پارس ناز پورتال

نکات کدبانوی آشپزخانه برای خانم های جوان

مجموعه : آموزش آشپزی
نکات کدبانوی آشپزخانه برای خانم های جوان

نکات کدبانوی آشپزخانه برای خانم های جوان 

کدبانوی آشپزخانه در پخت و پز و آشپزی و همچنین نگهداری از مواد غذایی مهارت های لازم را می داند و آن ها را به کار می گیرد. جیمز مارتین (James Martin) سرآشپز و شخصیت تلویزیونی معروف بریتانیایی است. او در اینجا نکاتی در زمینه آشپزی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

 

نگهداری گیاهان تازه

قسمت انتهای ساقه گیاهان را جدا کنید. آنها را به صورت خشک در کیسه های پلاستیک قرار داده و در یخچال نگهداری کنید. بهتر است تا زمان استفاده آنها را شست و شو ندهید. گشنیز به دمای خنک نیاز دارد و باید در یخچال نگهداری شود. جعفری را می توان در مجاورت دمای محیط و یا در یخچال نگهداری کرد. برگ ریحان بهتر است

 

در مجاورت دمای محیط و نه در یخچال نگهداری شود زیرا در معرض سرما آسیب می بیند. سبزیجات تازه را با این روش می توان تا 2 هفته یا بیشتر نگهداری کرد.

 

یک همبرگر خوب

برای تهیه یک همبرگر خوب باید گوشت را با دقت انتخاب کنید. از گوشت گوساله چرخ کرده ای استفاده کنید که مخلوطی از 80 درصد گوشت و 20 درصد چربی باشد. اگر میزان چربی کمتر باشد، همبرگر خشک خواهد شد. هنگام سرخ کردن، قبل از این که همبرگرها را در تابه برگردانید، اجازه دهید کاملا سفت و برشته شوند، در غیر این صورت از هم جدا خواهند شد. برای گریل کردن همبرگرها بهتر است از تابه چدنی استفاده کنید.

 

پخت پاستا و اسپاگتی

برای پخت پاستا و اسپاگتی، آب را در ظرف مناسبی به جوش آورید. مقداری نمک افزوده و پاستا یا اسپاگتی را اضافه کنید. پس از گذشت حدود 8 دقیقه از زمان پخت، پاستا یا اسپاگتی را تست کنید تا مطمئن شوید که به اندازه دلخواه سفت یا نرم باشد. ظرف باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا پاستا یا اسپاگتی فضای کافی برای حرکت در آب داشته باشد.

 

انتخاب سس سالاد

بهتر است به جای استفاده از سس سالاد آماده، سس سالاد را خودتان تهیه کنید. مقدار استاندارد سس، 2 قاشق سوپ خوری با 50 الی 200 کالری در هر سرو است. سس و سالاد را به خوبی با هم مخلوط کنید. مراقب باشید که سس های سالاد حاوی شکر افزوده نباشد. یکی از بزرگ ترین مشکلات سس های سالاد، میزان سدیم بیش از 500 میلی گرم در هر سرو است. به دنبال سس هایی باشید که در هر سرو 300 میلی گرم یا کمتر سدیم داشته باشند.

 

پودر نان

برای تهیه پودر نان، نان خشک تکه تکه شده را درون مخلوط کن بریزید و کاملا پودر کنید. با این کار نان به راحتی پودر شده و به تیغه های مخلوط کن نمی چسبد. برای برشته کردن یک پیمانه پودر نان تازه، آن را به مدت 2 دقیقه در مایکروویو با قدرت بالا برشته کنید.

 

چاشنی ها و گیاهان

چاشنی های پودر شده را درست قبل از استفاده برشته کنید تا عطر و بوی آنها بلند شود. می توانید چاشنی های دلخواه و گیاهان خشک معطر را با هم مخلوط کنید. برای چیدن سبزیجات ظریف و نازکی چون پیازچه و ترخون از قیچی آشپزخانه استفاده کنید. برای تراشیدن پوست زنجفیل تازه از قاشق چای خوری استفاده کنید. ساقه گشنیز، جعفری و شبت را دور نیندازید، زیرا مانند برگ ها معطر و خوشبو هستند.