پارس ناز پورتال

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت 

کمپانی های مشهور و معتبر زیادی در زمینه تولید بازی های کامپیوتری مشغول هستند که یکی از آن ها یوبی سافت است. یوبی‌سافت، یکی از سازندگان فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. مسلما همه‌ی ما این کمپانی را بیشتر با شاهکارهایی همانند اسپلینتر سل، شاهزاده‌ی ایرانی و همچنین فرقه‌ی اساسین می‌شناسیم.

 

در این مقاله‌ سعی بر این داشته‌ایم تا ۱۴ بازی‌ ویدیویی یوبی‌سافت را از بدترین تا بهترین معرفی کنیم.این شرکت که تا به امروز توانسته ۳۰ سال دوام بیاورد، یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های بازی‌سازی است. یوبی‌سافت که هر سال با دستان پر به سراغ بازی‌دوستان سراسر دنیا می‌رود،

 

امسال هم محصولاتی مانند Watch Dogs 2 را برای مخاطبان خود تولید کرده است. اما این کمپانی تا به امروز چه دست‌آوردهایی داشته است؟بعضی از استودیوها به یک سری فرانچایز خاص مشهور هستند؛ به عنوان مثال راک استار را با بازی‌های GTA و Red Dead Redemption و استودیو ناتی داگ را با عناوینی نظیر Uncharted و The Last of Us می‌شناسیم.

 

ولی یوبی‌سافت توانسته عناوینی متفاوت و متنوع را هر ساله منتشر کند و تقریبا این کمپانی اعتقادی به توسعه‌ی یک بازی منفرد ندارد و اکثر عناوین تبدیل به فرانچایز شده‌اند. در این مقاله قصد بر معرفی ۱۴ بازی برتر این کمپانی بزرگ را داریم.لازم به ذکر است که از هر فرانچایز سعی شده یک بازی انتخاب شود مگر اینکه بین دو بازی در یک فرانچایز تفاوت بسیار زیادی وجود داشته باشد.

 

۱۴- Assassin’s Creed: Unity

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

به گزارش پارس ناز شاید فکر می‌کنید بازی Watch Dogs ضعیف‌ترین بازی یوبی‌سافت باشد ولی باید بگوییم بازی AC: Unity بدتر از این عنوان است! حداقل بازی Watch Dogs قابل بازی بود ولی بازی فرقه اساسین دچار مشکل‌های بسیاری زیادی است تا حدی که استودیو برای نسخه‌ی ایکس‌باکس وان حاضر شد بهینه‌سازی ۱۵۰ گیگابایتی منتشر کند!

 

از طرفی دیگر قرار بود نسخه‌ی Unity نسل جدیدی از فرقه‌ی اساسین را برای ما به ارمغان بیاورد و سازندگان بارها در مصاحبه‌های خود ادعا کردند که قرار است انجینی کاملا جدید با انیمیشن‌های جدید فراهم کنند و گیمرها تجربه‌ی کاملا جدیدی از سری بازی‌های Assassin’s Creed داشته باشند ولی تا چه حد این بازی توانست موفق عمل کند؟

 

صرفا در بازی دکمه‌ی به نام «نزول» تعبیه شده که فقط دوربین به عقب برمی‌گردد و دیگر هیچ! در بعضی از مناطق شاید باعث شود تا محیط اطراف زیبا به نظر برسد ولی در کل حرکتی بی معنیست. سری بازی Assassin’s Creed در حال مرگ است و انتشار نسخه‌ی Unity نتوانست آن را نجات دهد.

