پارس ناز پورتال

نکات سلامت زائران در پیاده روی اربعین

نکات سلامت زائران در پیاده روی اربعین

نکات سلامت زائران در پیاده روی اربعین 

با دقت به پیاده روی بیش از 100 کیلومتری زائرین به سمت کربلا, دقت به نکات سلامتی نیز در این زیارت مهم می‌نماید که باید به آنها دقت نمود. 

 

همراه داشتن جعبه کمک هاي آغاز :
به تمامی مسافرین سفر معنوی کربلا پیشنهاد میشود در طول سفر جعبه اي کوچک مثل جعبه کمک هاي آغاز همراه خود داشته باشند. به طور کلی هر فردی برای مسافرت نیاز به یک سری داروها و لوازم دارد اما در کسانی که به صورت شخصی سفر میکنند این نیاز اکثر حس می‌شود.

 

به تمامی زائرین پیاده اربعین پیشنهاد میشود جعبه اي کوچک شامل قرص هاي مسکن مثل استامینوفن و سرماخوردگی, آنتی هیستامین, شربت هاي سرماخوردگی طفل, چسب زخم و بانداژ, مقدارکمی بتادین و غیره همراه خود داشته باشند.

 

پیشنهاد هاي نوشیدن چای برای زائرین اربعین
چای بدلیل این که آرامش بخش هست و خستگی را از تن بیرون میکند, طرفداران زیادی دارد. ولی مصرف بیش از حد چای میتواند سبب جذب نشدن آهن و کلسیم در بدن شود.پیشنهاد میشود افراد در طول روز بیش از 3 استکان چای ننوشند.برگ گیاه چای برای رسیدن به دست مشتریان در کارخانجات ساخت شده و همین موضوع نیز سبب میشود تا حدود زیادی خواص خوراکی چای از میان برود.

 

چای دارای کافئین هست و مصرف بیش از حد آن سبب می‌شود افراد دچار مشکلاتی نظیر ضربان قلب و دشواری های قلبی شوند. مصرف چای پر رنگ ضررها بیشتری به نسبت چای کم رنگ دارد ,کسانی که علاقه زیادی به نوشیدن چای دارند, تا حد امکان از خوردن چای پر رنگ امتناع کنند.

 

دم نوش هایي مثل گل گاوزبان, به لیمو و آویشن می‌توانند برترین نوشیدنی هاي جایگزین برای مصرف به جای چای در طور روز باشند.یکی از مهم ترین مواد مورد نیاز مسافرین اربعین آب بوده و همراه داشتن آن ضروری هست؛ چراکه در اثر پیاده روی هاي طولانی آب بدن کم شده و نیاز به آن افزایش مییابد.

 

افراد مبتلا به دیابت از پیاده روی بدون کفش پرهیز کنند چون در صورت صدمه مشاهده پای آنها, روند درمان و بهبود مشکلی دارند.
همراه داشتن داروهای تجویز شده دکتر برای بیماران به خصوص افراد مبتلا به دیابت, فشارخون و دیگر مریضی هاي مزمن ضروری هست.

 

تزریق واکسن آنفولانزا برای همۀ زائرین به خصوص افراد سالمند ,کودکان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف جهت پیشگیری از بروز مریضی ها پیشنهاد می‌شود و اضافه بر آن هم بهره گیری از کرم هاي ضد آفتاب و ضدسوختگی زیر نور شدید آفتاب ضروری هست.

 

بهتر هست زائرین برای پیشگیري از انتقال مریضی ها, استنشاق هوای گرم و پیشگیری از ورود ریز گردها به راه هاي تنفسی از ماسک بهره گیری کنند.