پارس ناز پورتال

نکات نگهداری از پوست در سنین بالا

نکات نگهداری از پوست در سنین بالا

نکات نگهداری از پوست در سنین بالا 

پوست در سنین بالا دچار چین و چروک می شود, اما شما نباید ناامید شوید زیرا هر زمانی برای رسیدگی به پوست می تواند تاثیراتی داشته باشد. با بالا رفتن سن تغییراتی در پوست صورت و بدن ایجاد می شود و شما در پوست تان احساس پیری و چروکیدگی می کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم که چطور می توانید از پیری پوست تان پیشگیري کنید.

 

روش هاي پیشگیري از پیری پوست
بازرسی شمار زیادی از عوامل که منجر به پیری پوست میشود دست شما نیست. مثلا کاهش سطح استروژن باعث شل شدن پوست میشود. ژنتیک نیز ساختار استخوان را تغییر میدهد اما عوامل خارجی دیگر که در روند پیری تأثیر دارند می توانند با عادت‌هاي مناسب و تغییر در سبک زندگی کند شوند.

 

وقتی افراد اولین علائم پیری را در پوست دیدن می کنند مثلا زمانی که خطوط روی پیشانی, خط خنده یا تیرگی پوست روی پوست دیده می شود به یاد این مسأله می‌افتند که باید به فکر مراقبت از پوست خود باشند. بهتر هست اینکار را از سنین پایین‌تر انجام بدهید, اما یادتان باشد هیچ وقت برای رسیدگی به پوست دیرنیست.

 

طبیعی هست اگر بخواهید پوست‌تان جوان‌تر به نظر برسد, افزایش سن ظاهر پوست را به طرز عجیبی تغییر میدهد. این تغییرات را در 30 سالگی و با رسیدن به دوره میانسالی تجربه می کنید, اما این که پوست از چه زمانی وارد روند پیری شود به عادت‌هاي روزمره شما بستگی دارد.

 

اهمیت به پوست به اندازه دقت به لباس
احتمالاً چنین تصور کنید که یک متخصص پوست تأکید آغاز‌اش باید روی محصولات بهداشتی و شگرد‌هاي مراقبت از پوست باشد. اما شمار زیادی از کارشناسان پوست میگویند اولین قدم برای داشتن پوست شاداب و جوان, بهره گیری از رژیم خوراکی مناسب هست. پوست بزرگ ترین ارگان بدن هست

 

که مستقیماً از آن چه می خورید تغذیه میکند. بنابراین باید رژیم خوراکی مناسبی داشته باشید. در رژیم خوراکی مناسب باید ویتامین دی بخوبی تأمین شود. بهتر هست از اواخر سن جوانی مکمل‌هاي ویتامین دی مصرف کنید. امگا 3 و امگا 6 برای پوست بسیار اهمیت دارند.

 

ایده‌آل این هست که شما این اسیدهای چرب را از منابع طبیعی مثل روغن زیتون, دانه‌هاي کتان و ماهی‌هایي مثل سالمون دریافت کنید. مکمل‌هاي روغن ماهی در صورت نیاز میتواند منبع دیگری برای این چربی‌ها باشند. این اسیدهای چرب برای نم‌رسانی پوست لازم

 

هست. نوشیدن آب در همۀ شکل‌ها پیشنهاد‌ دیگری هست که برای پوست اهمیت دارد. دست کم یک لیتر آب بنوشید. اگر اندام‌تان ورزشکاری هست نوشیدن آب اکثر پیشنهاد می شود. نوشیدن قهوه و چای سبز نیز برای پوست مؤثر هست.اضافه بر این, لازم هست میزان مصرف غذا هاي فرآوری شده و شکر را کاهش بدهید. این مواد باعث التهاب میشوند و سلول‌هاي پوستی را ویرانی میکنند.

 

مراقبت در مقابل نورخورشید
نور خورشید و اشعه‌هاي «یو وی» دشمن پوست هست. نور خورشید عامل اصلی پیری پوست میباشند. نور خورشید به الاستین پوست صدمه می زند و کلاژن را کاهش می دهد. با کاهش کلاژن پوست شل و چروک میشود. نور آفتاب همین طور بافت و رنگ پوست را تغییر میدهد.

