پارس ناز پورتال

نکات مهم هنگام سایه زدن چشم که باعث می شود زیبا شوید

نکات مهم هنگام سایه زدن چشم که باعث می شود زیبا شوید

نکات مهم هنگام سایه زدن چشم که باید رعایت کنید 

نکات مهم درباره سایه زدن چشم رابه شما خواهیم گفت که یکی از مهم‌ترین قسمت هاي آرایش صورت شما میباشد. سایه چشم یکی از پر تنوع ترین لوازم آرایشی است که بسته به نوع آرایش تغییر پذیر است و هنگام استفاده ازآن می توان با خلاقیت بیشتر ترکیب رنگ هاي زیبایی رابه کار برد. سایه چشم اگر درست کشیده شود ویژگی هاي خوب صورت را بهتر و زیباتر نشان میدهد. کشیدن سایه کار زیاد سختی نیست فقط کافی است این اشتباهات را تکرار نکنید.

 

استفاده از برس های ارزان

ابزار کشیدن سایه به اندازه ابزار درست کردن مو اهمیت دارد. هنگام خرید برس سایه هیچ وقت یک برس معمولی نخرید بلکه ست برس سایه بخرید. ست برس سایه شامل برس هاي ترکیب کننده و زاویه داری است که برس هاي معمولی ویژگی هاي آنها را ندارد.

 

با برس جنس خوب ترکیب سایه آسان تر است. خیلی ها با بکار بردن رنگ هاي بیشتر میخواهند سایه زیباتری بکشند اما پیشنهاد من این است که بجای رنگ هاي بیشتر باید یاد بگیرند که چگونه سایه ها را خوب باهم ترکیب کنند.

نکات مهم هنگام سایه زدن چشم که باعث می شود زیبا شوید

پس بهتر است برای ترکیب از برس هاي موی طبیعی استفاده کنید ودر آخر از یک برس تمیز برای محو کردن لبه هاي سایه استفاده کنید. بعضی ها از گوش پاک کن استفاده می کنند تا وادار نباشند پول زیادی برای اینکار هزینه کنند. اما گوش پاک کن فقط برای پاک کردن سایه هاي اضافی مناسب است. هیچ وقت از انگشت برای کشیدن سایه استفاده نکنید. اینکار هم غیربهداشتی است و هم بیشتر سایه روی دست می‌ماند.

 

فراموش کردن پرایمر

نکات مهم هنگام سایه زدن چشم که باعث می شود زیبا شوید

یکی از اشتباهاتی که بیشتر خانمها مرتکب می شوند این است که قبل از سایه هیچ چیزی به پلک ها نمیزنند. مثل پرایمر. سایه چشم چه پودری باشد چه مایع برای ثابت ماندن روی پلک به پرایمر نیاز دارد. در غیر اینصورت ممکن است سایه پخش یا کاملا پاک شود.

 

استفاده از فونداسیون قبل از سایه

اگر علاقه زیادی به سایه چشم پودری دارید در ابتدا حس خوبی دارید اما بعد از زمان کوتاهی سایه زیر چشم ها می ریزد مثل چشم هاي راکون و دوباره باید برای مرتب کردن آرایش وقت بگذارید. خوشبختانه راهی برای جلوگیري از این مشکل وجوددارد و آن هم این است که ابتدا پرایمر، سایه، خط چشم و ریمل بزنید و بعد کرم فونداسیون و کانسیلر استفاده کنید.

نکات مهم هنگام سایه زدن چشم که باعث می شود زیبا شوید

عدم توجه به لیبل روی سایه

هنگام خرید سایه به مواد تشکیل دهنده روی لیبل آن دقت کنید. متخصصان زیبایی استفاده از سایه هایي که حاوی پودر تالک هستند را منع می کنند چون باعث بیماری هاي سرطانی می شود. درست است که مقدار کم آن آسیب چندانی به پوست نمیرساند اما این حق شماست که بدانید چه چیزی به پوست تان می‌زنید.

 

رعایت این نکات هنگام آرایش چشم و سایه زدن می‌تواند در بهتر و زیباتر شدن چشمانتان کمک کند.

 

۱ » هنگام سایه زدن،چشمانتان را باز بگذارید.
شاید بگویید این روش امکان‌پذیر نیست یا روش خوبی نیست، اما وقتی که برای سایه زدن چشمانتان را باز نگه می دارید باعث می شود تا دقیق تر به پلکتان سایه بزنید و سایه چشمتان نامنظم یا خارج از حد زده نمی شود.

