پارس ناز پورتال

بیایید هرروز فکری مثبت داشته باشیم

بیایید هرروز فکری مثبت داشته باشیم

بیایید هرروز فکری مثبت داشته باشیم

داشتن فکر مثبت و اندیشه درست در زندگی می تواند عامل آسایش روان انسان و همین طور پیشرفت در زندگی اجتماعی و کاری وی باشد. همۀ ما چیزهای زیادی درمورد اهمیت مثبت گرایی شنیده ایم اما کمتر کسی علت اهمیت این موضوع را می داند. باربارا فردریکسون پروفسور دانشگاه روانشناسی دریافته هست که چگونه احساسات منفی روی ذهن ما تاثیر می گذارد.

 

در یکی از تحقیقات او از شرکت کنندگان خواسته شد تا بعضی از موضاعتی که فهرست شده بودند را بشمرند. در نتیجه شرکت کنندگانی که احساسات منفی داشتند موارد مثبت یا خنثی را کمتر ذکر کردند.نتیجه می گیریم احساسات منفی ذهنمان را محدود میکند و باعث می شود گزینه هاي محدود داشته باشیم. این مسئله اکثر در شرایط تهدید آمیزی که قرار هست یک واکنش سریع انجام دهیم رخ می دهد.

 

وقتی به علت احساسات منفی گزینش هاي مان محدود می شود در آخر یک تصمیم اشتباه می گیریم یا یک واکنش اشتباه نشان می دهیم.پس مثبت نگری بسیار مهم هست اما چگونه؟

 

مطالب و مقالات زیادی در این رابطه وجود دارد که روش هایي بسیار کلیشه اي پیشنهاد میکنند. مانند: لبخند بزنید، نیمه پر لیوان را مشاهده نمایید، خوشحال باشید و خیلی موارد دیگر…نگران نباشید نکاتی که در اینجا پیشنهاد میکنیم مانند آن موارد کلیشه اي همیشگی نیستند. این نکات بسیار مهم و کاربردی میباشند و با کاربرد آنها واقعا تغییر خواهید کرد.

 

ابتدا با ژست و حالت بدن شروع کنید: صاف بنشینید

اکثر ما فکر می‌کنیم مثبت گرایی نیاز به تلاش آگاهانه دارد اما در واقع آن گونه نیست. شاید صاف نشستن ربطی به مثبت نگری نداشته باشد اما در یکی از تحقیقات اثبات شد که بین ژست بدن و افکار مثبت رابطه مستقیم وجود دارد.در این تحقیقات به نتیجه رسیدند کسانی که صاف می نشینند خاطرات و افکار مثبت بیشتری به ذهن شان خطور میکند. پس صاف بنشینید، گاهی اوقات کوچک ترین چیزها در زندگی بدون اینکه متوجه باشیم تاثیر مفیدی در سلامت مان دارند.

 

یک عدد قاشق چای خوری در جیب داشته باشید
قاشق چای خوری به جز پیمانه کردن چای و قهوه چه کاربرد دیگری می تواند داشته باشد؟ شخصی به نام William Peynsaert از قاشق چای خوری برای رهایی از افکار منفی بهره گیری کرده هست.تنها چیزی احتیاج داریم فقط یک عدد قاشق چای خوری هست.

 

 

گرچه به یک شلوار جیب دار هم احتیاج داریم.
کاری که باید انجام دهیم این هست که قاشق را در یکی از جیب ها قرار دهیم و هر بار که افکار منفی به مغزمان آمد قاشق از جیب درآورده و در جیب دیگر قرار دهیم. اینکار باعث می شود ذهن مشغول شود و نتواند به افکار منفی متمرکز شود. در ابتدا احساس میکنیم که اینکار را باید چندین مرتبه پشت سر هم انجام دهیم اما بعد از مدتی کمتر و کمتر می شود. شاید اینکار به نظر ساده و احمقانه برسد اما واقعا تاثیر گذار هست.

 

به جای اخبار یک مقاله نشاط بخش بخوانید
معمولا ما آدم ها برای اینکه از آخرین اخبار مطلع باشیم روزمان را با گوش دادن به اخبار یا خواندن روزنامه شروع میکنیم. اینکار برای اینکه ارتباطمان را با جهان قطع نکرده باشیم مفید هست اما محتوی خبرها معمولا چیست؟ تصادف، حملات تروریستی، حوادث طبیعی و خیلی موارد ناخوشایند دیگر.

 

نمی خواهم بگویم هیچ اخباری را دنبال نکنید اما بخشی از وقت تان را به خواندن مطالب نشاط بخش اختصاص دهید. بعنوان مثال روزتان را با خواندن بخشی از یک کتاب قدرت بخش آغاز کنید

 

هر روز ۳ نعمتی که بابت آن شکرگزار هستید بنویسید
اینکار بسیار ساده و آسان هست. هر روز ۳ نعمتی که بابت آن شکرگزار هستید را فهرست کنید. اینکار بدون اینکه متوجه شوید کمک زیادی به شما خواهد کرد. شکرگزاری با سلامت بدن در ارتباط هست و همین طور باعث بهتر شدن روابط و خوشحال شدن انسان ها می شود. به همان اندازه که در زندگی نارضایتی هایي دارید رضایتمندی هایي هم خواهید داشت.

 

مانند نیمه پر و خالی لیوان. همۀ وقت} در مغزمان فرشته و شیطان وجود دارد درست هست که اکثر تمایل به حمایت از شیطان مغزمان داریم اما باید سعی کنیم که از حامی فرشته مغزمان باشیم.

 

موفقیت هاي کوچک تان را هر روز جشن بگیرید
 به گزارش پارس ناز یکی از راه هاي مثبت گرایی نوشتن موفقیت هاي هرروز هست. اگر پیشرفت هاي مان را هر چقدر هم که کوچک باشد بنویسیم اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌ کنیم. در نتیجه تلاش می‌ کنیم که به موفقیت هاي بیشتری برسیم.