 

۱۳- (Zombi (PS4 Edition

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

می‌توان گفت ساخت بازی‌های ویدیویی با محوریت زامبی و مردگان متحرک به نوعی برای هر بازیساز ساده است. کماکان که کونامی در تلاش است تا فرانچایز Metal Gear را با این رویه نجات دهد. بازی Zombi U که پیش از این برای پلتفرم Wii U عرضه شده، پس از مدتی برای PS4 نیز منتشر شد

 

و یوبی‌سافت نتوانست به خوبی این تبدیل را انجام دهد. در پلتفرم Wii U از قابلیت‌های گیم‌پد برای بخش مدیریت آیتم‌ها و همچنین نمایش دوگانه تصویر استفاده می‌شود. در نسخه‌ی PS4 این قابلیت به خوبی اِعمال نشد.هوش مصنوعی به طرز فجیعی ضعیف بوده و گیمر از مبارزات بی رمق و خسته‌کننده رنج می‌برد. جالب است بدانید که در این بازی از تکنیکی همانند بازی Dark Souls استفاده شد.

 

بدین معنا که اگر کشته شوید، با برگشت به جنازه‌ی خود می‌توانید آیتم‌های خود را برای بار دیگر جمع‌آوری کنید. در حقیقت این بازی می‌توانست بسیار بهتر ساخته و توسعه یابد.

 

۱۲- Watch Dogs
نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

شاید بتوان به جرئت گفت که بازی Watch Dogs بزرگترین اشتباه یوبی‌سافت بود. شاید به این دلیل باشد که برای انتشار آن بسیار تبلیغات گسترده‌ای صورت گرفته و انتظارات گیمرها و منتقدین را بالا برد. ولی دور از بی انصافی، اگر این بازی بی سر و صدا منتشر می‌شد، تا حدودی مشکلات ریز و درشتش قابل چشم پوشی بود.

 

سیستم‌های تعبیه شده در بازی به نسبت خوب و درگیر کننده است و خللی در انجام بازی برای گیمر پیش نمی‌آید.در حقیقت این بازی چندان خاص نیست و صرفا اثری است کاملا معمولی! با آیدن پیرس، قهرمان داستان نمی‌توان چندان همذات پنداری کرد. گیم پلی بازی نیز به صورت جهان بازِ صفر و یکی است.

 

پس از پایان بخش داستانی بازی و کنار گذاشتن این بازی، چیز خاصی از این بازی به خاطر نمی‌آورید. شاید بعضی از تکنیک‌های هک برای متوقف ساختن پلیس‌ها را به یاد آورید. ولی به صورت کلی، بازی Watch Dogs اثری به نسبت خوب و قابل احترام است.

 

۱۱- Child of Light

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

پس از مدت‌ها توانستیم با عنوانی به نسبت خاص و منحصر به فرد از کمپانی یوبی‌سافت همراه باشیم. Child of Light یکی از اولین عناوینی است که از بخش جدید شرکت تحت عنوان Ubi Art منتشر شد. این مجموعه در تلاش است تا بازی‌هایی بسازد تا در کنار گیم پلی، گیمر در درجه‌ی اول محسور جلوه‌های ویژه‌ی بصری شود.

 

Child of Light توانست موفق ظاهر شود. از هر صحنه‌ی بازی می‌توانستید عکس بگیرید و به عنوان پس زمینه برای سیستم خود استفاده کنید. البته گیم پلی بازی چندان خاص نبوده و به نوعی با یک بازی نقش آفرینی نوبتی رو‌به‌رو بوده‌ایم. سبکی که در حال حاضر هر استودیویی جرئت نمی‌کند سمت آن برود و ساخت یک بازی در این ژانر، ریسک زیادی می‌طلبد.

 

با افتتاحیه‌ی بسیار جالب بازی، مسلما هر گیمری عاشق شخصیت داستان می‌شود و از ماجراجویی‌های این بازی در کنار بخش مبارزات لذت خواهد برد. ظاهرا بازی شما را برای پیشروی جادو می‌کند!

 

۱۰- Rainbow Six: Vegas
نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

در یک سال گذشته شاهد بازگشت بازی تیراندازی شوتر اول شخص جذابی بوده‌ایم. Rainbox Six که پیش از این در سال ۲۰۰۶ توانست گرد و خاکی به پا کند و با مکانیسم‌های جدید و جالب خود توانست برهه‌ی جدیدی برای بازی‌های تیراندازی فراهم کند.

