پارس ناز پورتال

نکات مهم هنگام استفاده مرطوب کننده ها

نکات مهم هنگام استفاده مرطوب کننده ها

نکات مهم هنگام استفاده مرطوب کننده ها

 هنگام استفاده از مرطوب کننده ها,اشتباهات راجی بین خانم ها وجود دارد که باعث می گردد سلامت پوست به خطر بیفتد. استفاده از مرطوب کننده ها ساده ترین بخش مراقبت از پوست محسوب می شود. فقط کرم را روی پوست می زنید و منتظر آبرسانی و درخشندگی مناسب می مانید . اما آیا استفاده از مرطوب کننده ها به همین سادگی است ؟ نه دقیقا .

 

شاید گاهی متوجه شده اید مرطوب کننده ی شما مثل همیشه موثر نیست . گاهی بعد از استفاده از این کرم ها پوست شما هنوز خشک و پژمرده است. شاید فکر کنید محصولی که خریداری نموده اید کیفیت همیشه را ندارد. شاید اینطور باشد اما استفاده از تکنیک های نادرست برای رطوبت رسانی به پوست نیز می تواند عاملی موثر در نظر گرفته شود.

 

واقعیت این است که اکثر ما با روشی نادرست مرطوب کننده ها را به پوست خود می زنیم . به طور کلی رطوبت رسانی به موقع ، به جوان ماندن پوست کمک می کند. خشکی پوست هم به پروسه ی ایجاد چین و چروک سرعت می بخشد و موجب پژمردگی آن می شود.

 

اگر هر وقت مصرف مرطوب کننده ها به ذهنتان می رسد این کرم ها را به پوست خود می زنید ، در واقع پول خود را هدر داده اید. زیرا استفاده از مرطوب کننده ها به زمان و تکنیک خاصی نیاز دارد.

 

استفاده از مرطوب کننده روی پوست خشک

شما از مرطوب کننده برای آبرسانی پوست استفاده می کنید ، پس استفاده از این کرم ها روی پوست خشک منطقی به نظر می رسد. اما اینطور نیست . به گزارش پارس ناز  لایه ی خارجی پوست خشک را سلول های مرده تشکیل داده اند . همین لایه مانع رسیدن رطوبت به پوست می شود .

 

اگر می خواهید مرطوب کننده به لایه های عمقی پوست نفوذ کند ، اول آن را لایه برداری نمایید. یک لایه برداری ملایم با عسل و ماست را امتحان کنید. بهترین روش ، لایه برداری ، استحمام و سپس استفاده از مرطوب کننده ها است . برای کارایی بیشتر ، قبل از آنکه رطوبت بعد از شست و شو از روی پوست ناپدید شود ، از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

استفاده از کرم به صورتی خشن

اگر عجله دارید و کرم را تند تند روی صورت پخش می کنید تا ناپدید شود ، در واقع در حال کاهش فواید مرطوب کننده ی خود هستید. قبل از هر چیز پوست صورت و دست شما به این شکل دچار اصطکاک می شود ، به این ترتیب بسیاری از رطوبت کرم ناپدید خواهد شد. کشیدن مداوم کرم روی پوست ، چه با دست و چه با حوله ، هم موجب آسیب پذیری پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک خواهد شد.

 

مرطوب کننده را در حالتی دورانی و رو به بالا و با ملایمت روی پوست خود بزنید. مراقب پوست اطراف چشم خود باشید. لایه ی بسیار نازکی از مرطوب کننده را روی پوست نگه دارید تا جذب شود و قبل از جذب کرم ، از لوازم آرایشی خود استفاده نکنید.

 

استفاده از مرطوب کننده ی اشتباه

شاید متوجه شوید مرطوب کننده ی شما کارایی لازم را ندارد و شاید حق با شما باشد . به جای استفاده از محصولات شیمیایی آسیب رسان ، مثل محصولات حاوی عطر های شیمیایی، پارابن و امثال آنها ، یک محصول طبیعی و مناسب پوست خود را انتخاب نمایید . معمولا روغن نارگیل برای پوست های خشک و روغن آووکادو و هسته ی انگور برای پوست های چرب و مستعد آکنه بهترین کارایی را دارند.

 

پوست چرب یعنی عدم نیاز به استفاده از مرطوب کننده

افرادی که پوست چرب دارند ، معمولا از مرطوب کننده ها استفاده نمی کنند. زیرا به خودی خودی پوست به شدت چرب است . پوست های چرب ، خصوصا با افزایش سن ، تعادل خود را از دست می دهند . اگر برای کاهش منافذ باز پوست از محصولات ناملایم استفاده کنید ،

 

پوست شما واکنش شدید تری به کمبود رطوبت نشان خواهد داد . به مرور زمان هم پوست برای حفاظت از خود چربی بیشتری تولید می کند.از محصولا حاوی روغن های معدنی استفاده نکنید. مرطوب کننده های ملایم و سبک را انتخاب نمایید.

 

استفاده از مرطوب کننده تنها روی بخش هایی از پوست

آیا شما هم فقط روی پوست صورت مرطوب کننده می زنید ؟ اگر اینطور است ، باید روش خود را تغییر دهید. پوست بزرگ ترین ارگان بدن است که به صورت سیستمی منظم کار می کند. اگر بخش اعظم آن را نادیده بگیرید ، باید منتظر عواقب آن هم باشید .مرطوب کننده را بعد از استحمام روی تمام قسمت های پوست بزنید. بهتر است برای بخش های مختلف پوست ، مرطوب کننده های متفاوتی را انتخاب نمایید.

 

عدم ایجاد تغییر در نوع مرطوب کننده

شاید به مرطوب کننده ی خود وفادار بمانید ، اما اگر بیش از ده سال از یک برند استفاده کرده اید ، بهتر است آن را تغییر دهید. با افزایش سن ، پوست دچار تغییر می شود و به همین ترتیب به ترکیبات متفاوتی هم نیاز پیدا می کند.

 

اگر به آب و هوای جدید وارد می شوید ، ممکن است پوست به رطوبت کمتر و یا بیشتر نیاز داشته باشد. با تغییرات هورمونی ، مثلا در دوران بارداری و یائسگی ، پوست هم دچار تغییر خواهد شد. حتی اگر رژیم غذایی شما تغییر کند ، نیاز های پوست هم متفاوت می شود .

 

به واکنش های پوست خود توجه کنید. اگر بیش از حد خشک باشد ، از کرمی غنی تر استفاده کنید. در صورت چربی بیش از حد هم ، محصولات ملایم تر را امتحان نمایید. نگران ایجاد تغییر در مرطوب کننده ی خود نباشید.