پارس ناز پورتال

نکات کاربردی برای نگهداری از طلا و زیورآلات

نکات کاربردی برای نگهداری از طلا و زیورآلات

نکات کاربردی برای نگهداری از طلا و زیورآلات

 طلا و زیورآلات بانوان نیازمند نگهداری و مراقبت است که دانستن برخی از نکات در این میان می تواند باعث کمک نمودن به آنان شود. درباره ی استفاده از زیورآلات قوانین خاصی وجود ندارد اما راه کارهایی هست که با بهره گیری از آنها می توانید بهترین استفاده را از زیور آلات داشته باشید.

 

گردنبند
گردنبند مادر بزرگ ها را به یاد می آورید؟ در گذشته گردنبندهایی مد بود که بند بلندی داشت، اما امروزه گردنبند هایی با بند کوتاه و اصطلاحا توسینه ای در بورس استفاده قرار گرفته است. اگر بتوانید گردنبندتان را با گوشواره ست کنید، بسیار عالی می شود.

 

النگو
خیلی ها از النگو خوششان نمی آید و بر این عقیده اند که تنها زنان دهاتی از آن استفاده می کنند، اما باید گفت النگو یک زیور کاملا شرقی است و در کشورهایی مانند هند و پاکستان به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.معمولا النگو را در دست راست می اندازند و تعداد آن را زوج می گیرند، البته اگر النگوی پهنی دارید، استفاده از یک عدد هم زیباست.

 

مزیت استفاده از النگو این است که مانند دستبند و گردنبند، قفلی ندارد که باز شده و گم شود، پس همیشه همراه شماست.
به لباستان هم توجه کنید، برخی لباس ها رویشان کار انجام شده و زرق و برق دارند، در این مواقع باید از زیور آلات ساده تر استفاده کنید و یا اگر لباستان در قسمت یقه بسته است و روی آن کار شده، دیگر اصلا گردنبند نیندازید. توجه کنید که زیور الات پرکار با لباس ساده بهتر همراه می شود.

 

انگشتر
دیده اید خیلی ها در هر انگشتشان یک انگشتر دارند؟ اصلا زیبا نیست، قرار نیست هر چه داریم را دستمان کنیم، پیشنهاد می شود در هر دست فقط از یک انگشتر استفاده کنیم. اگر می خواهید انگشترتان خیلی خاص باشد، از سنگ های زینتی استفاده کنید، یا سنگ هایی مانند عقیق و فیروزه که در دین هم به ان سفارش شده و یا سنگ های ماه تولدتان و یا هر سنگ خاصی که طرح و رنگ آن را می پسندید، انگشتر با سنگ، بسیار زیباست.

 

وقتی یک انگشتر خاص به دست می کنید، توجهات را به سمت دستتان روانه می کنید، پس مراقب نظافت دست و مرتب بودن ناخن هایتان هم باشید.

 

دستبند
دستبند محبوب ترین زیور آلات بانوان است، که به همراه ساعت در دست چپ استفاده می شود، توجه کنید که رنگ ساعت و دستبندتان باهم هم خوانی داشته باشد، یکی به رنگ طلایی و دیگری به رنگ نقره ای اصلا جذابیت ندارد.اگر از دستبند پهن استفاده می کنید، دیگر با ساعت همراهش نکنید و لباستان آستین دار هم نباشد که کاملا به چشم بیاید.

 

تنها عیب دستبند این است که ممکن است قفل آن باز شود و حسرت به دل صاحبش بگذارد، حتما از قفل های محکم و بزرگ برای دستبندتان استفاده کنید تا یک وقت خدای نکرده گم نشود.

 

گوشواره
یکی از زیباترین وسیله هاییست که می تواند جذابیت شما را دو چندان کند، اگر موهایتان فر و بلند است، از گوشواره های بزرگ استفاده کنید، اگر گوشواره تان خیلی بزرگ و جذاب است، بهتر است دیگر گردنبند نیندازید و تمام کار را به گوش هایتان بسپارید.

 

یک پیشنهاد خاص
ست دستبند و انگشتر، از آن ست هایی است که بسیار زیباست، توجه کنید که برای ست کردن دستبند و انگشتر می توانید از یک رنگ، یک جنس، یک شکل، و یا یک سنگ خاص استفاده کنید. معمولا ست انگشتر و دستبند را در دست راست می اندازند و یا اگر دوست دارید در دست چپ بیندازید مواظب باشید با ساعت و حلقه ی ازدواج، تداخل نداشته باشد.

 

نکات مهم
نکته ی مهمی که در استفاده از زیور آلات وجود دارد این است که هر گز نباید از چند زیور باهم استفاده کرد، مثلا استفاده از دو یا سه گردنبند ممنوع است، و این موضوع را می رساند که شما هر چه داشته اید در بر کرده اید و می خواهید زیور آلاتتان را به دیگران نشان دهید.و یا اگر در یکی از دستانتان ست انگشتر و دستبند وجود دارد، دیگر النگو نیندازید و انگشتر دیگری دست نکنید.

 

به لباستان هم توجه کنید، برخی لباس ها رویشان کار انجام شده و زرق و برق دارند، در این مواقع باید از زیور آلات ساده تر استفاده کنید و یا اگر لباستان در قسمت یقه بسته است و روی ان کار شده، دیگر اصلا گردنبند نیندازید. توجه کنید که زیور الات پرکار با لباس ساده بهتر همراه می شود.