 

۲ » از رنگ سفید برای پایه رنگ هاي دیگر استفاده کنید.
اینکار باعث می شود رنگی که پشت پلکتان میزنید جذابتر و گران تر بنظر برسد. پس ابتدا از یک رنگ خنثی یا سفید استفاده کنید سپس رنگ دلخواهتان را روی آن بزنید.

 

۳ » از رژگونه روی پلکتان استفاده کنید.
نکته اینجاست که آرایش تکرنگ اینروزها یکی از مواردی است که در فشن تر شدن آرایش نقش دارد. شما می توانید با استفاده از یک قلم آرایشی ، مقداری از رنگی که برای رژ گونه استفاده کردید را پشت چشمتان بزنید تا آرایش تکرنگ و هماهنگ شود.

 

۴ » برای آرایش کردن، سایه چشم را اول از همه ی بزنید.
بهتر است به این ترتیب آرایشتان را انجام دهید : چشم ها، صورت، لب، ابرو. از آنجایی که سایه چشم ممکن است در قسمت هاي دیگر صورت پخش شود یا از آنجایی که اکثرا پودری هستند، ممکن است پایین چشمانتان بریزد، پس بهتراست پیش از این که صورتتان را آرایش کنید سایه چشم بزنید. که درصورت پخش شدن یا رخ دادن اشتباهی در آرایش آن، بتوانید آن رابه اسانی تصحیح کنید یا اگر جایی از صورت لکی گذاشت با کرم پودر بپوشانید.

 

۵ » سایه اي انتخاب کنید که رنگ آن مناسب رنگ چشمانتان باشد.
هماهنگی رنگها یکی از قواعد این بازی است. بهتر است قوانین اولیه برای آرایش چشم را بدانید و با رنگهایی که چشمانتان را زیباتر نشان می دهند آشنایی داشته باشید، مثلاً رنگ هاي آبی برای چشمان قهوه اي، رنگ هاي تیره برای چشمان سبز. در برخی موارد حتی لازم است بدانید چه رنگهایی را نباید استفاده کنید.

 

 

نکات مهم درباره استفاده از سایه چشم

استفاده درست از سایه چشم

اینکار شامل استفاده از زیرساز، رنگ زمینه‌ي خنثی، رنگ مناسبِ گوشه‌ي چشم و روشن کننده میباشد. با استفاده از ترفندهایی که آموزش میدهیم میتوانید برای یک روز معمولی و یا یک مهمانی شبانه چشم‌هایتان را آرایش کنید.

 

روش استفاده از پالت سایه چشم

رنگ‌هاي سایه چشم را بهتر است متناسب با رنگ چشمتان انتخاب کنید. اگر میخواهید جذاب‌تر بنظر برسید بهتر است از چند رنگ متضاد استفاده کنید.

 

رنگ چشم آبی، با سایه طلایی و قهوه‌اي زیباتر میشوند. اگر رنگ چشم شما سبز است استفاده از رنگ‌هاي صورتی؛ و قهوه‌اي و اگر رنگ چشم شما قهوه‌اي یا قهوه‌اي تیره است، سایه‌ي آبی، سبز، بادمجانی «بنفش تیره»، یا حتی یاقوتی، چشمان شما را جذاب‌تر می کنند. رنگ‌هاي خاکستری و بنفش کمرنگ را میتوان برای هر رنگ چشمی بکار برد.

 

برای انتخاب رنگ مناسب از حرفه‌ اي‌ ها کمک بگیرید

از فروشگاه‌هایي خرید کنید که فروشندگان آن‌ها در انتخاب لوازم آرایشی مناسب بشما کمک کنند. بعضی از فروشندگان حرفه‌اي لوازم آرایشی مناسب با پوست و رنگ چشم‌تان بشما معرفی میکنند و حتی نکاتی برای استفاده ازآن‌ها را نیز بشما آموزش می دهند. آن‌ها بشما کمک می کنند برس‌هایي مناسب برای سایه چشم انتخاب کنید.

 

از رنگ‌هاي با تُن جواهری استفاده کنید

رنگ‌هاي با تن جواهری برای خانم‌هایي با پوست گندمی بسیار مناسب است. اگر شما پوست و مو روشن و چشم‌هاي روشن دارید، رنگ‌هاي غلیظ مانند سبز، آبی و بنفش تیره مناسب رنگ پوست شما نیست.

 

مراقب سایه‌ هاي اکلیلی باشید

سایه‌هاي اکلیلی چشم‌ها را واقعا زیبا می کنند، ولی آن‌ها پلک‌ها را سنگین و خطوط و چروک اطراف چشم را مشخص‌تر می کنند. اگر هنوز اطراف چشمتان چروک نشده است، اگر پلکتان را سایه نزنید و کمی اکلیل طلایی زیر ابرویتان بزنید، آرایش شما بسیار زیبا خواهد شد.

