پارس ناز پورتال

نکته هایی برای اولین قرار ملاقات دو نفره

نکته هایی برای اولین قرار ملاقات دو نفره

نکته هایی برای اولین قرار ملاقات دو نفره 

برای نخستین بار اسـت کـه می خواهید سر قرار ملاقات حاضر شوید و می‌دانید کـه این قرار می تواند شروعی باشد برای یک رابطه دو نفره. نخستین قرارهای دو نفره بعد از مراسم خواستگاری، یکی از مهم‌ترین مراحل در انتخاب و تصمیم‌گیری اسـت. کارهای غلطی وجوددارد کـه باید در نخستین قرارتان از انها دوری کنید. این کارهای نادرست عبارتند از:

 

اشتباهاتی بزرگ در نخستین قرارهای دو نفره
همیشه نخستین برخورد با یک خواستگار تعیین‌کننده‌تریــن تصویر را در ذهن می‌نشاند. نخستین برخورد اسـت کـه نوع شخصیت طرف مقابل را نشان می دهد و حتی می تواند تعیین کند کـه رابطه‌اي ادامه پیدا کند یا نه. فرض کنید کـه آقایی از شـما بعنوان یک خانم جوان خواستگاری کرده و قرار اسـت با یک دیگر برای یک جلسه صحبت کنید،

 

احتمالا برای این جلسه اضطراب زیادی خواهید داشت و حتی شاید گیج شوید کـه چـه بگویید و چـه نگویید؛ بشما نمیگوییم آرامش خودرا حفظ کنید چون این جلسه اصلا مهم نیست. نمیخواهیم گول‌تان بزنیم، ترجیح میدهیم بشما بگوییم کـه چطور رفتار کنید و چـه اشتباهاتی را مرتکب نشوید، بـه هر صورت این دیداری اسـت کـه نمیتوان آنرا جدی نگرفت، زیرا ممکن اسـت در زندگی شـما نقشی تعیین‌کننده داشته ‌باشد.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره از گذشته تان صحبت نکنید
شـما قرار اسـت آینده رابا خواستگارتان بسازید و بهمین دلیل باید بیشتر درباره برنامه‌‌‌هاي آتی خود صحبت کنید؛ این کـه چـه اشتباهاتی کرده اید، چـه خواستگارانی داشته‌اید، چـه بر سر زندگیتان آمده‌ و… نباید در جلسه اول گفته شود زیرا جلسه اول آشنایی، وقت تاریخچه گفتن نیست.

 

در جلسات بعدی می توانید کمی بـه گذشته بروید و هم از گذشته خودتان حرف بزنید و هم از گذشته او باخبر شوید ولی فعلاً باید بفهمید چقدر با برنامه‌هاي آینده‌تان بـه هم می خورید.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره دیر نکنید
بطور متوسط ۳۰ درصد مردان و ۵۰ درصد زنان سعی میکنند در جلسه اول دیدار کمی دیر بـه قرار برسند تا بطرف مقابل نشان دهند خیلی هم اشتیاق ندارند اما باید بدانید دیر کردن سر قرار، نخستین اشتباهی اسـت کـه می توانید مرتکب شوید؛ تعداد زیادی از خانم‌ها گمان می کنند کـه دیر کردن برای جلسه اول یک رسم رایج خانم‌هاست اما باید بدانید کـه درحقیقت آن گونه نیست؛

 

وقتی سر قرار دیر میرسید، نخستین پیامی کـه بـه خواستگارتان منتقل می کنید این اسـت کـه چندان برایتان ارزش ندارد تا بخواهید سر وقت بـه قرار برسید.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره تنها نباید گوینده باشید
زندگی زناشویی وقتی می تواند موفق باشد کـه دو طرف بتوانند بـه اسانی باهم حرف بزنند و حرف یک دیگر را بفهمند. وقتی در جلسه اول فقط بخواهید خودتان حرف بزنید این فکر را در طرف مقابل بـه وجود می‌آورید کـه شنونده خوبی نیستید؛ در همان جلسه اول اجازه بدهید طرفتان هم فرصت حرف زدن داشته باشد.

