پارس ناز پورتال

نکات مفید برای ایجاد عادت های مراقبت از پوست

نکات مفید برای ایجاد عادت های مراقبت از پوست

نکات مفید برای ایجاد عادت های مراقبت از پوست

برای شادابی و شفافیت پوست صورت خود تا به حال چه اقداماتی کرده اید؟ با این سوال حتماً به یاد کرم‌هایي که استفاده کرده اید و یا حتی استفاده نکرده‌اید خواهید افتاد. پوست شما روزانه نیازهای زیادی دارد که اگر شما آن نیازها را تامین نکنید، دیر یا زود دچار عوارضی مثل پیری زودرس پوست، لک، چین و چروک و افتادگی پوست خواهید شد. در این جا به چند عادت‌ خوب برای مراقبت از پوست، اشاره می کنیم.

 

عادت کنیم از چشمانمان مراقبت کنیم

شما وقتی جلوی آینه به پوست خود نگاه می کنید، نخستین جاییکه دقت شما رابه خود جلب می کند چیست؟ اجازه دهید ابتدا از چشم‌ها آغاز کنیم که مهم ترین قسمت صورت هستند. دور چشم پوست بسیار حساسی دارد و مراقبت جداگانه و مخصوصاً‌اي هم احتیاج دارد. پزشکان معتقدند که در زندگی امروزی همه ی ما چه زن و چه مرد، از سن 20 سالگی به بعد احتیاج به مراقبت دور چشم داریم.

 

کرم دور چشم فقط مختص سنین بالا نیست و مدل‌هاي مختلف دارد. برای سنین پایین، استفاده از کرم‌ها و ژل‌هاي مرطوب کننده ملایم توصیه میشود که برای آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز روزانه پوست دور چشم کافیست.

 

با استفاده از یک مرطوب کننده دورچشم مناسب، می توان خیلی از عوارضی که در آینده و با بالا رفتن سن رخداد میافتد پیشگیری کرد.اگر دور چشمانتان گود افتاده و کبود و تیره رنگ شده است زیاد نگران نباشید، چون هیچ وقت دیر نیست، ولی بدانید که هرچه زودتر به فکر برطرف کردن این علائم و پیشگیری از افزایش این عارضه اقدام کنید بهتراست.

 

کرم مناسب برای این افراد کرم‌هاي سفید کننده یا روشن کننده دور چشم است. می توانید این کرم رابا مراجعه به پزشک پوست و یا با دقت به سن و میزان کبودی دور چشمتان، با مشاوره از داروخانه،‌ خریداری کنید. با استفاده از کرم‌هاي ضد کبودی دور چشم، کم کم تیرگی و گودی دور چشم از بین رفته و رنگ پوست آن نواحی روشن‌تر میشود.

نکات مفید برای ایجاد عادت های مراقبت از پوست

کم کم دوران و با بالا رفتن سن، در برخی ها پف دور چشم افزایش پیدا می کند و سر و کله چین و چروک‌هاي دور چشم نیز در همه ی افراد پیدا میشود. شرکت‌هاي مشهور و معتبر، کرم های ضد چروک برای دور چشم ساخت کرده‌اند که با بهره‌وری از تکنولوژی روز و ترکیب مواد طبیعی و معدنی، می توانند چروک‌هاي دور چشم را کم کنند و شادابی و لطافت پوست را باز‌گردانند.

 

به این ترتیب شما می توانید با مراقبت از نواحی دور چشم خود در سنین پایین، از بروز علائم پیری و خستگی پیشگیري کنید و همینطور در سنین بالاتر، این علائم را تا حد قابل توجهی برطرف کنید.

 

عادت کنیم از پوستمان دفاع کنیم

پوست ما هر روزه در مقابل اشعه‌های مضر خورشید قرار می گیرد و اگر ازآن مراقبت نکنیم بزودی پیر، خشک و لک می شود. کرم‌هاي ضد آفتاب برترین راه برای محافظت از پوست در مقابل اشعه‌هاي زیان آور خورشید است.

 

این اشعه‌ها به حدی قوی هستند که شما حتی در فضای سربسته با نورکم نیز احتیاج به کرم ضد آفتاب ملایم دارید، اما اگر در فضای آزاد کار می کنید، احتیاج به یک ضد آفتاب قوی دارید، که در تمام روز اشعه‌هاي خطرناک را دفع کند یا کرم ضد آفتاب ضد آب احتیاج داشته باشید که در اثر تعریق زیاد خواص SPF آن از بین نرود.