 

در این بازی شاهد بوده‌ایم که دید گیمر از اول شخص می‌تواند در پناه گیری و بعضی از فعالیت‌های محیطی به دید سوم شخص تغییر پیدا کند. همین عامل ساده می‌توانست منجر به برنامه‌ریزی و انجام تاکتیک‌های مختلف در میدان نبرد شود. استراتژی‌ها و دستوراتی که می‌توانستید

 

به هم‌تیمی‌های خود بدهید صرفا با فشردن چند دکمه انجام می‌گرفت. گاهی اوقات نیز گیمر می‌توانست به صورت مخفی‌کارانه و چریکی دشمنان خود را با تاکتیک‌های ضربتی از پای در بیاورد که در نوع خودش هیجان انگیز بود.بازی Rainbox Six یکی از فرانچایزهای محبوب نظامی و تاکتیکی است

 

که گیمرها به این راحتی از یاد نخواهند برد. در این بازی با چند تیراندازی از سمت دشمن بدون هیچ شکی کشته خواهید شد! این رویه در بازی آنلاین و رقابتی سخت‌تر خواهد شد و باید برای هر عملکرد خود برنامه‌ریزی و استراتژی داشته باشید. نسخه‌ی Siege تا حدودی قابل قبول است ولی مگر می‌شود تجربه‌ی نابِ بازیِ Rainbox Six Vegas 3 را فراموش کنیم؟!

 

۹- The Division

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

بازی The Division یکی از جاه‌طلبان‌ترین بازی‌های یوبی‌سافت بود. این بازی در هفته‌ی اول فروش خود توانست رکورد خوبی به بار بیاورد تا جایی که کمپانی تصمیم گرفت تا بازی را مشمول تخیفی ۹۳ درصدی در مدتی محدود کند! گیمر در دنیایی باز و در سبک تیراندازی سوم شخص باید در شهر آخرالزمانیِ نیویورک به ماجراجویی بپردازد.

 

مبارزات با سلاح گرم به نسبت واقع‌گرایانه بوده و گیمرها از هدشات دشمنان لذت می‌برند! همچنین شما به عنوان گیمر می‌توانید تیمی را تشکیل داده تا وارد منطقه‌ی سیاه (Dark Zone) شوید. در این منطقه با دشمنانی رو‌به‌رو می‌شوید که شما را به چالش خواهند کشید. پس بهتر است با تجهیزات و سلاح‌های کافی وارد این منطقه بشوید.

 

یوبی‌سافت به گونه‌ای روی این بازی کار کرده که گیمر به تنهایی در دنیای بازی دوام نمی‌آورد و در نهایت هر فردی به این نتیجه خواهد رسید که باید به صورت تیمی در بازی پیشروی کرد. بازی The Division اثری قابل تحسین است. هر چند این بازی می‌توانست در ماموریت‌های بخش داستانی قوی‌تر عمل کند و گزینه‌های بیشتری در هر بسته‌ الحاقی برای این بازی وجود داشت.

 

۸- Valiant Hearts

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

این بازی یکی دیگر از محصولات استودیو یوبی آرت است و به طرز بسیار زیبایی داستانی از جنگ جهانی اول را روایت می‌کند. شاید باورش سخت باشد ولی اتمسفر حاکم بر این بازی، دست کمی از بازی Battlefield 1 ندارد! گیمر در این بازی در نقش چهار قهرمان قرار می‌گیرد که هر کدام داستان خود را دارند و در نهایت این شخصیت‌ها وارد یک داستان اصلی و واحد می‌شوند.