 

باید بدانید کـه لازم نیست همه ی اطلاعات مربوط بـه زندگی، شغل، تحصیلات و خانواده‌تان را پشت‌سر هم و یک‌نفس بیان کنید؛ کمی صبور باشید؛ اگر از یک دیگر خوشتان بیاید در جلسات بعدی فرصت این حرف‌ها پیش می آید.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره پول را فراموش کنید
درست اسـت کـه مسائل مالی نقش مهمی در زندگی زناشویی دارد ولی بطور حتم در درجه اول اولویت نیست. چیزهای با اهمیت‌تری وجوددارد کـه انها را هنگام انتخاب همسر در اولویت قرار دهید؛ بهمین دلیل در جلسه اول دیدار با خواستگارتان هم خیلی سراغ مادیات نروید، لازم نیست در همان جلسه اول شروع بـه خط و نشان کشیدن و بیان انتظارات مالی‌تان کنید.

 

چون وی را بـه این نتیجه میرسانید کـه خیلی فرد مادی‌اي هستید و اولویت اول زندگیتان پول اسـت؛ نگذارید او حس کند در حال چشم‌وهم‌چشمی هستید. درباره مسائل مالی می توانید با کمک بزرگ‌ترها بـه توافق برسید.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره زیاد صمیمی نشوید
در جلسه اول آشنایی دو طرف فقط یک دیگر را محاسبه می کنند تا ببینند آیا بـه هم می‌‌آیند کـه بخواهند رابطه را ادامه دهند یا نه؛ بهمین دلیل توصیه می کنیم حتماً حریم‌تان را حفظ کنید و حتی اگر در همان نگاه اول وی را پسندیدید و احساس کردید همسر موفقی برای شـما خواهد شد، ذوق‌زده رفتار نکنید. بگذارید رابطه‌تان روند طبیعی خودرا طی کند و کم‌کم جلو برود تا رسمیت پیدا کند. در نزدیک کردن رابطه عجله نکنید.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره خودرا بی‌خیال نشان ندهید

بعضی‌ها هستند کـه گمان میکنند باید در جلسه اول خودرا بی‌خیال جلوه دهند تا عزت نفس‌شان را حفظ کنند. همه ی آدم‌ها بـه طریقی از رد شدن میترسند. وقتی تظاهر می کنید اصلا درگیر نیستید، باعث میشود احساس امنیت کنید اما ممکن اسـت از نظر طرف مقابل کناره‌‌گیر و بی‌خیال باشید و همین وی را مایوس ‌کند.

 

اشکالی ندارد کـه بهترین شکل و شخصیت خودتان رابه طرف مقابل نشان دهید و کمی محتاط باشید اما باید جرات داشته و خود واقعی‌تان رابه طرف مقابل نشان دهید.

 

اول سؤال بعد جواب
وقتی یک نفر از شـما خواستگاری می کند احتمالا از قبل درباره خانواده‌تان کمی تحقیق کرده اسـت. در واقع خواستگار شـما و خانواده‌اش، موقعیت‌تان را می دانند. اگرهم از قبل چیزی درباره شـما ندانند، با ورود بـه خانه‌تان میتوانند نقاط قوت خانواده شـما را درک کنند؛ بنابر این روی دارایی‌هایتان، اصل و نسب و جایگاه‌تان بیش از حد تاکید نکنید. فقط در حد معرفی بگویید و بقیه موارد رابه سؤال پرسیدن او واگذار کنید.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره شکسته‌ نفسی نکنید
جلسه اول، فرصتی برای بیشتر آشنا شدن اسـت؛ بنابر این از خودتان و چارچوب‌هاي زندگیتان بگویید. نمیگوییم فخرفروشی کنید ولی تواضع بیش از اندازه هم بـه خرج ندهید زیرا او شـما را نمی‌شناسد و نمی‌فهمد کـه این گفته‌ها ناشی از فروتنی شماست نه عدم موفقیت‌تان در زندگی.