 

SPF مخفف “sun protection factor” به معنای عوامل محافظت از خورشید است و به میزان متمایز در کرم‌هاي ضد آفتاب وجوددارد. لوسیون یا کرم های ضد آفتاب با میزان SPF 30 تا 97 درصد اشعه‌هاي زیان آور خورشید را دفع میکنند پس می توانید به کنار ساحل بروید و با خیال آسان ساعت‌ها زیر آفتاب بنشینید.

 

اما برای احتیاط شما هم می توانید از کرم‌هاي ضد آفتاب ضد آب استفاده کنید که اگر شنا کردید یا هوا حسابی گرم شد و عرق کردید ضد آفتاب از روی پوست شما شسته نشود و همان‌ گونه از پوست شما محافظت کند.

 

عوارض عدم استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار زیاد است چراکه اشعه‌هاي خورشید بسیار زیان آور و خطرناک است که میتوانند روی پوست شما لک ایجاد کند و همینطور رنگ پوست را از یک دستی خارج کند یا شما دچار آفتاب سوختگی شوید. از همه ی مهمتر اشعه‌هاي خطرناک خورشید در طولانی مدت، پوست شما را پیر و فرسوده خواهد کرد.

 

کرم‌هاي ضد آفتاب در رنگ‌هاي متمایز ارائه می شوند و اگر دوست ندارید پوست شما سفید شود، به دنبال کرم ضد آفتاب بی رنگ یا کرم ضد آفتاب رنگی به رنگ پوست خودتان بگردید که مثل کرم‌ پودر هستند. همینطور کسانی که دوست ندارند پوستشان چرب شود و برق بزند، یا به خاطر احساس سنگینی از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند، می توانند کرم‌هاي ضد آفتاب فاقد چربی و مات استفاده کنند.

نکات مفید برای ایجاد عادت های مراقبت از پوست

عادت کنیم پوستمان را هرروز تمیز کنیم

یکی از دلایل اصلی جوش زدن و دانه‌هاي سر سیاه صورت تمیز نکردن کامل پوست از مواد آرایشی و آلودگی‌هاي محیط است. طبق توصیه پزشکان بسیار مهم است که هرروز پوست خودرا با استفاده ‌از پاک کننده مناسب خود، پاک کنید.

 

یک پاک کننده صورت خوب ممکن است برای شما با شخص دیگر متمایز باشد چرا که پوست افراد با هم متمایز است. پس بسیار اهمیت دارد که قبل از خرید پاک کننده آرایش، از نوع پوست خود آگاه شوید و پاک کننده آرایش مخصوص پوست خودرا سفارش دهید.

 

انواع پاک کننده آرایش در بازار وجوددارد که حاوی شیر پاک کن، ژل، کرم، فوم، محلول، لوسیون، روغن، سرم و غیره میشود. اگر علاقه‌مند هستید که با آب صورت خودرا بشورید می توانید از ژل های مخصوص شستشو صورت و یا فوم شستشو استفاده کنید. باقی افراد نیز می توانند با استفاده از محصولاتی مثل شیرپاک کن، محلول، روغن و غیره پوست خودرا تمیز کنند ودر پایان با پنبه یا پد به آرامی باقی‌مانده مواد را از روی پوست خود پاک کنند.

 

کسانی که پوست صورت آن‌ها منافذ بازی دارد، می توانند با عادت کردن به تمیز کردن مرتب پوستشان با استفاده از پاک کننده آرایش مناسب خود و همینطور استفاده از تونیک‌هاي آبرسان و مرطوب کننده، منافذ پوست خودرا کوچک کرده و پوستی شاداب و باطراوت خواهند داشت.

 

در نتیجه باید گفت که این عادت‌هاي ما هستند که پوست ما را مبدل به یک پوست شفاف و شاداب و یا یک پوست خسته و کدر میکند. با رعایت این نکات ساده و نکات بدیهی دیگر مثل استفاده از عینک آفتابی مناسب، استفاده از لوازم آرایشی باکیفیت و مهمتراز همه ی تغذیه مناسب، پوستی لطیف، بدون چروک و شاداب خواهید داشت.