پارس ناز پورتال

نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017

نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017

نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017 

با هم نگاهی خواهیم داشت به نمایشگاه خودرو که در شهر دیترویت آمریکا برپا شده است و برترین برندهای خودرو آخرین محصولات خود را ارائه کرده اند. نمایشگاه بین المللی خودرو در دیترویت اولین رویداد جهانی خودرو در سال 2017 محسوب می شود و در این قسمت سعی کرده ایم آخرین اخبار و حواشی مربوط به این نمایشگاه را برای علاقه مندان به این حوزه پوشش دهیم.

 

این نمایشگاه از 8 تا 22 ژانویه ادامه خواهد داشت و در روزهای ابتدایی کنفرانس های مربوط به خودروسازها برگزار می شود و هتوز نمایشگاه به طور رسمی افتتاح نشده است.

 

این نمایشگاه در حالی برای بیست و نهمین سال برگزار می شود که عموماً خودروهای جدیدی که قرار است راهی بازار آمریکا شوند در آن به نمایش در می آیند البته بسیاری از ماشین ها و کانسپت هایی که راهی بازار بریتانیا نیز می شوند بعضاً در این نمایشگاه رونمایی می شوند.

 

در ادامه به بررسی مهمترین ماشین هایی که تاکنون در کنفرانس های مطبوعاتی نمایشگاه از آنها رونمایی شده است می پردازیم.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017

خودروهای مهمی که در نمایشگاه ماشین 2017 دیترویت تاکنون رونمایی شده اند:

 

کیا استینگر GT: یک GT چهار در از کمپانی کیا که بسیار بهتر از سایر محصولات کیا در این رده محسوب می شود
آئودی A8: آئودی قصد دارد با کانسپت SUV بزرگ و زیبای خود به رقابت با رنج روور بپردازد.
لکسوس LS: یک پرچمدار فوق پیشررفته در میان ماشین های لکسوس
مرسدس GLA: چهره جدیدی از کامپکت SUV محبوب مرسدس
فولکس واگن ID Buzz: کانسپت وسوسه انگیز دیگری از فولکس واگن با ظاهری شبیه میکروبوس کامپروان

 

آئودی Q8

آئودی از یک کانسپت جدید برای پرچمدار برند Q در SUV های خود در دیترویت رونمایی کرد. این ماشین Q8 نامیده می شود و قرار است با رنج روور، BMW X6، مرسدس GLE کوپه رقابت کند. این ماشین تا سال 2018 به بازار عرضه می شود.

 

آئودی Q8 از یک موتور سه لیتری TFSI که با یک موتور برقی ترکیب شده است بهره می برد، قدرت این موتور 438 اسب بخار و گشتاور آن 700 اعلام شده است. این ماشین ظرف 5.4 ثانیه قادر است به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در خلال این نمایشگاه مطلع شدیم که Q8 در اینده با موتور 8 سیلندر جدید دیزلی SQ8 تجهیز خواهد شد.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017

آئودی SQ5

در راستای رونمایی از Q8، آئودی SUV دیگری را نیز با خود به این نمایشگاه آورده است. آئودی SQ5، در واقع نسخه جذاب تر کراس اور میان رده Q5 محسوب می شود که از یک موتور 6 سیلندر سه لیتری که 349 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد، بهره میبرد. این ماشین ظرف 5.4 ثانیه به شتاب 100 کلیومتر بر ساعت می رسد

 

و بالاترین سرعتی که با این ماشین ثبت شده است 155 مایل بر ساعت می باشد. ویژگی کواترو فعال در هر چهار چرخ این ماشین و گیربکس 8 دنده ای اتوماتیک از این ماشین یک مدل مناسب برای سواری علاقه مندان ساخته است. این خودرو در نیمه دوم سال 2017 در انگلستان عرضه خواهد شد.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017BMW سری 5

