پارس ناز پورتال

نکات مهم خانه داری و مهارت های زندگی

نکات مهم خانه داری و مهارت های زندگی

نکات مهم خانه داری و مهارت های زندگی 

برای شما نکات مهم درباره نکات خانه داری و مهارت های روزمره زندگی داریم که می توانید در زیر آن ها را بخوانید و بدانید و در زندگی به کار گیرید. 

 

1. برای به دست آوردن آب بیشتر از لیموی تازه، قبل از بریدن آن را با کمی فشار روی سطح میز بغلتانید.

 

2. برای تازه نگه داشتن نان به مدت یک شب کامل یک ساقه کرفس را همراه با نان، در کیسه پلاستیکی قرار دهید تا نان رطوبت و طعم خود را حفظ کند.

 

3. قبل از بریدن فلفل تند، دست ها را با کمی روغن چرب کنید تا تندی و بوی آن جذب پوست نشود

 

4. برای حفظ رنگ سبز ها به ویژه گل کلم قرمز و شلغم، هنگام پخت کمی آب لیمو به آن اضافه کنید زیرا اسیدیته آن در حفظ رنگدانه و فلاونوئید موثر است اما از آنجا که سبزی های سبز رنگ کلروفیل دارد، این روش موثر نخواهد بود.

 

5. آب جوشیده، از آب شیر سریع تر یخ می زند.

 

6. برای کم کردن طعم شور خورشت یا سوپ، تکه ای سیب زمینی در آن بیندازید تا همانند اسفنج، نمک اضافه را به خود جذب کند.

 

7. در صورت سوختن ته برنج، قابلمه را از روی اجاق بردارید و به مدت 10 دقیقه یک تکه نان روی برنج قرار دهید تا طعم سوختگی را به خود بگیرد.

 

8. پس از خاموش کردن شعله خورشت یا سوپ چرب، بگذارید کمی بماند تا چربی ها رو بیاید. چند تکه یخ را در آن قرار دهید تا چربی های اطراف سفت شود. سپس سریع قبل از آب شدن یخ، چربی ها را خارج کنید.

 

9. هنگام جوشیدن شیر، آب موجود در آن شروع به تبخیر می کند و لایه چربی و پروتئین با تراکم ضخیم روی سطح آن به وجود می آید. این لایه به قدری ضخیم می شود که بخار به آسانی نمی تواند از شیر عبور کند و حالت انفجار به وجود می آید. برای پیشگیری کافی است یک ملاقه در ظرف شیر در حال جوش قرار دهید تا شیر سر نرود.

 

10. پیاز را در کاسه آب قرار دهید و پوست آن را بگیرید. این کار مانع از خارج شدن گاز پیاز و سوزش چشم می شود. همچنین می توانید چاقو را به کمی آب لیمو آغشته کنید.

 

11. برای پیشگیری از فاسد شدن سبزی ها، در کشوی ویژه سبزیجات یخچال، حوله کاغذی قرار دهید تا با جذب کردن آب اضافه مانع از پوسیدگی آنها شود.

 

12. جوشاندن پوست سیب به مدت 30 دقیقه در قابلمه آلومینیومی از کدر شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

 

13. برای از بین بردن لک قهوه و چای از ظروف چینی، مخلوطی از جوش شیرین، آب لیمو و پودر تارتار استفاده کنید.

 

14. برای تمیز کردن ظروف مسی از کچاپ گوجه فرنگی استفاده کنید.