پارس ناز پورتال

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

 

در اینبخش نکات مهم آرایش عروس را مرور میکنیم. هر دختری دوست دارد در روز ازدواج خود زیباترین عروس باشد. عکس هاي روز عروسی برای همیشه در آلبوم شـما باقی میمانند، بنابر این کیفیت و زیبایی میکاپ عروس نکته بسیار مهمی محسوب میشود، آیا با نکات مهم آرایشی برای میکاپ عروس آشنا هستید؟ در ادامه بطور کامل شـما را راهنمایی می‌کنیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

نوع پوست و ارتباط آن با نکات آرایش عروس

آرایش عروس بـه عوامل دیگری هم بستگی دارد. یکی از این نکات آرایش عروس کـه البته بسیار پر اهمیت هم هست، نوع پوست بوده کـه می‌توان چرب خشک و یا معمولی باشد. افرادی کـه پوست چرب دارند، نباید از کرم و لوازم آرایشی خیلی چرب استفاده کنند چون باعث می‌شود، پوست صورتشان براق شده و شکل و شمایل بدی بگیرد.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

در مقابل خانم هایي کـه پوست خشک دارند باید زیرسازی خیلی خوبی انجام دهند یعنی پوست را مرطوب کرده و سپس از لوازم آرایشی با درصد چربی بیشتر استفاده کنند تاخشکی پوست جبران شده و ظاهر آن پوسته پوسته بنظر نرسد. آرایش عروس جذاب خیلی زیاد بـه مراقبت و نگه داری از پوست دارد.

 

نکات آرایش عروس برای چشم و لب ها

خیلی ها معتقد هستند، داشتن لب و چشم هاي زیبا نود درصد زیبایی محسوب می‌شود و افرادی کـه از این موهبت برخوردار هستند، زیباتر بنظر میرسد البته این نظر درست اسـت ولی میتوان با شناخت حالت لب ها و چشم ها و انتخاب آرایش مناسب برای آن ها نواقص موجود را رفع کرده و لب و چشم را زیباتر جلوه داد.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

مثلاً افرادی کـه لب ها باریک با بـه اصطلاح قیطانی دارند باید خط رژ قطورتری بکشند یا خانم هایي کـه چشم هایي ریزی دارند باید روی چشم هایشان بیشتر کار کنند. افرادی کـه چشم هاي درشت و لب هاي قلوه اي دارند، نباید خیلی روی انها کار کنند چون چهره شان تصنعی می‌شود. آرایش عروس ملایم برای این مدل صورت مناسب تر اسـت.

 

برای روز عروسی به فکر ابتکار نباشید

یک عروس زیبا الزاماً یک عروس عجیب‌وغریب نیست. یعنی سعی نکنید برای شب عروسی رنگ ها و مدلهای جدید برای آرایش صورت و یا موهایتان امتحان کنید. اتفاقا مـا توصیه می‌کنیم چند هفته قبل از مراسم بـه سراغ آرایشگرتان بروید و از او بخواهید مدلی کـه مد نظرتان اسـت را روی صورتتان پیاده کند تا نتیجه کار را ببینید. اینکار باعث می‌شود، بدون استرس ایرادها و نواقص کار را دیده و اگر لازم باشد آنرا اصلاح کنید.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

برعکس اگر بخواهید در روز مراسم تازه راههای مختلف را امتحان کنید چیزی جز استرس نصیبتان نخواهد شد. ضمن آنکه عموما خانمها میدانند چـه مدل مو و چـه رنگ آرایشی بـه صورتشان آید. بـه خودتان اعتماد داشته باشید. هیچکس غیر از خودتان نمیداند با چـه مدل آرایشی زیباتر میشوید. هیچوقت اختیار تام و کامل بـه آرایشگر ندهید ودر تمام مراحل از او بخواهید نظراتتان را اعمال کند.