 

برای کند شدن روند پیری پوست چاره‌اي ندارید جز این که کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. اگر اینکار اجتناب‌ناپذیر هست از کلاه برای پوشاندن روی خود بهره گیری کنید. گوش‌ها و گردن خود را نیز مثل صورت با کرم ضدآفتاب محافظت کنید. اگر در موقعیتی هستید که ضدآفتاب ندارید از لوازم آرایشی‌اي بهره گیری کنید که ازپوست دربرابر یو وی محافظت کند.

 

ویتامین آ را فراموش نکنید
در بین شمار زیادی از محصولات بهداشتی ضد پیری برای پوست, رتینوییدها برترین‌ آن ها میباشند. رتینوییدها از ترکیبات ویتامین آ تشکیل شده‌اند و باعث افزایش تشکیل کلاژن, از میان بردن منافذ و بهبود خون‌رسانی میشوند. انها چربی پوست را از بین میبرند و ضد آکنه میباشند.

 

رتینوییدها پوست را تندرست, شفاف‌تر و نرم‌ و یکنواخت می کنند. برای بهره گیری از رتینوییدها حتما با دستورکار پیش بروید. گاهی لازم هست بتدریج میزان بهره گیری از آن را افزایش دهید. معمولا بهتر هست از آن ها روی پوست تمیز و شب‌ها بهره گیری کنید چون به نور خورشید دلنازک میباشند. هم‌چنین بهتر هست بعد از استعمال آن ها از یک نمناک‌کننده نیز بهره گیری کنید. یادتان باشد رتینوییدها برای زنان آبستن و شیرده پیشنهاد نمیشود.

 

عادت‌هاي هرروز و شبانه
مراقبت از پوست نیاز به راهکاری پیچیده ندارد. فقط کافی هست راهکارهای ساده را بدرستی به کار ببرید. در روز مهمترین کار بهره گیری از ضد آفتاب هست. در غیر این‌صورت کلاژن‌هایي که در طول شب در پوست فرآوری شده‌اند از بین میروند. برترین پیشنهاد برای شب‌ها پاک کردن

 

آرایش از روی پوست صورت هست. در طول روز پوست در تماس با مواد شیمیایی آرایشی یا موجود در هواست و این باعث کاهش کلاژن و صدمه‌هاي دیگر میشود. شب‌ها باید انها را پاک سازی کنید و به پوست فرصت بازیابی بدهید. بهتر هست زود به زود روکش بالش را عوض کنید.

 

محصولات آرایشی برای بازیابی پوست
امروزه اضافه بر محصولات بهداشتی و آرایشی که صدمه کمتری به پوست میزنند محصولاتی وجود دارند که برای جوان سازی و بازسازی سلول‌هاي پوستی خوب میباشند. این محصولات معجزه نمی کنند و مانع پیشروی زمان نیز نمی شوند, اما انتخاب مناسب میتواند سرعت تغییرات

 

را کاهش دهد و شدت چروک‌ها را کم کند. اگر نگران پوست‌تان هستید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. دکتر می تواند با دانش خود دارو یا کرم‌هاي تخصصی تجویز کند.

 

درمان‌هاي خانگی
مواد طبیعی زیادی وجود دارد که میتوانید به‌صورت ماسک از انها بهره گیری کنید. مثلا بهره گیری از عسل روی پوست, ترکیب سفیده تخم مرغ و خامه با آبلیمو, بهره گیری از گلاب روی پوست, ماساژ پوست با انواع روغن‌ها در مراقبت از پوست بسیار اثرگذار میباشند و روند پیری پوست

 

را کند میکنند. گرچه ماسک‌ها واقعا درمان‌ کننده نیستند بلکه ظاهر پوست را خوشایند و دلخواه میکنند و در پاک‌سازی و لایه‌ برداری پوست اثرگذار میباشند. پیری واقعیت وجود آدمی هست. کوشش نکنید آن را متوقِف کنید. تلاش شما باید این باشد پیرتر از خودتان نباشید. با این راهکارها فقط می توانید شبیه خودتان باشید.