید که چرا پوست، شل میشود و شما چگونه می‌توانید پوست شل را پس از کاهش وزن ، سفت کنید.

 

سفت کردن پوست هنوز هم یک موضوع داغ هست. در این مطلب، شما یاد خواهید گرفت که چرا پوست شل میشود؟ چگونه می‌توانید پوست شل را پس از کاهش چربی، سفت کنید و همین طور متوجه خواهید شد که کدام کرم ها، روشهای پزشکی، تاکتیک هاي تغذیه و ورزش ها، پوست شل را با موفقیت سفت خواهند کرد.

 

چرا پوست پس از کاهش وزن شل میشود؟
از آنجا که پوست باید در هنگامی که حرکت و رشد میکنیم، کشیده و در هنگام کاهش وزن جمع شود، یک ارگان زنده بی نظیر ارتجاعی هست. بله درست هست. پوست نه تنها مثل یک تکه بزرگ از لاستیک هست که کل بدن را می پوشاند بلکه یک عضو نیز هست و درست مثل همۀ ارگان هاي دیگر در بدن شما از سلول تشکیل شده هست.

 

لایه هاي گوناگون از پوست شما، انواع مختلفی از سلول ها را دارند و هر چند، سلول هاي پوست روی قسمت بیرونی پوست شما «اپیدرم»، مدام در حال از بین رفتن و جایگزین شدن با سلول هاي اخیر میباشند، ولی سلول هاي پوست در زیر اپیدرم، کمی دایمی تر میباشند.

 

این لایه هاي پوست که درم و ساب درم نامیده میشوند، از بافت هاي الاستیک همبند، فیبرها، رگ هاي خونی و تمام انواع اجزایی تشکیل شده اند که می‌توانند بسته به رفتاری که با انها می‌شود، کشیده یا منقبض شوند.

 

هنگامی که وزن کم می‌کنید، چه اتفاقی برای پوستتان میوفتد؟
هنگامی که وزن کم می‌کنید، به خصوص هنگامی که خیلی سریع وزنتان را پایین می آورید، این اجزای الاستیک پوست شما نه تنها لایه هاي چربی که انها را روی بدن شما کشیده نگه می دارد را از دست می‌دهند، بلکه همین طور زمان زیادی ندارند که قابلیت ارتجاعی شان با اندام اخیر شما انطباق پیدا کند. اضافه بر کاهش وزن، سن، تغذیه نامناسب،

 

کم آبی بدن، قرارگیری بیش از حد در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن، همگی میتوانند بر قابلیت ارتجاعی پوست اثر بگذارند و به شما آن ظاهر فیل مانندی که احتمالا نمیخواهید را بدهند.

 

شل شدن پوست پس از کاهش وزن
هنگامی که شما چربی از دست میدهید، شل شدن پوست تان شروع به آشکار شدن میکند، نخستین قانون سفت شدن پوست پس از کاهش وزن این هست: نترسید! از آنجا که پوست یک عضو زنده هست، به آرامی به شکلی باز خواهد گشت که متناسب با بدن اخیر شما باشد.

 

اقدامات لازم برای سفت شدن پوست تان
اما از آنجا که پروسه بازگشت پوست به حالت طبیعی می‌تواند تا دو سال طول بکشد، در این جا اقداماتی که میتوانید برای سفت شدن پوست پس از کاهش وزن انجام دهید را بیان می‌کنیم:

 

نکته شماره ۱ برای سفت شدن پوست پس از کاهش وزن : بیش از حد سریع، وزن کم نکنید
همان طور که گفته شد، اضافه بر کاهش وزن، سن، تغذیه نامناسب، کم آبی بدن، قرار گیری بیش از حد در معرض آفتاب و سیگار کشیدن همگی میتوانند بر قابلیت ارتجاعی پوست تاثیر بگذارند. رژیم هاي خوراکی به شدت کم کالری و ورزش بیش از حد میتوانند به سرعت عضله و چربی را از بین ببرند و به دو اتفاق بد همزمان منجر شوند.

 

ساختار عضلانی زیرین حمایت کننده که پوست را در مقابل بدن شما نگه می دارد، از دست میرود و همین طور چربی که پوست را کشیده نگه می دارد نیز، دیگر وجود نخواهد داشت.

 

نکته سریع و راحت برای آنکه بیش از حد سریع وزن کم نکنید: کاهش ۰٫۴ تا ۰٫۹ کیلوگرم چربی در هفته را هدف قرار دهید و مطمئن شوید برنامه کاهش وزن شما شامل وزنه زدن می باشد تا عضله خالص تان را از دست ندهید.

