پارس ناز پورتال

نکات طلایی برای خرید مبلمان و اثاثیه

مجموعه : دکوراسیون
نکات طلایی برای خرید مبلمان و اثاثیه

نکات طلایی برای خرید مبلمان و اثاثیه 

مبلمان منزل جزء اصلی ترین دکوراسیون خانه مـا بـه شمار می‌روند و ظاهر خانه مـا را اول مبلمان بخود معطوف خواهد کرد. اگر هنگامی‌کـه از اسباب و اثاثیه منزل خود استفاده می کنید، لق هستند و تکان می خورند، ممکن اسـت انها در برابر بازی کودکان دوام نیاورند.

 

اثاثیه بزرگ مانند کمد و دراورها، باید در جای خود محکم بایستند حتی زمانیکه در انها باز اسـت. در اینصورت احتمال واژگون شدن انها وجود نخواهد داشت. آیا با دوام اسـت؟ بـه دنبال اثاثیه‌اي باشید کـه با رشد کودکان شـما هماهنگ باشد.

 

مثلاً آیا می توانید پس از مدتی آن ها را رنگ بزنید ودر عین حال ظاهر انها خوب بماند؟  آیا کارایی لازم را دارند؟ گاه استفاده از کمدهای بزرگ و دسترسی بـه بالای آن‌ها دشوار اسـت. اگر کمد کودکان متناسب با قد و اندازه آن ها باشد، کودکان در تمیز کردن کمدشان و استقلال پیدا کردن موفق‌تر خواهند بود. 

 

 ایجاد فضا

در اتاق‌هایي کـه فضای انها متفاوت اسـت، مانند اتاق‌هایي کـه سقف یا دیوارهای زاویه‌دار و کج دارند، ساخت کمدهای متناسب با این نوع فضاها در ایجاد فضای بیشتر بسیار موثر اسـت.

 

ممکن اسـت ساخت یك کمد از خرید کمدهای آماده هزینه بیشتری داشته باشد، اما توجه داشته باشید کـه این سرمایه‌گذاری بسیار با ارزش اسـت، زیرا بدین گونه شـما می توانید یک فضای مرده رابه فضایی قابل استفاده و کاربردی تبدیل کنید.

 

برای اتاق کودکان از جنس‌هاي ارزان‌تر مانند MDF استفاده کنید و آن رابا رنگ‌هایي با پایه آب یا روغن رنگ کنید. این نوع کمدها، احتیاج بـه یک لایه رنگ پایه و 2 الی 3 لایه رنگ دارند تا ظاهری مناسب پیدا کنند. اگر در حال حاضر کمدی در خانه دارید، میتوانید روی آنرا کمی ‌سوهان بزنید و یا در انها را تعویض کنید.

 

اگر در مناسبی پیدا نکردید، از یک نجار بخواهید یک در مخصوص کمدتان برای شـما بسازد. درها را رنگ بزنید و دستگیره‌هاي جدید بر روی انها نصب کنید. بـه فضای داخل کمد نیز توجه داشته باشد. ممکن اسـت لازم باشد جای طبقات کمد را عوض کنید و حتی یک کشو بـه آن بیفزایید.

 

مبلمان بزرگ منزل 

اثاثیه بزرگ منزل می توانند بـه اسانی فضای یك اتاق را تحت تاثیر قرار دهند. بهمین دلیل مهم اسـت کـه رنگی مناسب با فضای اتاق را برای این نوع اثاثیه‌ها انتخاب کنید. با اینکار اثاثیه منزل کمتر مزاحم بنظر میرسند. هم چنین درها رابا چسباندن برچسب از سادگی درآورید. 