با وجود اینکه ما قبلا یک دور آزمایشی با این ماشین داشته ایم اما به نظر می رسد نمایش رسمی این ماشین با آنچه ما قبلا دیده بودیم متفاوت تر است. رقیب سری 5 BMW یعنی مرسدی کلاس E هم تا چند ماه دیگر رونمایی خواهد شد و در حال حاضر خریدارانی که قصد خرید ماشین دارند می توانند در نمایشگاه ماشین دیترویت از امکانات BMW سری پنج مطلع شوند و با مرسدس کلاس E مقایسه نمایند.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017GAC موتور

خودروساز چینی GAC برای اولین بار است که در نمایشگاه دیترویت موجودیت خود را به سایرین اعلام می کند.مدل های دیگری که این خودروساز نوظهور با خود به نمایشگاه آورده است شامل انواعGS7 می شود که در حالت های هیبرید کراس اوور، SUV و خودروی برقی به معرض نمایش در آمدند.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017کانسپت اینفینیتی QX50

اینفینیتی در این نمایشگاه از تمامی مدل های SUV جدید خود یعنی QX50 که در سال 2018 به بازار عرضه می شوند، رونمایی کرد. این خودرو رقیبانی چون مرسدس GLC، BMW سری 3، آئودی Q5 را در کنار خود می بیند. کانسپت اینفینیتی QX50 بالاتر از QX30 قرار دارد و به تولید انبوه نزدیک تر از هر کانسپت QX اسپورت دیگر این خودروساز است.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017کیا استینگر GT

رونمایی بزرگ کیا به مدل کیا استینگر GT بر می گردد که یک خودروی با دیفرانسیل عقب محسوب می شود. این ماشین استیلی شبیه کوچه های چهار در دارد و احتمالا برند کیا را معتبر تر از قبل خواهد کرد. این ماشین از یک موتور 3.3 لیتری توربو دوقلوی 6 سیلندر استفاده می کند که 335 اسب بخار قدرت دارد و قادر است

 

ظرف 5.1 ثانیه به شتاب 100 کیلومار بر ساعت برسد. این مدل از کیا در سپتامبر سال 2017 برای عرضه در انگلستان آماده می شود و متعاقب ان مدل هایی با موتور های دیزلی ضعیف تر(4 سیلندر) هم با قیمت مناسب تر روانه بازار خواهند شد. در خلال این نمایشگاه مطلع شدیم، کیا قصد دارد مدل تمام برقی این خودرو را نیز در اینده نزدیک تولید کند.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017لکسوس LS

پرچمدار جدید لکسوس یکی از ستاره های دنیای خودرو در سال جاری خواهد بود. طبق برنامه، لکسوس LS ابتدا در آمریکای شمالی و سپس در انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو شباهت زیادی به لکسوس LS 500 دارد و از یک موتور 3.5 لیتری توربوشارژ 6 سیلندر با 409 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

 

کابین جدید این ماشین و دیگر فناوری های نوین به کار رفته در ان از جمله حالت خودران و دیگر امکانات امنیتی، از این ماشین یک ستاره ساخته است.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017مرسدس کلاس E

سال گذشته شاهد اخرین نمونه از مدل های مرسدس کلاس E بودیم و در نمایشگاه امسال نیز شاهد کوپه جدیدی در این کلاس هستیم که باعث به وجود آمدن ازدحام زیاد علاقه مندان برای دیدن آن در غرفه مرسدس نیز شده است. مرسدس در حال حاضر قیمت ارائه این خودرو و مشخصات فنی آن را در اختیار عموم قرار داده است

 

و در بخش های بعدی به طور مفصل اری راجع به این ماشین بحث خواهیم کرد. این ماشین به شدت تحت تاثیر کوپه کلاس S ساهته شده است و قیمت آن از 40135 دلار شروع می شود و با توجه به آپشن هایی که به آن اضافه می شود افزایش می یابد. پیش سفارش این خودرو از بهار 2017 آغاز خواهد شد.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017مرسدس GLA 2017