 

اسفنج‌هاي رایگان سایه‌ها را دور بریزید

برس، بهترین وسیله برای سایه زدن است. می توانید از دو برس استفاده کنید: یک برس متوسط برای سایه‌هاي بی‌رنگ و یکیدیگر برای چین و چروک. البته بهتر است از یک برس کوچک‌تر برای رنگ‌هاي براق و یک برس زاویه‌دار برای زدن خط چشم، استفاده کنید.

 

از سایه بعنوان خط چشم استفاده کنید

بهتر است بجای استفاده از مداد و خط چشم مایع، از رنگ‌هاي تیره‌ي سایه، بعنوان خط چشم استفاده کنید. یک برس گرد کوچک رابه رنگ قهوه‌اي تیره آغشته کنید و آنرا زیر مژه‌هاي پایین چشم‌تان بکشید. سپس کمی انگشتتان را روی آن بکشید تا محوتر شود. برای زیباتر شدن خط چشم بهتر است از یک برس زاویه‌دار استفاده کنید. ابتدا برس را کمی خیس کنید تا از سایه، خط چشم مایع درست کنید.

 

سایه ماندگار می خواهید؟

همراه با سایه، از زیرساز مناسب استفاده کنید. زیرسازها بسیار مهم هستند، زیرا باعث میشوند آرایش شما ساعت‌ها تغییر نکند و راز ماندگاری سایه، استفاده از زیرساز خوب است. اگر از یک زیرساز و سایه با برند مناسب استفاده کنید، حتی اگر ساعت‌ها کار و ورزش طولانی داشته باشید، سایه شما هیچ تغییری نمیکند.

 

ترکیب رنگ‌ها بسیار مهم است

در ویدیوهای آموزش آرایش‌گری، زنانی را میبینید که به خوبی سایه می زنند. با این ویدیوها به اسانی متوجه میشوید راز یک سایه زیبا، ترکیب کردن رنگ‌ها است. اگر می خواهید سایه چشم‌تان مانند رنگین‌کمان زیبا شود در ترکیب رنگ‌ها دقت کنید.

 

چگونه سایه چشم دودی بکشم

سایه دودی یک سبک کلاسیک است، اگر قصد دارید که این سبک را بعنوان سایه‌ي چشم انتخاب نمایید، دقت کنید که رنگ را فقط روی پلک و زیر خط مژه‌هاي پایین داشته باشید.

 

چگونه چشمان درخشان‌ تر و درشت‌ تری داشته باشید

یکی از رازهای آرایشی برای داشتن چشمان زیباتر، کشیدن کمی سایه‌ي روشن در گوشه داخلی چشم است. اینکار باعث می شود چشم‌ها درخشان‌تر و درشت‌تر بنظر برسند. می توانید از مداد سفید نیز استفاده کنید ولی استفاده از سایه‌هاي روشن بهتر است.

 

در خرید سایه چشم باید صرفه‌جویی کرد؟

یک سایه‌ي عالی، تمام طول روز پاک نمیشود ولی یک سایه ارزان به سرعت حتی ممکن است قبل از ظهر محو شود. علاوه بر این، سایه‌هاي باکیفیت بهتر تنوع رنگ بیش‌تری نیز دارند.

 

چگونه سایه چشم مناسب رژ لب قرمز انتخاب کنیم؟

اگر شما هم از رژ لب قرمز استفاده میکنید «که هرگز از مد نمی‌افتد»، خطوط آبی ناخوشایند روی پلک رابا زیرساز محو کنید و از سایه چشم روشن استفاده کنید.

 

آرایش طبیعی دوست دارید؟ بهترین گزینه مواد آرایشی معدنی است.

بعضی افراد دوست دارند بدانند کدام لوازم آرایشی روی حیوانات امتحان شده‌اند و کدام یک دارای مواد سرطان‌زا هستند. اگر شما نیز از این گروه هستید کسی شما را سرزنش نمی کند و بهترین گزینه برای شما استفاده از مواد آرایشی معدنی است. این لوازم آرایشی از مواد کاملا طبیعی مانند میکا تهیه شده‌اند.

 

اگر شما هم نکاتی را در زمینه‌ي سایه چشم تجربه کرده اید و به کشف‌هاي شخصی خودتان درباره‌ي آرایش چشم رسیده‌اید، با ما و دیگر مخاطبان مجله تخفیفان، در بین بگذارید.