 

نکاتی برای ابروهای عروس

یکی از فاکتورهای موثر در آرایش عروس ابروها هستند. ابروها بطور کلی نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت ایفا می‌کنند و هر چقدر ابروها کامل تر و بی نقص تر باشد، زیبایی بیشتری بـه شخص می‌دهند. یک روز قبل از مراسم ابروهایتان را اصلاح کنید. برای اصلاح ابروها بـه سراغ تراشیدن و یا مدل ها عجیب‌وغریب نروید.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

هر مدلی کـه در همه ی سال هاي مجردی انجام می دادید و بـه صورتتان می آمد همان را پیاده کنید. برخی آرایشگرها برایشان فرقی ندارد ابروها چـه مدلی هستند ودر نخستین قدم دست بـه تیغ میبرند. این بدترین کاری اسـت کـه میتوانید با ابروهایتان انجام دهید. اگر واقعا ابروهای پر پشت و خوبی دارید اصلا آنرا نازک نکرده و دست بـه تیغ نبرید.

 

گاهی برخی خانمها ابروهای ناقص و یا خیلی کم پشتی دارند کـه بهتر اسـت قسمت هایي ازآن تراشیده شده و بجای آن از مداد ابرو استفاده شود اما در اکثر مواقع نیازی بـه اینکار نیست مگر آنکه نواقص ابرو خیلی زیاد و شدید باشد.اگر میخواهید یک زیبایی بی نقص داشته باشید حتماً در نکات آرایش عروس بـه ابروها اهمیت بیشتری بدهید.

 

موهای مصنوعی را فراموش کنید

آرایش عروس الزاماً استفاده از موها و یا مژه مصنوعی نیست. در تعداد زیادی از مواقع مو هاي طبیعی خانمها جواب کار را میدهد. اگر موهایتان خیلی کوتاه اسـت و می‌بینید این مدل کوتاهی صورتتان را زیبا کرده بـه سراغ موی مصنوعی نروید. مو هاي مصنوعی کاملا مشخص هستند و هر چقدر هم حرفه اي کار شوند از دور هم نشان میدهند کـه طبیعی نیستند. مو هاي طبیعی خودتان را می‌توانید با توجه بـه طول آن آرایش کنید.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

اگر مو هاي بلندی دارید کـه دیگر نیازی بـه فکر کردن هم ندارد یک مدل زیبا برای آن انتخاب کرده و فکر استفاده از مو هاي مصنوعی را از سرتان بیرون کنید. عموما مو هاي مصنوعی برای خانم هایي توصیه می‌شود کـه نواقصی در مو هاي خود دارند مثلاً مو هاي شان خیلی کم پشت اسـت یا در برخی جاها دچار ریزش شده اسـت. دراین موارد ایرادی ندارد کـه از مو هاي مصنوعی استفاده کنید و البته کاملا هم لازم اسـت.

 

آرایش با رنگ پاش چطور است؟

درسال هاي اخیر روشهای جدیدی برای آرایش صورت ابداع شده اسـت و آرایشگران تلاش کرده اند تماس دست رابا صورت مشتری کاهش دهند. یکی از این راهها استفاده از رنگ پاش اسـت یعنی با استفاده از اسپری کرم پودر و مواد آرایشی را روی پوست صورت می پاشند.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

استفاده از این روش باید توسط افراد حرفه اي انجام شود ودر صورتی کـه آرایشگر تبحر کافی نداشته باشد، ممکن اسـت پوست صورت موج دار و چند رنگ بنظر رسیده و آرایش یکنواختی بدست نیاید. استفاده از مواد آرایشی مرغوب و البته متناسب بـه رنگ و جنس پوست هم در نتیجه کار اثر مستقیم دارد. کـه هم خودتان و هم آرایشگر باید بـه آن توجه کنید.

 

طراحی رو بدن عروس آری یا نه؟

برخی عروس خانمها علاقه دارند برای شب مراسم ازدواجشان یک یا چند تا از این طرح روی بدن شان بکشند. خب البته این موضوع کاملا سلیقه اي اسـت ولی از آنجایی کـه شب عروسی خاص ترین شب زندگی هر خانمی بـه حساب می‌آید باید در انتخاب نوع و تعداد نقش و نگارها و عکس هایي کـه میخواهید روی بدتان بکشید، دقت کنید. این تصویر نباید خیلی بزرگ و یا حجیم باشد و شلوغ کاری هم نشود.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

درکنار آن اگر واقعا بـه اینکار علاقه دارید، بهتر اسـت یک طرح خاص و شیک را انتخاب کنید. نقش هاي ظریف و کوچک برای یک چنین شبی مناسب تر هستند و البته تناقضی هم با آرایش عروس جذاب ایجاد نمی‌کنند. نقش و نگار کشیدن روی بدن می‌تواند با جواهرات و زیورآلات دیگر هم انجام شود. مثلاً برخی خانمها دوست دارند با مهره ها و قطعات جواهرات قیمتی روی بدنشان این نقش ها را درست کنند.

