پارس ناز پورتال

بهترین نکات رفتاری برای رشد شخصیت افراد

بهترین نکات رفتاری برای رشد شخصیت افراد

بهترین نکات رفتاری برای رشد شخصیت افراد 

اگر همۀ وقت} به رشد شخصیت خود فکر کنیم و رو به جلو پیشرفت داشته باشیم برای خود ما و بقیه بسیار خوب خواهد بود. برای همه ي مان شده که در مسیر زندگی سوال هایي برایمان پیش آید. سوالاتی که مربوط به مهارت هاي زندگی هست. سوالات ساده، اما مهمی که پاسخ شان برای رشد شخصیتی مان خیلی مهم و حیاتی میباشند. برای تعدادی از این سوالات، جواب هاي علمی ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

*همه ي‌ي جواب‌هاي ارائه شده، بر مبنای علم روانشناسی میباشند.

 

۱. چطور می توانم از کسی اطلاعات بیشتری بگیرم؟

شما از کسی چیزی می‌پرسید اما او در جواب‌هایي که به شما می دهد خیلی بی‌شیله پیله و صمیمی نیست، کافیست تماس چشمی خود را با او حفظ کنید و ساکت بمانید. در اکثر موارد، با این روش ساده میتوانید طرف مقابل‌تان را وادار کنید اطلاعات بیشتری از خود بروز بدهد و خجالت، پرده پوشی و یا هر چیز دیگری راکه می تواند مانع حرف زدنش باشد کنار بگذارد.

 

۲. چطور میتوانم اعتماد بنفسم را زودتر به دست بیاورم؟

پاسخ کوتاهی که میتوان به این پرسش داد این هست با دست‌ها و پاهای‌تان، حالتی باز و قدرتمند به بدن‌تان بدهید؛ چیزی که در علم زبان بدن، به آن موضع قدرت یا ژست قدرت «power stance» می گویند. بعد از چند دقیقه، تستوسترون در بدن‌تان جاری خواهد شد و شما در درون‌تان احساس اعتمادبنفس و جسارت خواهید کرد.

 

۳. از کجا بفهمم کسی در حال تماشای من هست یا نه؟

به ساعت‌تان نگاه کنید، خمیازه بکشید، سرفه کنید و یا کارهایی شبیه این. احتمال این که کسی که در حال تماشای شماست، به طور طبیعی و ناخودآگاه همان کاری که شما انجام می‌دهید را تقلید کند چندان هست. همانگونه که همۀ‌ي ما میدانیم تقلید، برترین شکل چاپلوسی هست!

 

۴. چطور میتوانم موقعیت ناخوشایندی راکه نیش و کنایه‌هاي یک نفر ایجاد کرده تغییر دهم؟

اگر مطمئن هستید در یک جمع، مهمانی، جلسه‌ي کاری و … شخص خاصی هست که ضد شما حرف خواهد زد و با کلامش قصد آزارتان را دارد، حتما کنارش بنشینید. با اینکار او در مورد کاری که میخواهد انجام دهد، ممکن هست دچار تردید شود و بخواهد تجدید نظر کند!

 

۵. از کجا میتوانم بفهمم اعضای یک گروه، به چه کسی اکثر دقت دارند؟

هروقت در یک گروه، همه ي‌ي اعضا به چیزی می خندند، با دقت مشاهده نمایید هنگام خندیدن، اعضای گروه، اول به چه کسی نگاه می کنند. کسی که نگاه همۀ به اوست، همان کسی هست که نسبت به او بیشترین حس وابستگی و اتکا را دارند. این تکنیکی هست که میتوانید از آن برای سنجش جایگاه خودتان هم در یک گروه بهره گیری کنید.

 

۶. چه کنم تا دیگران اکثر دوستم داشته باشند؟

از انها بخواهید لطفی در حق شما بکنند! واقعا؟ بله، واقعا. رازی که در این شیوه‌ي عجیب وجود دارد این هست که اگر شما ازکسی بخواهید کاری برای‌تان انجام دهد، معنی‌اش این هست که شما به او اطمینان داشته و قبولش دارید و برای او ارزش و احترام زیادی قائلید. طبیعتا فرد مقابل نیز درخواست شما را می‌پذیرد زیرا شما باعث شده‌اید از این که مورد اطمینان و احترام واقع شده، احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.

 

۷. چطور کسی را متقاعد کنم که با من موافقت کند؟

هنگام حرف زدن، سرتان را به علامت توافق تکان دهید. این حرکت، شنونده را به طور ناخودآگاه وادار می کند که در ذهنش، احتمال توافق با شما را اکثر کند. این ترفند در تعداد زیادی از موقعیت‌ها کاربرد دارد، از درخواست افزایش حقوق در کار گرفته تا متقاعد کردن کسی که در شروع کسب و کارتان به سرمایه گزاری اساسی او نیاز دارید تا بحبوحه بگیرید!

 

۸. چه کنم تا درخاطره‌ها ماندگارتر شوم؟

«تاثیر نخستین برخورد» کلیدی هست که هرگز کلیشه‌اي نمیشود. در واقع، تاثیری که شما در نخستین برخوردتان روی طرف مقابل میگذارید، نخستین و آخرین تاثیری هست که اهمیت دارد زیرا او به طور ناخودآگاه آن را بهتر و اکثر از هر چیزی دیگری که بعد از آن روی می دهد به دلیل خواهد سپرد.

 

۹. چطور می توانم زندگی‌ام را بهبود ببخشم؟

اخم‌هاي‌تان را باز کنید! لبخند زدن هم روی زندگی شما و هم روی زندگی دیگران، تاثیرات مثبت شگفت‌انگیزی دارد؛ اعتماد بنفس‌تان اکثر میشود، حس بهتری پیدا میکنید و می توانید همان احساس را به دیگران هم منتقل کنید. مثبت اندیشی می تواند لبخند حقیقی را روی لب‌هاي‌تان بنشاند و این هرگز کلیشه‌اي نمیشود

 

۱۰. چطور خودم را آدم مهمی جلوه بدهم؟

ایرادی ندارد، می توانید کمی هم خالی ببندید! اما نکته‌ي کاربردی‌تر این که آنهایی که ژست خوب و مناسبی دارند معمولا بعنوان یک آدم پیروز و قوی دیده میشوند. پشت‌تان را صاف کنید و سرتان را بالا بگیرید. این ترفند در هر رویداد مهمی کاربرد دارد!

 

۱۱. چطور میتوانم اطمینان و صمیمیت کسی را جلب کنم؟
 به گزارش پارس ناز باید زبان بدن وی را تقلید کنید یعنی ژست‌ها و ادا و اطوراهای وی را انجام دهید. گرچه مراقب باشید که در اینکار زیاده‌روی نکنید! چون بالاخره، نمک زیادی مزه‌ي غذا را شور خواهد کرد!

 

۱۲. اسم افراد را چطور به دلیل بسپارم؟

در ارتش فرانسه، ژنرالی بود به نام ناپلئون بناپارت. ناپلئون سربازان زیادی داشت و نام همه ي‌ي آن ها را از حفظ بود. او میگفت: وقتی کسی را ملاقات می کنید، کاری کنید که مجبور شوید وی را چند به نام خطاب کنید، بار بعد که ملاقاتش کنید حتما نامش را به دلیل خواهید آورد. پس ژنرال باشید، ژنرالی مثل ناپلئون بناپارت!