پارس ناز پورتال

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلف

مجموعه : مدل لباس جدید
نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلف

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلف 

امروز زیباترین لباس هاس سنتی مردم جهان در کشور های گوناگون رابه شما معرفی می‌کنیم، میتوانید آنها را مشاهده نمایید و لذت ببرید. جهان ترکیبی از زیبایی هاست. هر کشوری سنت، مذهب و فرهنگ ناب خودرا دارد و همین تفاوت هاست که در زبان، لهجه، غذا، لباس ودر یک کلمه شیوه زندگی آنها نیز تفاوت ایجاد می‌کند.

 

نوع لباس پوشیدن افراد، یکی از جاذبه هایي ست که منطقه به منطقه متمایز هست یا به بیان دیگر هر شهر یا کشوری لباسهای سنتی ناب خودرا دارد. لباسهای سنتی با لباس هایي که مردم در طول روز به تن می کنند، متمایز هست. در واقع مردم لباسهای سنتی خودرا تنها در مراسم به خصوصی چون جشن عروسی یا فستیوال ها می پوشند. اگر شما هم دوست دارید که با زیباترین لباسهای سنتی مردم جهان آشنا شوید، در ادامه این پست با ما همراه باشید.

 

کیمونو، ژاپن

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفکیمونو «kimono» لباس سنتی ژاپن هست، جامه‌اي سرتاسری دارای آستین‌هاي بلند و گشاد که تا ساق پا را می‌پوشاند و از رنگ هاي خوشحال و براق تشکیل شده هست. امروزه، بیشتر زنان کیمونو میپوشند، آن هم در موقعیت‌هاي اجتماعی ناب. البته عده‌اي از زنان و حتی مردان مسن از کیمونو بعنوان لباس هر روز خود بهرهگیری می کنند

 

اما بهرهگیری اصلی این لباس سنتی در مراسم چای ژاپنی و عروسی هست. شکل کلی کیمونوی مردانه و زنانه در طی سالیان دراز بدون تغییری زیاد باقی‌مانده و اصالت خودرا حفظ کرده‌ هست. کیمونو به معنی ادب و احترام میباشد.

 

کره، هانبوک

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفهانبوک «hanbok» لباس سنتی کره‌اي هست که در زمان باستان بر تن خانواده هاي سلطنتی و اشراف زاده ها بود. نه تنها زنان بلکه مردان نیز آن رابه تن می کنند. این لباس حاوی یک دامن بلند، بلوز و یک ژاکت هست که البته مردان در پوشش خود، شلوار را نیز به آن افزون می کنند. هانبوک را از روی سبک خطوط ساده، رنگ آمیزی خوشحال و نداشتن جیب تشخیص می‌دهند. این مدل لباس‌ در جشن‌هاي رسمی یا نیمه رسمی مورد بهرهگیری قرار میگیرد.

 

چین، چونگسام

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفلباس سنتی چین که به چونگسام «cheongsam» در چین و کیپاو «qipao» در ماندارین شهرت دارد، در زمان باستان بر تن خانواده هاي سلطنتی بود. این لباس از ابریشم مرغوب تهیه شده و تنها در مراسم عروسی و مراسم ناب مثل فستیوال ها از طریق زنان پوشیده می شود.

 

فیلیپین، باروت سایا

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفلباس سنتی اهالي فیلیپین به باروت سایا «baro’t saya» شهرت دارد که حاوی یک بلوز بدون یقه با آستین هاي مدل پروانه اي و دامن میباشد که با زیور آلات اروپائی تزیین شده هست. این لباس هم از طریق افراد طبقه بالای جامعه و هم از طریق طبقات متوسط و پایین مورد بهرهگیری قرار می گیرد، با این تفاوت که طبقات بالا از پارچه هاي مرغوب تر و تزیینات بیشتر بهرهگیری می کنند.

 

نروژ، بوناد

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفبوناد «bunad» اسم لباس سنتی مردم نروژ هست که هم از طریق مردان و هم زنان مورد بهرهگیری قرار می گیرد. این لباس حاوی یک پیراهن بلند و نسبتا گشاد هست که با پارچه ها و پروژه هاي گوناگون تزیین شده هست. پروژه هاي این لباس نیز از پروژه هاي سنتی و قومی مردم آن منطقه گرفته شده هست. بوناد را در مراسم عروسی، کلیسا، فستیوال ها و دیگر جشن هاي رسمی به تن می کنند.