 

اهمیت بـه ناخن ها

درسال هاي اخیر مانیکور کردن و طراحی ناخن ها خیلی مد شده اسـت و برخی خانمها علاقه دارند، ناخن هاي دایمی و کاشته شده داشته باشند. انتخاب یک چنین ناخن هایي کاملا سلیقه اي اسـت اما برای این کـه دستهای جذاب تری داشته باشید الزاماً نباید ناخن هاي کاشته شده و بلند را انتخاب کنید.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

در نکات آرایش عروس دو نکته بسیار مهم برای ناخن ها وجوددارد: اول از همه ی بحال و شکل دست ها و ناخن هاي آن دقت کنید و بعد بـه سراغ رنگ پوست دستهایتان بروید همه ی این ها باید با مدل ناخن کاشته شده و رنگ لاک متناسب باشند. انتخاب ناخن هاي بلند اصلا بـه برخی انگشتان نمی‌آید و انها را واقعا زشت می‌کند.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

اگر میبینید کـه ناخن بلند مناسب دستتان نیست مدل ناخن هاي کوتاه را انتخاب کرده و رنگ لاک متناسب با پوست دستتان را هم استفاده کنید. عموما برای دستهایی کـه پوست تیره دارند باید از رنگ هاي لاک خیلی تیره و یا لایت استفاده کنند و رنگ هاي وسط خیلی مناسب این دست ها نیستند. در مقابل دستهای با پوست سفید و شفاف هر نوع رنگ لاکی را می پذیرند و محدویتی نخواهند داشت.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

استفاده از نقش و نگار روی ناخن هم نباید بـه افراط باشد. شلوغ کاری و زیاده روی در اینکار فقط باعث میشود پول بیشتری خرج کنید ودر مقابل دستتان هم برای شب عروسی زیبا نباشد. از قبل چند طرح ظریف و ساده را انتخاب کرده ودر روز عروسی همان ها را اجرا کنید و بـه دنبال طرح هاي عجیب‌وغریب نباشید.

 

سفید کردن دندان ها

درست اسـت کـه سفید کردن دندانها هیچ ربطی بـه نکات آرایش عروس ندارد. اما مـا بشما میگوییم زیبایی آرایش صورت رابطه مستقیم با شکل و شمایل دندان ها و سفیدی انها دارد. هر چقدر هم آرایش شیک و جذابی داشته باشید اما موقع خندیدن دندان هایتان زرد و کج و معوج دیده شوند، نتیجه معکوس خواهید گرفت.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

اگر دندان هایتان زرد اسـت و یا نواقصی دارد کـه موقع خندیدن دیده می‌شوند قبل از هر چیز این مشکل را برطرف کنید. بـه دندان هایتان برسید و آن ها را اگر میتوانید سفید کنید و اگر خرابی و شکستگی قابل مشاهده اي دارد اولویت را برای رفع نقص انها بگذارید.

 

آرایش عروس با موهای باز و یا بسته؟

این کـه شب مراسم ازدواجتان بخواهید مو هاي باز و یا بسته داشته باشید بـه دو عامل بستگی دارد، نخستین عامل کـه مهمتر اسـت این کـه چـه مدلی بـه صورتتان می‌آید و دومی هم سلیقه و خواست خودتان اسـت. گاهی سلیقه و خواست شـما با مدلی کـه بـه صورتتان می‌آید، تفاوت دارد. دراین حالت باید مدلی کـه بـه صورتتان می‌آید را انتخاب کنید و بـه دنبال نوآوری نباشید.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

برخی خانمها صورت گرد و تپلی دارند، برای این مدل صورت مو هاي بسته قشنگتر اسـت و زیبایی صورت را بهتر نشان میدهد اما خانم هایي کـه صورت لاغر و استخوانی دارند، بهتر اسـت موهای شان را باز بگذارند تا لاغری صورت کمتر بـه چشم بیاید. باز بودن موها در واقع حجم صورت را بیشتر میکند و برای صورت هاي لاغر مناسب تر اسـت. باید مدلی کـه بـه صورتتان می‌آید را انتخاب کنید و بـه دنبال نوآوری نباشید.

