پارس ناز پورتال

نکات مهم تغذیه ای برای اوقات پس از ورزش

نکات مهم تغذیه ای برای اوقات پس از ورزش

نکات مهم تغذیه ای برای اوقات پس از ورزش 

برترین و مهم‌ترین نکات پس از ورزش کردن را برای شما داریم که می توانید بعد از تمرین کردن انها را مد نظر داشته باشید. اشتباهاتی که ورزشکاران بعد از ورزش انجام می دهند ممکن هست تاثیرگذاری ورزش را کمتر کند. ورزشکاران باید بعد از ورزش مراقب تغذیه خود باشند.اشتباهاتی که ورزشکاران بعد از ورزش معمولا انجام میدهند عبارتند از:

 

1- فراهم سازی آب بدن با نوشیدنی‌هاي ورزش:
نوشیدنی‌هاي ورزشی معمولا حاوی شکر میباشند و بای سلامتی مفید نیستند. افرادی که معولا ورزش می کنند و به باشگاه می روند نیازی به نوشیدن ورزش ندارند. بهتر هست از آب بهره گیری کنید. برای این که بفهمید در طول روز چه میزان آب نیاز دارید. وزن خود را در عدد 0.03 ضرب کنید برای مثال فردی که 60 کیلوگرم وزن دارد تقریبا نیاز به 2 لیتر آب دارد. کمبود آب بدن بعد از ورزش باعث خستگی میشود.

 

2- مصرف مکمل‌ها بعد از ورزش:
درست که برخی ها مشکلات پزشکی دارند و نیاز به دریافت مکمل دارند. اما مکمل‌ها نباید جایگزین غذا شوند. برخی ها تصور می کنند که میتوانند بعد از ورزش از مکمل‌هاي ویتامین به جای غذا بهره گیری کنند که این تصور غلط هست. بهتر هست از مواد خوراکی تازه بهره گیری کنید.

 

3- مصرف غذا هاي خیلی کم چرب و رژیمی:
اخیرا ثابت شده هست که چربی آنقدر زیان آور نیست و می تواند باعث احساس سیری شود. غذا هاي کم‌چرب اکثر اوقات حاوی شکر میباشند. غذا هاي کم‌چرب اکثر ا حساس گرسنگی ایجاد میکنند و خوردن آن‌ها باعث می شود که شما دوباره نیاز به خوردن را احساس کنید. می توانید به جای غذا هاي رژیمی از میوه‌ها بهره گیری کنید.

 

4- اکثر حساب کردن کالری سوزانده شده:
برخی ها تصور میکنند که کالری زیادی سوزانده‌اند و بعد از ورزش یک بشقاب غذای ناسالم مصرف می کنند. ورزش میتواند به وزن کم کردن شما کمک کند اما انچه تاثیرگذارتر هست کم کردن کالری دریافتی هست. حتی اگر خوراکی سالم را چندان بخورید وزن کم نخواهید کرد.

 

5- چندان وزن کردن خود:
بهتر هست چندان روی ترازو نروید. به جای اینکار اکثر به تغییر حالت بدن خود توجه کنید. ممکن هست تغییر وزن نداشته باشید اما از چربی‌هاي شما کم شده و به عضلات شما اضافه شده باشد. ضمنا وزن هرروز شما به غذا و ابی که مصرف کرده‌اید نیز بستگی دارد. در زنان تغییرات هرمونی بر وزن تاثیرگذار هست.

 

6- کم خوردن پروتئین:
هنگامی که ورزش می کنید باید پروتئین کافی مصرف کنید بعد از ورزش مصرف پروتئین مهم هست. زیرا باعث افزایش حجم عضلات و قدرت بدن میشود.

 

7- از دست دادن یک وعده خوراکی:
بهتر هست تا 45 دقیقه بعد از ورزش یک میان وعده دریافت کنید. حذف کردن وعده‌هاي خوراکی بعد از ورزش کمکی به شما نمی کند و باعث می شود که بدن ریکاوری ورزشی نداشته باشد.