 

در این ماجراجویی، شاهد واقعیت‌های تلخی از جنگ هستیم. از طرفی دیگر،‌ استودیو با قرار دادن اخبار واقعی به صورت عکس و روزنامه می‌خواهد بازی برای مخاطب جذاب‌تر باشد و گیمر بتواند قسمتی از تاریخ جنگ را به صورت واقعی در کنار گیم‌پلی بازی درک کند.

 

در این بازی دو بعدی، شاهد پایانی بسیار زیبا هستیم که تا مدت‌ها در ذهن گیمرها باقی خواهد ماند. شاید اگر ۱۰ سال دیگر نیز فردی اسم بازی Valiant Hearts را بیاورد، چهار شخصیت بازی و پایان منحصر به فرد آن را به خاطر بیاوریم.

 

۷- Ghost Recon: Advanced Warfighter

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

پس از مبارزه در جنگل‌های مختلف در سری بازی‌های Ghost Recon، استودیو یوبی‌سافت تصمیم گرفت تا با ساخت Advanced Warfighter محیط جدیدی برای انجام عملیات‌های چریکی معرفی کند و انصافا هم تصمیم به جا و درستی بود.

 

جالب است بدانید که این بازی پس از مدت‌ها که برای رایانه‌های شخصی منتشر شد، برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ نیز عرضه شد و جزو اولین بازی‌هایی بود که توانست از حداکثر قدرت کنسول استفاده کند. استفاده از المان‌های جدید در بخش جلوه‌های بصری باعث شد تا دیگر بازی‌های سبک تیراندازی اول شخص نیز از آن استفاده کند.

 

این بازی بسیار شبیه به واقعیت ساخته شد. تنوع سلاح بسیار خوب بوده و فرمان‌های مختلفی می‌توانید به هم‌تیمی‌های خودتان بدهید. موفقیت این بازی باعث شد تا استودیو قوی‌تر از گذشته به فکر توسعه‌ی این فرانچایز باشد. با کمی ارفاغ، این بازی بهتر از نسخه‌ی Future Soldier است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.

 

۶- Beyond Good & Evil

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

به جرئت می‌توان گفت که بازی Beyond Good & Evil یکی از مظلومانه‌ترین بازی‌های ویدیویی سوم شخص است که تا به حال ساخته شده است؛ چون واقعا عجیب است که مایکل آنکل، خالق سری بازی‌های Rayman، تصمیم به ساخت این بازی گرفت.

 

در BG&E شخصیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که قصه‌های خوبی برای آنها نوشته شده است. گیم پلی بازی نیز ترکیبی از چند سبک مختلف است؛ از مبارزات آکروباتیک شبه زلدا گرفته تا مخفی‌کاری و صحنه‌های فرار و گریز و همچنین مینی گیم‌هایی نظیر عکاسی.

 

اگر درباره‌ی این بازی چند هزار کلمه هم بنویسیم و شما این بازی را تجربه نکرده باشید متوجهِ خاص بودن این بازی نخواهید شد! جای تأسف دارد که بسیاری از گیمرها این بازی را نمی‌شناسند.

 

۵- Rayman Legends

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

مگر می‌شود در لیست بهترین‌ بازی‌های یوبی‌سافت از بازی Rayman Legends نامی برده نشود؟! ریمن در این نسخه توانسته به اثری قابل تحسین در سبک سکوبازیِ دو و نیم بعدی تبدیل شود.زمانی که نینتندو به شدت در تلاش بود تا عناوین قدیمی و خاک خورده‌ی خود را باری دیگر با گرافیکی بهتر عرضه کند،

 

یوبی سافت تصمیم گرفت تا Rayman Legends را بسازد و انصافا هم بازی بسیار موفق ظاهر شد. رقابت‌های تک نفره در این بازی بسیار عالی بوده، انیمیشن‌های جذاب و بامزه در کنار کنترل شخصیت‌ها به صورت راحت و روان از المان‌های موفقیت این عنوان می‌توان نام برد.