 

انتخاب تخت 

یک تخت محکم با یک تشک سفت بـه همان اندازه کـه برای کودکان مهم اسـت، برای بزرگسالان نیز اهمیت دارد. بهمین دلیل این مهمترین سرمایه‌گذاری اسـت کـه شـما برای اتاق کودکتان میکنید. با توجه بـه این کـه کودکان زیر 7 سال باید روزی 12 ساعت بخوابند، تخت آن ها علاوه بر این کـه باید از کمر انها محافظت کند، باید بـه اندازه کافی بزرگ و پهن باشد تا کودکتان در آن آسان باشد. 

 

نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید 

 بـه دنبال یک تشک مناسب و استاندارد باشید کـه برای کمر شـما ضرری نداشته باشد. اگر می خواهید برای تختی کـه از قبل داشته‌اید تشکی نو بخرید، حتماً توجه داشته باشید کـه اندازه تشک کاملا منطبق با اندازه تخت باشد. هم چنین بـه راهنمای استفاده از تخت نیز توجه داشته باشید.

 

چارچوب تخت نباید لق بخورد. اگر تخت را خودتان نصب کرده اید، مراقب باشید کـه هیچیک از قسمت‌هاي آن تیز نباشد و بـه اندازه کافی محکم باشد کـه نتوان انها را بدون ابزار مخصوص شل و باز کرد. 

 

پهنای متوسط تخت کودکان باید 75-90 سانتیمتر باشد. اگر برایتان ممکن اسـت، تخت پهن‌تر را انتخاب کنید. هم چنین بـه دنبال تخت‌هایي باشید کـه بتوان طول انها را افزایش داد و قسمت پایینی انها را حذف کرد، زیرا در اینصورت با رشد فرزندتان، احتیاجی بـه تعویض تخت نخواهد بود. 

 

بـه دنبال طرح‌هایي باشید کـه فضاهایی خاص برای نگه داری وسایلتان داشته باشد. بعضی تخت‌ها دارای کشوهایی هستند، اما اگر تختی انتخاب میکنید کـه زیر آن کشو ندارد، توجه داشته باشید کـه زیر آن بـه اندازه کافی فضا برای نگه‌داری تعدادی جعبه وجود داشته باشد، البته تخت‌هایي کـه ارتفاع زیادی دارند برای کودکان با سن پایین توصیه نمیشوند. 

 

تخت‌هاي مرتفع و کشودار 

تخت‌هاي مرتفع بهترین وسیله برای استفاده بهینه از فضا هستند، زیرا فضایی مناسب در زیر انها برای نگه داری وسایل وجوددارد. در قسمت پایینی عده اي از این تخت‌ها، میز تحریر نصب شده اسـت و تخت کشویی وجوددارد کـه درصورت نیاز میتوان ازآن تخت نیز استفاده کرد.

 

اگر شـما 2 فرزند دارید کـه هردو از یک اتاق استفاده می کنند، این نوع تخت‌ها بهترین گزینه هستند. تخت‌هاي مرتفع ممکن اسـت در نور اتاق تاثیرگذار باشد مخصوصا اگر سقف اتاق کوتاه یا زاویه‌دار باشد. بهمین دلیل سعی کنید جنس آنرا از چوب استیل روشن انتخاب کنید. هم چنین چیدمان اتاق را درنظر داشته باشید.

 

تخت‌هاي مرتفع باید حتماً دسته محافظ داشته باشند و تشک آن ها حداقل 10 سانتیمتر از چارچوب تخت پایینتر باشد تا خطر پرت شدن کودک از تخت وجود نداشته باشد. فاصله بین میله‌هاي تخت را نظارت کنید. این فاصله نباید بیشتر از 5/7 سانتیمتر باشد. نردبان نیز باید بـه تخت وصل شده باشد.

 

پهنای نردبان باید حداقل 30 سانتیمتر باشد و فاصله بین میله‌هاي آن باید حدود 20 سانتیمتر باشد.  ارتفاع تخت تا سقف باید بـه گونه‌اي باشد کـه کودک بتواند بـه اسانی بر روی تخت بنشیند بدون این کـه سر او بـه سقف بخورد. هم چنین ارتفاع زیاد برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی شود.