پارس ناز پورتال

هزینه سامسونگ برای جمع آوری گلکسی نوت 7

هزینه سامسونگ برای جمع آوری گلکسی نوت 7

هزینه سامسونگ برای جمع آوری گلکسی نوت 7 

قضیه انفجارهای پی در پی گوشی های گلکسی نوت 7 سامسونگ و گیر کردن قلم آن باعث شده تا این شرکت به فکر جمع آوری گوشی ها بیفتد و این کار هزینه 1 میلیارد دلاری خواهد داشت. بر اساس تخمینی که توسط تحلیلگران بلومبرگ انجام شده است، جمع آوری گلکسی نوت 7 از بازار چیزی در حدود 1 میلیارد دلار برای سامسونگ هزینه خواهد داشت.

 

از زمان عرضه گلکسی Note 7 که حدودا از دو هفته پیش آغاز شد تاکنون 2.5 میلیون دستگاه از این فبلت به بازارهای جهانی ارسال شده است. از بین هر 24 گلکسی نوت 7، یک دستگاه دارای باتری معیوب بوده و کاملا مستعد است تا در هنگام شارژ شدن منفجر شده و آتش بگیرد.

 

با این حال آسیب های مالی وارده به غول تکنولوژی کره‌ای کمتر از 5 درصد درآمد خالص پیش بینی شده 20.6 میلیارد دلاری برای سال 2016 است. بخشی از این هزینه را احتمالا Samsung SDI جبران خواهد کرد. این کمپانی چیزی بیشتر از 70 درصد از باتری های کمپانی سامسونگ را تهیه کرده که البته در حال حاضر سفارش آنها متوقف شده است.

 

(کاملا طبیعی است، Samsung SDI با این اشتباه علاوه بر ضرر مالی هنگفت به کمپانی مادر باعث خدشه دار شدن اعتبار سامسونگ در بین کاربران جهان شد.متاسفانه زمان فراخوان جمع آوری گلکسی نوت 7 کمی قبل از عرضه آیفون 7 انجام شده است. اگر چه Samsung Galaxy Note 7 توانسته بود به دلیل بررسی های مطلوب،

 

بازار یابی قوی سامسونگ و نظر مثبت بسیاری از کارشناسان درباره آن و البته عدم وجود آیفون های جدید فروش خوبی داشته باشد؛ اما در حال حاضر فبلت های جدید این کمپانی در 10 بازار بزرگ جهانی در حال جمع آوری است. مسلما یک ضرر مالی، هر چقدر هم بزرگ باشد بسیار بهتر از خدشه دار شدن اعتبار و حیثیت یک کمپانی بزرگی آن هم در حد و اندازه های سامسونگ است.

 

برایان ما (Bryan Ma) تحلیلگر ارشد IDC سنگاپور پیش بینی می‌کند که سامسونگ در این کوارتر به هدف گزاری برای فروش خود دست خواهد یافت؛ اما تاثیر بلند مدت این اتفاق پیش بینی نشده است. اگر چه سامسونگ به سرعت اقدام به جمع آوری گلکسی نوت 7 از بازار کرده است؛ اما این حوادث برای این کمپانی یک کارت قرمز بزرگ به همراه داشته است. باید دید سامسونگ چگونه این مشکل را مدیریت خواهد کرد؟

 

و آیا می‌تواند اعتبار مخدوش شده خود را بازیابد یا خیر؟به دنبال این فراخوان عمومی، نمایندگی سامسونگ در ایران نیز از دارندگان گلکسی نوت 7 تقاضا کرده که تا 29 شهریور ماه با مرکز مشتریان سامسونگ به شماره 42132-021 تماس بگیرند تا بتوانند گوشی های خود را مرجوع و یا تعویض کنند.