پارس ناز پورتال

نکات مهم که باید پس از رابطه عاطفی رعایت کنیم

نکات مهم که باید پس از رابطه عاطفی رعایت کنیم

نکات مهم که باید پس از رابطه عاطفی رعایت کنیم 

شکست عشقی روی ذهن افراد بسیار تاثیرگذار هست و پس از آن ممکن هست دست به کارهای اشتباه زیادی بزنند. فرقی نمی‌کند که شما ارتباط عاطفی را بهم زده اید یا طرف مقابل تان شما را طرد کرده هست, در هر صورت مواردی هست که باید پس از آخر ارتباط از انجام دادن انها امتناع کنید. جدا شدن از فردی که روزی شریک زندگی تان بوده کار ساده اي نیست اما با رعایت مواردی, میتوانید آسان تر این دوران سخت را سپری کنید.

 

از او شانس مجدد نخواهید
تمام کردن ارتباط عاطفی کار ساده اي نیست, شما شریک زندگی تان را از دست داده اید و طبیعی هست که بسیار غمگین و عصبی باشید یا که بخواهید برای نگه داری ارتباط تان اصرار کنید اما در این شرایط بهتر هست که خودتان را بازرسی کنید. قبل از هر درخواستی از او به این فکر کنید

 

که آیا انچه شما را غمگین کرده از دست دادن یک شریک زندگی هست یا خود آن فرد؟ این دو تفاوت زیادی با هم دارند. اگر شما تنها از ترس تنها شدن هست که نمی‌خواهید از او جدا شوید, بهتر هست کمی عمیق تر فکر کنید. مطمئنا شما تنها نخواهید ماند و طرف مقابل تان هم تنها نیمه گمشده زندگی تان نبوده هست, پس اکنون که ارتباط تان به این جا کشیده, بهتر هست که از او شانس مجدد اي نخواهید.

 

به او زنگ نزنید
اینکه بخواهید جلوی خودتان را بگیرید و به کسی که دوستش دارید زنگ نزنید, کار بسیار دشواری هست. شما ماهها و حتی سالها با او در تماس بودید و حال باید دور زنگ زدن یا پیغام دادن به وی را خط بکشید. اما اگر بتوانید تا 30 روز اینکار را انجام ندهید, نصف اکثر راه را رفته اید. پس از آن خواهید دید که 30 روز تبدیل به 40 روز و 50 روز می‌شود و شما حالتان بهتر شده و در نهایت توانسته اید که بدون او زندگی کنید.

 

زاویه دید خود را تغییر دهید
اگر شما فردی باشید که طرد شده اید, احتمال اینکه دچار افسردگی شوید و مدام خودتان را سرزنش کنید, چندان هست. در این شرایط بهتر هست که زاویه دید خود را تغییر دهید. بعنوان مثال فکر کنید که این شما بوده اید که وی را نخواسته اید, یا اینکه با جدا شدن از او فرصت هاي بهتری برایتان فراهم خواهد شد. اگر بتوانید ذهن تان را بازرسی کنید, احساس قدرت و خودباوری بیشتری پیدا خواهید کرد.

 

با نخستین فردی که پس از او دیدار کردید, قرار نگذارید
پس از جدایی, به احتمال خیلی چندان دوست دارید که حسادت طرف مقابل تان را برانگیزید یا که به گونه اي از او انتقام بگیرید. اینکار بسیار ساده هست اما دست نگه دارید. پس از یک شکست دردناک, شما باید برای مدتی تنها باشید در غیر این صورت ممکن هست که از سر لجبازی یا عصبانیت اشتباه مجدد اي مرتکب شوید

 

و اکثر در باتلاق غم فرو روید. بنابراین به خودتان زمان دهید تا کمی از عصبانیت تان بکاهد, سپس میتوانید منطقی یک تصمیم درست برای نخست ارتباط اي تندرست بگیرید.

 

سر خودتان را بیش از اندازه شلوغ نکنید
بعضی ها برای اینکه بتوانند شکست عشقی خود را فراموش کنند, سر خود را با چیزهای گوناگون مثل میهمانی رفتن… گرم می‌کنند. با اینکار شما در واقع خودتان را گول میزنید, شادی ناشی از این رفتارها نیز موقتی و سطحی هست. برترین راه این هست که به خودتان زمان دهید,

 

برای ارتباط از دست رفته تان عزاداری و به خوبی اتفاقاتی که قبل را تجزیه و تحلیل کنید. در غیر این صورت این رخداد چون لکه اي سیاه همۀ وقت} قلب تان را خواهد فشرد.

