پارس ناز پورتال

نگاهی به درآمد شرکت هواوی طی یکسال اخیر

نگاهی به درآمد شرکت هواوی طی یکسال اخیر

نگاهی به درآمد شرکت هواوی طی یکسال اخیر 

برند مشهور هواوی اکنون یکی از پرفروش ترین ها در حوزه گوشی و تبلت است که یک شرکت اصیل چینی می باشد. با نگاهی داریم به درآمد این شرکت. اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید، احتمالا طی یکی دو سال اخیر تا حدودی با کمپانی چینی هواوی (Huawei) آشنا شده‌اید. شما می‌توانید برند تجاری هواوی را همراه با برخی از گوشی های هوشمند

 

راه یافته به بازار این منطقه از کره زمین مشاهده کنید که توسط خرده فروشانی همچون بست بای، تارگت و یا والمارت به فروش می‌رسد؛ اما شاید این را ندانید که هواوی در حال حاضر به عنوان سومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان شناخته می‌شود.

 

البته به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک آن‌ها قرار است معادلات بازار را به هم بزنند. در مصاحبه‌های مختلفی، مدیران این غول چینی اعلام کرده‌اند که بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی دقیق، تا سال 2021 آن‌ها با پشت سر گذاشتن سامسونگ و اپل لقب بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل در جهان را از آن خود خواهند کرد.

 

این قضیه را می‌توان با توجه به گزارشی که تازه انتشار یافته است بیشتر درک کرد. آنطور که به نظر می‌رسد کمپانی هواوی در سال 2016 میلادی با افزایش 30 درصدی در فروش گوشی های هوشمند خود نسبت به سال 20155 همراه بوده است. در سالی که فروش گوشی های هوشمند در بهترین حالت ممکن خود قرار دارد، بدون شک رشد فروش هواوی نیز کاملا چشمگیر به نظر می‌رسد.

نگاهی به درآمد شرکت هواوی طی یکسال اخیر

 به گزارش پارس ناز البته متاسفانه سیر سعودی فروش گوشی های این شرکت چینی باعث رشد مالی آن‌ها نشده است. سود محاسبه شده برای گروه کسب و کار محصولات مصرفی هواوی شامل گوشی های هوشمند آن‌ها در سال گذشته 2 میلیارد دلار بوده است. شاید این رقم قابل توجهی باشد، اما نشان می‌دهد که آن‌ها در مقایسه با سود 2.2 میلیارد دلاری سال 2015 خود با کاهشی 10 درصدی مواجه شده‌اند

 

که آن‌ها را از هدف 2.5 میلیارد دلاری آن‌ها دور کرده است. کمپانی هواوی به طور کلی با رشدی 42 درصدی نسبت به سال گذشته، فروشی 26 میلیارد دلاری از محصولات مصرفی خودش را تجربه کرده است. این میزان افزایش فروش به طبع باید سوددهی بیشتری را نیز برای آن‌ها به همراه داشته باشد، اما در واقع به نظر می‌رسد که هزینه‌های سنگین‌ترشان باعث شده تا نه تنها این سوددهی بیشتر نشود، بلکه نسبت به سوددهی سال گذشته هواوی نیز کاهش پیدا کند.

 

این شرکت گسترده‌تر از قبل شده است و این طبیعیست که هزینه‌های آن‌ها نظیر بازاریابی نیز افزایش پیدا کرده باشد. اما به طور کلی همه چیز نشان دهنده رشد قابل قبول و عالی غول چینی حوزه موبایلی است تا آن‌ها را یک گام نزدیک‌تر به  هدف نهاییشان کند.

 

گزارشی به دست ما رسیده که حکایت از هدف گذاری Huawei برای سال 2017 میلادی دارد. آن‌ها قصد دارند سود خالص 4 میلیارد دلاری را در انتهای سال به دست آورده باشند. برای رسیدن به هدف 4 میلیاردی، آن‌ها می‌خواهد محصولاتشان را به کشورها و بازارهای بیشتری عرضه کنند. همچنین ممکن است هواوی برای دستیابی به این قضیه نیازمند بالابردن سود دستگاه‌هایش باشد که می‌تواند با کمی افزایش قیمت آن‌ها به دست آید.