پارس ناز پورتال

هدیه های گران قیمت پادشاه عربستان به ترامپ

هدیه های گران قیمت پادشاه عربستان به ترامپ

هدیه هاي گرانقیمت پادشاه عربستان به دونالد ترامپ 

سفر دونالد ترامپ به کشور عربستان با حاشیه هاي بسیار زیادی همراه بود، یکی از آنها دادن هدیه هاي بسیار گرانقیمت به ترامپ بود. به گفته رسانه ها ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان هفت تیری از طلای خالص و کمیابی در دنیا راکه عکس خود وی بر روی آن حک شده، و همین طور شمشیری از طلای خالص به وزن 25 کیلوگرم که با طلای تزیین شده

 

با الماس و سنگ هاي قیمتی ساخته شده، تقدیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشور آمریکا کرد. ارزش این شمشیر به بیش از 200 میلیون دلار میرسد.ترامپ در جریان سفرش به ریاض به 25 ساعت مچی که همگی از الماس و طلا ساخته شده اند برای خود و خانواده اش دست یافت؛ ارزش این ساعت ها به 200 میلیون دلار می‌رسد.

 

 به گزارش پارس ناز عربستان همین طور بیش از 150 عبا که با سنگ هاي قیمتی مزین شده در اندازه هاي گوناگون تقدیم ترامپ و خانواده اش کرد. تمامی این هدایا با هواپیمای ریاست جمهوری کشور آمریکا به واشنگتن منتقل می‌شوند.همین طور بزرگ ترین جاده در ریاض به نام “دونالد ترامپ” نامگذاری شد و تندیسی از ترامپ ساخته شده و در ابتدای این جاده قرار داده خواهد شد.

 

این هدایا در ازای مقابله ترامپ با ایران و هم پیمانانش به ترامپ تقدیم میشود.ترامپ همین طور مجسمه کوچک آزادی در ایالات امریکا راکه از طلا، الماس و یاقوت ساخته شده دریافت کرد. عربستان این مجسمه را با هواپیمای خصوصی به کاخ سفید منتقل خواهد کرد.

 

پادشاه عربستان به ترامپ یک کشتی تفریحی داد که طول آن به 125 متر می‌رسد و در واقع بزرگ ترین کشتی تفریحی در دنیا برای یک شخصیت ویژه محسوب می‌شود. این کشتی شامل 80 اتاق با 20 بخش فرعی مخصوص شاهزادگان هست و اکثر بخش هاي آن از طلای خالص ساخته شده هست.عربستان با یگان دریایی کشور آمریکا این کشتی را به واشنگتن منتقل خواهد کرد. ارزش این کشتی به 800 میلیون دلار می‌رسد.

 

می‌توان این هدایا را بزرگ ترین هدایایی دانست که در تاریخ روابط عربستان با کشورهای دنیا یا در تاریخ روابط عربستان با کشور آمریکا، به یک رئیس جمهور خارجی تقدیم شده هست.پادشاه عربستان تأکید کرده که این هدایا به خود ترامپ تقدیم شود و در موزه هاي ایالات امریکا قرار نگیرند.