 

آرایش عروس جذاب و رنگ موها

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

الزاماً شب مراسم ازدواج نباید موهایتان را رنگ کنید. برخی خانمها با رنگ مو هاي خودشان زیباتر و جوان تر بنظر می‌رسند. دراین مواقع بـه سراغ رنگ کردن موها یا مش انها نروید چون همانگونه کـه گفتیم شب مراسم ازدواج وقت امتحان و تست کردن چیزهای جدید نیست اما اگر همیشه مو هاي رنگ شده داشته اید و میدانید چـه رنگی بیشتر بـه صورتتان می‌آید، همان رنگ را برای موهایتان استفاده کنید.

 


 

و اما اشتباهاتی کـه نباید مرتکب شوید

برای آرایش روز عروسی بـه سراغ جراحی نروید، میتوانید اگر دوست دارید تغییری هم در صورتتان باشد از گریم بهره بگیرید. این کـه بخواهید گونه هایتان را برجسته کنید و یا فرم لبانتان را تغییر دهید تنها باعث می‌شود کـه چهره تان بسیار مصنوعی جلوه کند.

 

روز عروسی زمان امتحان کردن سبک جدید آرایش نیست

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

ممکن اسـت از روی ژورنالهای و عکس هاي اینترنتی مدل آرایشی برای روز عروسیتان انتخاب کرده باشید، ممکن تم آرایشی کـه انتخاب کرده‌اید مناسب پوست و فرم صورت شـما نباشد پس پیشنهاد میکنیم کـه در روز عروسیتان از امتحان کردن مدلهای جدید آرایش خودداری کنید.

 

آرایش روز عروسی

چند ماه قبل از عروسی زمان انجام تغییراتی هم چون جراحی زیبایی نیست. اگر هرگز در عمرتان پوستتان را برنز نکردید هرگز بـه سراغ این گزینه نروید و هم چنین گونه گذاری و برجسته کردن لبها، حتی پیشنهاد می‌شود برای مرتب کردن موهایتان از چند هفته قبل از روز عروسی اقدام بکنید.

 

برای آزمون و خطا چندین ماه قبل از مراسم را درنظر بگیرید

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

اگر تا بحال موهایتان را رنگ نکرده اید و دوست دارید کـه در روز عروسیتان کمی متفاوت باشید از چند ماه قبل از عروسی اقدام کنید کـه اگر حس کردید با چهره تان هماهنگ نیست بتوانید تغییرش بدهید. اگر پوستتان نیاز بـه رسیدگی دارد لااقل از ۶ ماه قبل اقدام کنید و مهم‌ترین نکته برای آرایش روز عروسی، پوست سالم اسـت. اگر تا بحال موهایتان را رنگ نکرده اید و دوست دارید کـه در روز عروسیتان کمی متفاوت باشید.

 

بـه آرایشگرتان اعتماد کنید

امکان دارد کـه در حالت عادی شـما عادت داشته باشید کـه از رژ لب بـه تنهایی استفاده کنید اما برای آرایش روز عروسی هرگز این اشتباه را نکنید و حتماً از خط لب استفاده کنید زیرا هم باعث میشود ماندگاری رژ زیاد شود و هم مرز لبهایتان مشخص شود.

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

نکته دوم استفاده مناسب از پنکیک و کرم پودرها اسـت. بتازگی کانتورینگ و هایلایت صورت برای آرایش عروس بسیار استفاده میشود. حتماً سراغ آرایشگری بروید کـه از کار و تجربه اش خاطرجمعی دارید و بعد بـه اون اعتماد کنید و بگذارید انچه کـه درست اسـت برایتان انجام دهد. حتماً از خط لب استفاده کنید زیرا هم باعث میشود ماندگاری رژ زیاد شود و هم مرز لبهایتان مشخص شود.

 

از ابرو غافل نشوید

نکات مهم آرایش عروس | چگونه زیباترین عروس باشیم؟

تا جاییکه میتوانید مدل ابروهای تان را تغییر ندهید و حتماً باید رنگ ابروهایتان با رنگ موهایتان هماهنگ باشد. سادگی صورت تان را بـه هیچ عنوان از دست ندهید، یک آرایش ملایم اروپایی زیباتر از آرایشهای تند و خلیجی اسـت، زیرا بعد از سال ها کـه تصاویر روز عروسی تان را میبینید برایتان دلنشین تر اسـت.