 

از درد گریزان نباشید
هیچکس درد و رنج را دوست ندارد و طبیعی هست که شما نیز از آن فراری باشید اما با مخفی کردن دردهایتان هیچگاه زخم تان التیام نخواهد یافت. دردهایتان سرانجام روزی سر باز می‌زنند. بنابراین گریه کنید, فریاد بکشید, دردودل کنید تا هر چه در دلتان باقیمانده خالی شود.

 

پشت سر او حرف نزنید
درست هست که شما از دست فردی که روزی دوستش داشتید خشمگین هستید اما کار اشتباهی هست اگر پیش دیگران از او بد بگویید. با اینکار نه به او, بلکه به خودتان نیز صدمه می‌رسانید. این رفتار اکثر شما را در باتلاق فرو می‌برد, در صورتی که اگر سکوت کنید, ارزش بیشتری نزد دیگران خواهید داشت.

 

در منزل نمانید
اگر چه حوصله بیرون رفتن از منزل را ندارید, اما نباید خودتان را در منزل زندان کنید. اگر چندان در منزل بمانید, احتمال اینکه هر 1 دقیقه یک‌بار تلفن همراه تان را به انتظار پیغامی از او نگاه کنید, چندان هست. به همین علت در کنار تنها ماندن و فکر کردن هایتان, هر روز برای خود برنامه اي مفرح بچینید و کاری را انجام دهید که به شما حس خوبی را منتقل می‌کند. با اینکار رفته رفته عادت فکر کردن به وی را ترک خواهید کرد.

 

یادتان نرود چه کسی هستید
در دوران پس از جدایی, به دنبال فعالیت هایي باشید که به شما اثبات کند آدم مستقلی هستید و بدون داشتن شریک هم می‌توانید از پس کارهایتان برآیید یا از زندگی تان نهایت لذت را ببرید. بعنوان مثال به کلاس هاي متفرقه, زبان, شنا, آشپزی و…, بروید و مهارتی بیاموزید. با اینکار نه تنها خودباوری تان بالاتر خواهد رفت بلکه رفقا جدیدی نیز پیدا خواهید کرد که بر روحیه تان بی تاثیر نخواهند بود.

 

خاطرات وی را از خود دور کنید
اگر تصویر هایي دارید که روزهای خوش قبل را به یادتان می آورد, آن ها را پاک کنید یا اگر نگاه کردن به عروسکی که او خریده شما را اذیت میدهد, وی را از خود دور کنید. در کل شما باید هر انچه یادآور اوست را تا مدتی از جلوی چشم هایتان دور نگه دارید. حال زمان شروعی مجدد هست پس به خودتان کمک کنید تا هیچ چیز مانع شما نشود.

 

به ارتباط هاي قبلی تان باز نگردید
شما به دو علت احتمالاً وسوسه شوید که به ارتباط هاي قبلی تان باز گردید. 1. انتقام از طرف مقابل 2. تنها نماندن. اما این‌ها دلایل خوبی برای اینکار نیستند. اگر شما می توانستید با کسانی که از زندگی تان دور کرده‌اید ارتباط برقرار کنید, دیگر چرا انها را از زندگی تان حذف کردید؟ بنابراین بهتر هست به هیچ عنوان در این شرایط سراغ رفقا قدیمی تان نروید.

 

از شکست تان درس بگیرید
ارتباط شما پایان یافته و ممکن هست زمانی که به آن فکر می‌کنید حس پشیمانی به سراغ تان آید اما بدانید که هیچ اتفاقی بی علت نیست. به جای پشیمان بودن بهتر هست که از ارتباط قبل تان درس بگیرید. با خودتان بگویید “چطور می‌توانم آدم بهتری در ارتباط بعدی ام باشم؟” یا “کدام اشتباهات را نباید تکرار کنم؟”… اگر کمی مثبت اندیش تر باشید, از جنبه هاي مثبت تجربه اي که داشته اید درس خواهید گرفت.