کوچکترین کراس اوور مرسدس تغییرات زیادی به خود دیده است.ضعف های طراحی که قبلا در این مدل شاهد بودیم، برطرف شده و حالت سپرها و آلیاژ به کار رفته در ساخت بدنه نیز بسیار متفاوت از مدل های قبلی به نظر می رسند.با تغییراتی که در این مدل شاهد هستیم می توان گفت این ماشین به سختی در جاده ها لیز می خورد

 

و سواری با آن حس خوبی به فرد القا می کند. به واسطه اینکه GLA های استاندارد در حال حاضر از سیستم تعلیق Off-Road استفاده می کنند، در نتیجه مرسدس مجبور شده است برای استانداردسازی، این مدل را نیز 30 میلی متر بلندتر از مدل های قبلی بسازد. طراحی داخلی ساده و استفاده از فناوری های جدید در این ماشین، از دیگر نکات چشمگیر ان به شمار می روند.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017مرسدس کوپه کلاس S – مدل شب

این ماشین از تمامی برادرهای کلاس E خود بزرگتر است و رنگ سیاه براقی در بدنه آن به کار رفته است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. در ساخت بدنه این ماشین نیز از آلیاژ ویژه ای استفاده شده است. این خودرو با نام S500 در آوریل سال 2017 در انگلستان عرضه خواهد شد.

 

در خبرهای دیگر داشتیم که SUV مرسدس ماییباخ نیز در راه است اما اطلاعات کمی از این ماشین لوکس دو محوره در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017نیسان کانسپت Vmotion 2

طراحی این ماشین در واقع دریچه ای به سوی مدل های آینده نیسان محسوب می شود و از این ماشین می توان به عنوان یکی از ماشین های پیشرو در رده خودران ها یاد کرد. این مدل از نیسان در واقع کمی بزرگتر از مدلی است که در نمایشگاه میکرا برای اولین بار به نمایش در آمد. قالب زاویه دار این ماشین نوید ماکسیماهای نوین آینده را به طرفدران می دهد.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017Rinspeed Oasis

اوسیس آخرین کانسپت خودروساز سوییسی Rinspeed محسوب می شود؛ در حالی که به نظر می رسد این ماشین باید در نمایشگاه خودروهای برقی به نمایش در می امد ولی در این نمایشگاه از ان رونمایی شد.این مدل تماماً برقی خودران است و از یک صفحه لمسی 5k در طراحی داخلی و داشبورد جلوی آن استفاده شده است. با این حال اوسیس یکی از چشمگیر ترین خودروهای نمایشگاه به حساب می آید که علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017فولکس واگن I.D Buzz

ID Buzz نیز کامسپت برقی دیگری از فولکس واگن محسوب می شود و دومین عضو از خانواده I.D در این خودروساز به شمار می رود و به نظر می رسد اکثر ماشین های شرکت تاکسی رانی اوبر تا سال 2020 از این مدل باشند. این ماشین از طراحی رترو تیپ 2 میکروبوس استفاده کرده است اما در ساخت آن از بسیاری

 

از فناوری های نوین استفاده شده است. این ماشین دو محوره تمام برقی است و موتور آن 369 اسب بخار قدرت دارد و در آن از شارژ بی سیم استفاده شده است. فولکس واگن مدعی است فناوری به مار رفته در این ماشین قادر است آن را با یک بار شارژ تا 270-373 مایل مسافت به حرکت در آورد.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017فولکس واگن تیکوآن Allspace

مدل دیگری از فولکس واگن که به نظر کمی طویل تر از بقیه به نظر می رسد تیگوآن نام دارد. این ماشین هفت سرنشینی رقیبی برای نیسان X-trail محسوب می شود و کم کم خود را به سطح لندروو دیسکاوری می رساند. به طول این ماشین 220 میلی متر نسبت به تیگوآن های معمولی اضافه شده است و ردیف سوم سرنشینان 110 میلی متر طول بیشتری دارد که به سرنشینان اجازه می دهد، وسایل بیشتری را در آن جای دهند.
نگاهی به برترین های نمایشگاه خودرو دیترویت 2017