 

ویتنام، آودای

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفدر مراسمی چون جشن عروسی، فستیوال ها و موقعیت هاي ناب، مردم ویتنام لباس سنتی اي با اسم آودای «ao dai»، به تن می کنند. آودای به معنی زیبایی و سادگی هست. این مدل لباس حاوی یک پیراهن بلند با رنگ هاي خوشحال و روشن هست که به همراه اکسسوری هایي چون کلاه بزرگ و صندل یا کفش هاي چرم پوشیده می شود.

 

کشور آلمان، لدرهوسن

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفکشور آلمان یکی از کشورهایی هست که هنوز پوشش قدیمی و سنتی آن در مراسم ها حفظ شده و ساخت این پوشاک، صنعتی پر رونق دراین سرزمین نوین هست. لباسهای سنتی کشور آلمان لدرهوسن «ledergousen» اسم دارد که به معنای شلوار چرمی هست ودر جشنواره ها و عروسی ها پوشیده می شود.

 

این لباس در نواحی گوناگون تفاوت هاي جزئی باهم دارند. شلوار کوتاه چرم با جورابی که تا زانو آمده به همراه کلاه آلپی پشمی«کلاهی با لبه جلو آمده» و پیراهن سفید پوشش سنتی مردان هست.مردان کفش هایي با چرم ضخیم همراه این لباس ها می پوشند. لباس سنتی زنان نیز حاوی دامن بلند، پیش بند سفید

 

و بالا تنه توری هست که در زمان هاي قدیم این لباس مخصوص طبقه کارگری کشور آلمان بود. زنان کفش هاي پاشنه دار با سگک تزئینی رابه همراه این لباس به تن می کنند. رنگ هاي بکار رفته دراین مدل لباس سنتی نیز رنگ هایي خوشحال و روشن هست.

 

روسیه، لباس بلاروسی

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفاز آنجا که آب و هوای کشور روسیه سرد هست، لباسهای سنتی مردم این کشور نیز به گونه طراحی شده که به خوبی بدن را گرم میکند. لباس سنتی آنها به لباس بلاروسی «Belarusian dress» مشهور هست که با رنگ هاي روشن طراحی شده و حاوی یک پیراهن بلند با ژاکتی کوتاه هست.

 

این لباس نیز مثل دیگر لباسهای سنتی تنها در مراسم ناب مثل جشن عروسی ها یا فستیوال ها پوشیده می شود. لباس بلاروسی بعنوان زیباترین لباس جهان معرفی شده هست.

 

هند، ساری

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفساری «sari» نواری از پارچه دوخته نشده هست که بین ۴ تا ۹ متر طول دارد و به شیوه‌هاي گوناگون دور بدن پیچیده می شود. این پوشاک در هند، بنگلادش، نپال، سری‌لانکا، بوتان، برمه و مالزی محبوب میباشد. ساری ها با سنگ هاي قیمتی تزئین شده اند و پارچه هاي آنها دست باف بوده، بهمین علت برای خرید آن باید هزینه زیادی را پرداخت کرد. ساری انواع گوناگونی دارد و بعنوان یک لباس رسمی در اعیاد و میهمانی هاي پرشکوه پوشیده می شود.

 

ایتالیا، ساردینیا

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفساردینیا «Sardinian» لباس سنتی مردم ایتالیاست که به خوبی فرهنگ این کشور را در خود منعکس کرده هست. گرچه مناطق گوناگون این کشور، هر کدام مدلهای ناب خودرا دارند اما بعضی از ویژگی هاي این لباس در تمام آنها مشترک هست: روسری، کلاه، بلوز، دامن بلند و کت که غالباً گلدوزی شده هست. زیباترین ساردینیا متعلق به منطقه اي به اسم نیورو هست.

 

اتریش، تراخت

نگاهی به زیباترین لباس های سنتی مردم کشورهای مختلفتراخت «Tracht» نوعی لباس سنتی هست که در کشور های آلمانی ‌زبان مورد بهرهگیری قرار میگیرد. گرچه این لباس اصالتاً در منطقه باواریا و کشور اتریش پوشیده می شود اما در سراسر کشور آلمان، سوییس، هلند و سایر مناطق شمال غرب اروپا نیز محبوب هست. این لباس الهام گرفته از لباس دهقانان و روستاییان جنوب کشور آلمان و شمال اتریش میباشد که به لنداوس‌مد نیز مشهور بوده هست.