 

بـه اندازه کافی از موفقیت‌ها و برنامه‌هاي آینده‌تان بگویید اما مختصر و کلی. وقت برای صحبت درباره جزئیات زیاد اسـت؛ آن رابه جلسات بعد موکول کنید.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره عروس نشوید
همین‌طور کـه هستید باشید؛ یعنی بـه هیچ عنوان بیش از اندازه آرایش نکنید و دنبال لباس‌هاي خاص و عجیب هم نباشید. درست اسـت کـه دوست دارید زیبایی و برازندگی خودرا نشان دهید اما قرار نیست مثل یک عروس آرایش کنید و لباس بپوشید! سادگی این حسن را دارد کـه واقعیت شـما را نشان میدهد

 

و علاوه بر این‌ها با سلیقه هیچ‌کس هم ناسازگار نیست و خواستگارتان هر سلیقه‌اي داشته‌ باشد، بـه نظرش شـما بی قواره جلوه نخواهید کرد

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره،بگذارید محل ملاقات را خانواده ها تعیین کنند
اگر در جلسه خواستگاری قرار شد یک دیگر را خارج از خانه هم ملاقات کنید، ترجیحا تعیین محل ملاقات رابه خانواده‌ها بسپارید. در غیر این صورت سعی کنید شـما تعیین‌کننده باشید و تا حد ممکن محل این قرار در اطراف خانه شـما، محل کار یا دانشگاه‌تان نباشد تا درصورت بـه هم خوردن نامزدی و آشنایی، نگران قضاوت اطرافیان نباشید.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره بـه موبایل جواب ندهید
در قرار اول یک تصویر کلی از شـما در ذهن طرف مقابل خواهد نشست؛ تصویری کـه می تواند تعیین‌ کننده باشد. وقتی او در حال صحبت اسـت اگر شـما بدلیل جواب دادن بـه گوشی همراه‌تان حرف‌هایش را قطع کنید، گمان میکند شـما آدمی هستید کـه نمی توانید بین مسائل مهم و خانوادگی و مسائل جزئی تمایز قائل شوید

 

ودر کل خیلی فرد منضبطی نیستید؛ پس حتی اگر جراح قلب هم هستید تلفن‌تان را دراین جلسه مهم خاموش کنید.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره کودک درونتان را مهار کنید
بعضی از دخترها هستند کـه با دوستانشان با لحنی کودکانه صحبت میکنند ودر واقع این طرز حرف زدن برایشان نوعی شوخی اسـت؛ توصیه می کنیم در نخستین جلسه با خواستگارتان همانند یک خانم جوان کاملا باوقار صحبت کنید و واژه‌اي کودکانه رابه کار نبرید. لازم نیست در همان جلسه اول آن قدر با خواستگارتان خودمانی شوید

 

کـه همانند جمع‌هاي دوستانه‌تان رفتار کنید. البته این بدان معنا هم نیست کـه آن قدر رسمی صحبت کنید کـه طرف مقابل را بترسانید؛ بـه طوریکه دیگر نتواند حرف‌هایش رابه اسانی با شـما مطرح کند.

 

در نخستین قرار ملاقات دو نفره مدام سؤال نپرسید
اشتباه دیگری کـه تعداد زیادی از خانم‌ها مرتکب می شوند، پرسیدن سؤال شخصی و البته بسیار زیاد اسـت؛ سؤالاتی چون «شـما تا بحال چند بار خواستگاری رفته‌اید؟» یا «آیا تا بحال شکست عشقی خورده‌اید؟» یا… درست اسـت کـه شـما می‌‌خواهید وی را بیشتر بشناسید

 

ولی قرار نیست در همان جلسه اول درباره تمام جزئیات زندگی او بدانید؛ خودتان را جای او بگذارید؛ اگر فرد ناآشنا ناگهان چنین سؤال‌هایي را از شـما بپرسد، چـه جوابی میدهید؟ پس اجازه دهید در جلسه اول او هم آسان باشد.