پارس ناز پورتال

نکات کاربردی درباره شستن فرش در منزل

نکات کاربردی درباره شستن فرش در منزل

نکات کاربردی درباره شستن فرش در منزل 

تعداد زیادی از خانواده ها میباشند که در صورت داشتن حیاط در خانه،نسبت به شستشوی فرش در خانه اقدام میکنند و خود را از قالیشویی بی نیاز میکنند. فرش ها در خانه ما هر ماه شامپو می‌شوند تا آلودگی و گر دو غبارشان از بین برود. ولی حالا تصمیم دارم آن ها را بشویم. آیا برای شستشوی فرش در خانه روش مخصوصی وجود دارد؟

 

شستشوی فرش در خانه نیازمند فضای مناسب هست تا بتوانید به راحتی آن را بشویید. اگر فرش خانه شما اکثر از ۶ متر هست، به خاطر تبعیت از فرهنگ آپارتمان نشینی بهتر هست آن را به شرکت هاي متخصص قالیشویی بدهید. ولی چنانچه ابعاد کمتری دارند با رعایت مصرف بهینه آب میتوانید آن را در خانه بشویید. گذشته از شستشوی فرش بهتر هست

 

گرد و غبار آن را از بین ببرید. شما میتوانید با تکاندن فرش گرد و غبار آن را خارج کنید و با جاروی دستی آن را تمیز کنید. مراقب باشد که ضربه شدید تار و پود فرش شما را دچار آسیب نکند.برای شستشوی فرش باید مطمئن شوید فرش رنگ نمیدهد. چه فرش شما دستبافت باشد و چه ماشینی رنگ دادن آسیب جدی به آن میزند.

 

برای این که بدانید این اتفاق میوفتد یا نه، یک پارچه یا دستمال سفید مرطوب را روی سطح فرش بکشید. اگر پارچه مرطوب رنگ گرفت، بهتر هست فرش را به شرکت هاي قالیشویی بسپارید.برای شستشوی فرش در خانه بهتر هست از سطحی سخت و شیبدار بهره گیری کنید تا آب اضافی بتواند خارج شود. درجه حرارت آب را روی حد متوسط نگه دارید و آب ولرم برترین حالت آن هست.

 

 به گزارش پارس ناز در شستشوی فرش از مواد شوینده قلیایی بهره گیری نکنید و اسیدیته خنثی را به کار ببرید. پودر شستشوی دستی، شامپو فرش، پودر صابون و مایع ظرفشویی مناسب میباشند و اگر کثیفی فرشتان عمده عمده نیست یا لکه چربی وجود ندارد، از شوینده رقیق شده با آب بهره گیری کنید.

 

بعد از شستن فرش آن را مفید آبگیری کنید و با حوله اي پرزهای اضافی آن را بگیرید. اگر فکر میکنید ممکن هست رنگ بدهد اجازه دهید برای ساعتی در همان حالت بماند تا رنگ به قسمت هاي دیگر جریان پیدا نکند.برای خشک شدن فرش، آن را از پشت و در فضای آزاد به دور از نور آفتاب پهن کنید. آویزان کردن فرش به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود چون باعث آسیب به بافت فرش میشود. از وسایل گرم کننده و حرارتی برای خشک کردن فرش بهره گیری نکنید.

 

نکته مهمی که در شستشوی فرش در خانه وجود دارد این هست که در حال پهن کردن فرش نباید دوباره روی آن آب بگیرید چون ریشه هاي فرش زرد میشوند.بعد از خشک شدن فرش آن را با یک برس به آرامی برس بزنید تا طرح ها جای خود قرار گیرند.