 

شخصیت‌های زیادی در بازی وجود دارد که می‌توانید در نقش آنها بازی کنید. طراحی هنری بازی بسیار جذاب و زنده است. بدون هیچ شکی مراحلِ آهنگ محور، بهترین قسمت این بازی محسوب می‌شود که با هر حرکت و پرشی که داشته باشید، نت و ملودی پخش خواهد شد. بدون هیچ شکی،

 

Rayman Legends یکی از بازی‌های بسیار موفق استودیو یوبی سافت در سبک سکوبازی است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و هر گیمری با هر رده‌ی سنی می‌تواند از انجام این بازی لذت ببرد.

 

۴- Prince Of Persia: Warrior Within

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

قانون نانوشته‌ای وجود دارد که دومین دنباله از بازی‌های ویدیویی معمولا به بهترین عنوان در آن فرانچایز تبدیل می‌شوند. در فرانچایز بازی شاهزاده‌ی ایرانی نیز به جرئت می‌توان گفت نسخه‌ی Warrior Within بهترین عنوان این بازی تلقی می‌شود. از جلوه‌های بصری و گرافیک گرفته تا مبارزات نفس‌گیر و صد البته داستان‌پردازی بسیار عالی، تمام این المان‌ها باعث شد تا این بازی به اثری ماندگار تبدیل شود.

 

شخصیت شاهزاده نیز رفتار اشرافی مخصوص به خود داشته و هر گیمری با این شخصیت ارتباط برقرار می‌کرد ولی در نسخه‌های بعدی شاهد تغییرات و دگردیسی‌هایی در شاهزاده بودیم که چندان به مذاق گیمرها خوش نیامد. در نسخه‌های بعدی رسما یوبی سافت فقط مکانیسمِ شمشیرزنی شاهزاده را تا حدودی حفظ کرد!

 

به طور کلی سه‌گانه‌ی شاهزاده‌ی ایرانی جزو محبوب‌ترین بازی‌های هر گیمر و نسخه‌ی Warrior Within گل سر سبد این سه‌گانه است. پس از این همه سال شاید یوبی‌سافت بالاخره تصمیم بگیرد ادامه‌ای بر این سه‌گانه بسازد. مسلما پتانسیل بسیار زیادی در داستان این سه‌گانه وجود دارد.

 

۳- Far Cry 3
نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

نسخه‌ی چهارم از بازی Far Cry و همچنین Primal بدون هیچ شک و شبهه‌ای بازی قابل قبولی بوده‌اند ولی تجربه و لذتی که با نسخه‌ی سوم داشته‌ایم به مراتب بهتر از این دو عنوان، بوده است.با گذر زمان، یوبی سافت برای بخش گیم پلی این بازی تمرکز زیادی کرده و همچنین در تلاش است تا مبارزات،

 

هالیوودی‌تر از گذشته شود. با این حال در نسخه‌ی سوم شاهد شخصیت منفی به نام «واس» هستیم که به یکی از ماندگارترین تبهکاران دنیای بازی ویدیویی تبدیل شد. از طرفی دیگر دنیای بازِ نسخه‌ی سوم بسیار گسترده بوده و گرافیک هنری بسیار چشم‌نواز است.

 

تقریبا همانند سری بازی‌های Assassin’s Creed شما در این بازی نیز باید پایگاه‌های مرزی هر منطقه را تسخیر کرده و پاک‌سازی کنید. وسایل نقلیه‌ی بسیار زیادی برای رانندگی وجود دارد. گلایدرهایی نیز برای پرواز در محیط تعبیه شده که باعث می‌شود لحظاتی هیجان انگیز و نابی داشته باشید.

 

مهارت‌های زیادی برای قهرمان بازی وجود دارد که با پیشروی در بازی و کسب تجربه می‌توانید آنها را آزاد کنید و صدها عمل دیگر که در این بازی می‌توانید انجام دهید. سازندگان خوش فکر این بازی در کمپانی یوبی‌سافت برای لذت گیمر دست به هر کاری زده‌اند. تا جایی که در نسخه‌ی چهارم نیز بسیاری از المان‌های موفق نسخه‌ی پیشین به کار گرفته شد.