 

نکته شماره ۲ برای سفت شدن پوست پس از کاهش وزن : هیدراته بمانید
به نیازهای آبرسانی بدنتان دقت کنید. آب، یک جزء حیاتی برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست هست. شما باید حداقل ۲ لیتر آب در روز از مواد خوراکی و نوشیدنی ها، مصرف کنید.

 

نکته شماره ۳ برای سفت شدن پوست پس از کاهش وزن : درست غذا بخورید
دو ماده ضروری که پوست را گوشتالو و قابل ارتجاع نگه می دارند، کلاژن و الاستین هست. مواد خوراکی غنی از پروتئین مثل پنیر کاتیج، شیر، حبوبات، توفو، لوبیا، دانه ها، آجیل و ماهی همگی اجزای سازنده کلاژن و الاستین و همین طور چربی هاي خوب برای کمک به سالم نگه داشتن پوست میباشند.

 

نکته پروتئینی سریع و راحت: برای جذب مطلوب، ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری از این منابع پروتئینی را بلافاصله پس از تمرین تان مصرف کنید.

 

نکته شماره ۴ برای سفت شدن پوست پس از کاهش وزن : از پوست تان مراقبت کنید
پوست تان را تغذیه کرده و از آن مراقبت کنید. لایه برداری هرروز می‌تواند به از بین بردن سلول هاي مرده پوست کمک کند و گردش خون پوست را افزایش دهد. یک وان آب گرم با نمک هاي دریا و مواد معدنی می‌تواند تون پوست را بهبود ببخشد. کرم هاي سفت کننده پوست با فرمول ها و مواد تشکیل دهنده گیاهی مثل آلوئه ورا، اسید هیالورونیک،

 

عصاره مخمر، پروتئین سویا، ویتامینویتامین E و ویتامین A می‌توانند به آبرسانی و افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک کنند.از مواد شوینده خشن مثل سولفات در صابون ها، شامپوها و مایع هاي ظرفشویی دوری کنید، قرارگیری در معرض نور خورشید را محدود کنید،از اتاقک هاي برنزه کننده، اجتناب نمایید و قرارگیری تان در معرض آب داغ و آغشته به کلر را محدود سازید. تمام این چیزها، قابلیت ارتجاعی پوست را کاهش خواهند داد.

 

نکته سریع و راحت: اگر برای تناسب اندام تان شنا میکنید، از صابون و شوینده هایي بهره گیری کنید که به طور خاص برای از بین بردن کلر طراحی شده اند.

 

چه زمانی باید برای پوست شل، انتخاب جراحی را در نظر بگیرید
پوست، گذشته از این که توانایی ذاتی اش برای خود ترمیمی کم شود، میتواند به میزان محدودی کشیده شود. اگر شما یک بارداری ۹ ماهه داشته اید، قادر خواهید بود پوست شل تان را سفت کنید. اما اگر چندین سال هست که وزن اضافه را حمل می‌کنید، ممکن هست یک کاندید، برای جراحی پلاستیک به منظور سفت کردن و بالا بردن پوست شل تان باشید.

 

این راه حل، فقط باید در موارد شدید مورد بهره گیری قرار گیرد و باید به شما هشدار دهیم، بیمارانی که تحت این عمل جراحی قرار می‌گیرند، پس از عمل جراحی در زمانی که در حال سپری کردن دوره نقاهت میباشند، در واقع چربی بیشتری به دست می آورند! همانگونه که قبلا اشاره شد، قابلیت ارتجاعی پوست شما به طور طبیعی با بالا رفتن سنتان کاهش می یابد.

 

هر چند شما میتوانید به مسائلی مثل از دست ندان سریع وزن، هیدراته ماندن، خوردن مواد خوراکی مناسب و مراقبت از پوستتان نظارت داشته باشید، اما هیچ کنترلی روی سن تان ندارید!

 

نکته سریع و راحت: به جای آنکه اجازه دهید سن، شما را مضطرب و نگران کند، باید به جای آن، روی چیزهایی تمرکز کنید که رویشان بازرسی دارید مثل ورزش کردن و غذا خوردن درست تا همه ي وقت خوب به نظر برسید.خواه شما یک کیسه کانگورو، یک چانه اورانگوتان یا پاهایی عین فیل داشته باشید، میتوانید از نکات موجود در این مطلب برای سفت کردن پوست شل یا در وهله اول، پیشگیری از شل شدن پوست بهره گیری کنید.