 

البته قبول داریم که مبارزه‌ی نهایی با واس بسیار بی رمق و خسته‌کننده بود و تو ذوق بسیاری از گیمرها زده شد ولی مگر می‌شود از گشت و گذار در محیط و انجام ماموریت‌های فرعی لذت نبرد؟

 

۲- Assassin’s Creed II

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

همانطور که پیش از این نیز گفته شده، دومین عنوان از بازی‌ها معمولا موفق‌تر هستند و در بازی Assassin’s Creed نیز شخصیت اتزیو در نسخه‌ی دوم هیچ وقت فراموش نمی‌شود. المان‌های زیادی نظیر انیمیشن‌های جدید برای قهرمانِ بازی، ماموریت‌های ترور، مبارزه با دو اسلحه در دست در بازی تعبیه شده که در نسخه‌های آینده این فرانچایز نیز استفاده شد.

 

مدتی نگذشت که اتزیو، قهرمان جدید این بازی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در بازی‌های ویدیویی تبدیل شد و بسیاری از گیمرها علاقه‌‌مند به ساخت ادامه‌ی داستان اتزیو داشته‌اند تا اینکه پرونده‌ی اتزیو در نسخه‌ی چهارم برای همیشه بسته شد.

 

البته برای رتبه‌ی دوم این لیست، بین نسخه‌ی «برادری» و دوم شک و شبهه‌ی زیادی وجود داشت که در نهایت نسخه‌ی دوم از سری بازی‌های Assassin’s Creed در این رتبه درج شد.

 

۱- Splinter Cell: Chaos Theory

نگاهی به بازی های کمپانی یوبی سافت

بسیار سخت است از میان بازی‌های زیادی از یوبی سافت بخواهیم با قاطعیت برترین بازی را انتخاب کنیم. با این حال تصمیم بر این گرفته شد تا سومین دنباله از بازی Splinter Cell برای این رتبه انتخاب شود. چون پیش از این در بازی‌های یوبی‌سافت شاهد یک بازی بی نقص نبودیم که مکانیسم‌های گیم پلی بدین شکل ماهرانه طراحی شود. هر چند ساخت این نسخه نیز زمان‌بر بود.

 

گرافیک این بازی در آن زمان بسیار فوق‌العاده بود و یوبی سافت توانست یکی از بهترین عناوین را از لحاظ بصری بسازد. هر چند در بخش گیم پلی نیز سازندگان نهایت تلاش خود را به کار گرفتند. سم در این بازی ابهت بهتری پیدا کرد و استفاده از روش‌های مختلف برای کشتن سریع به دو صورت کشنده و غیر کشنده در آن زمان بسیار جالب بود.

 

همچنین در این نسخه قبل از شروع هر ماموریت به گیمر حق انتخاب داده می‌شد تا مهمات و سلاحی که می‌خواهد را انتخاب کند. همین عمل باعث شد تا گیمر بخواهد مجدد هر ماموریت را با سلاح‌های مختلف انجام دهد چون بعضی از ماموریت‌ها نیازمند سلاح‌های به خصوصی است. در سال ۲۰۱۱، استودیو اسکوئر انیکس نیز در بازی Deus Ex: Human Revolution از این قابلیت استفاده کرد.

 

Chaos Theory مسلما قوی‌ترین و بی‌نقص‌ترین بازی ویدیویی است که استودیو یوبی سافت تا به حال ساخته و همچنین یکی از برجسته‌ترین بازی‌های ویدیویی در سبک مخفی‌کاری محسوب می‌شود. این بازی تا ده سال‌ آینده نیز قدیمی نخواهد شد و لذت انجام ماموریت‌ها در نقش سم فیشر برای هر گیمری تبدیل به خاطره شده است.

 

گیم شات