پارس ناز پورتال

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

منطقه آزاد کیش با زیبایی های طبیعی و منحصر بفرد مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی برای سفرهای نوروزی و حتی سفرهای تابستانی است. معاف بودن جزیره کیش از تعرفه های گمرکی این منطقه را به محل مناسبی برای خرید کالاهای خارجی تبدیل کرده است. بازارهای كيش به دلیل فروش كالاهای اصل خارجی جاذبه خاصی براي مسافرانی كه بيشتر با هدف گردشگری به جزيره سفر می كنند، دارد.

 

در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت سفرهای خارجی بسیاری از مسافران ایرانی ترجیح می دهند برای سفر به مناطق ساحلی، جزیره کیش را انتخاب کنند . سالانه بيش از يک ميليون نفر گردشگر به كيش سفر می كنند كه از اين ميزان جمعيت، حدود 150 هزار نفر توريست خارجی يا ايرانيان مهاجر هستند. اكنون جزيره كيش در حدود 11 بازار بين المللی و مركز تجاری و بازارچه دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر معرفی تفریحات کیش و راهنمای سفر به کیش، هزینه مسافرت به کیش را نیز بررسی کنیم.

 

معرفی جزیره کیش

جزیره کیش 91 کیلومتر مربع مساحت و 43 کیلومتر ساحل دارد که در فاصله 18 کیلومتری بندر گرزه قرار گرفته است. در گذشته این جزیره به نام قیس خوانده می شده و در روایت های مذهبی آمده است که بعد از طوفان نوح، جزیره کیش اولین نقطه ای بوده است که سر از آب درآورده است.کیش یکی از جزیره‌های زیبای استان هرمزگان است که در جنوب غربی بندرعباس قرار گرفته است و تعداد زیادی از امکانات تفریحی، هتل‌های متنوع و رستوران‌های جذاب را در کنار آب‌های خلیج‌فارس گرد هم آورده است.

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

سواحل زیبای این جزیره مرجانی، در فصول مختلف سال و حتی در ماه های و روز های مختلف جلوه های زیبایی از طبیعت را به تماشا می گذارند. سواحل شرقی و شمال شرقی کیش، از زیباترین سواحل جهان به شمار می روند. آب و هوای کیش در مقایسه با دبی که آب و هوایی خشک و بسیار گرم دارد، آب و هوایی گرم و مرطوب بوده و و بطور کلی بهتر از دوبی است.

 

جاهای دیدنی کیش

کیش به دلیل طبیعت زیبا، هم جاذبه های گردشگری طبیعی زیبایی دارد و هم جاهای دیدنی و تفریحات بسیار جالبی در آن احداث شده است. در این قسمت برخی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش را معرفی میکنیم.

 

ساحل مرجانی جزیره کیش

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

ساحل مرجانی کیش جز سواحل صخره ای محسوب می شود، شفافیت آب این ساحل به قدری زیاد است که به سادگی می توانید گونه های مختلف ماهی ها و سایر آبزیان نظیر انواع صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی وانواع مختلف ماهی های زینتی و همچنین مرجان های دریایی را به سادگی ببینید. فضای سبز زیبا و آلاچیق های متعدد در اطراف ساحل باعث شده است که مسافران وقت بیشتری را در این مکان زیبا صرف کنند.

 

آب انبار سنتی جزیره کیش

با توجه به اینکه از زمان های گذشته یکی از راه های جمع اوری اب در جزیره کیش، ساخت آب انبار بوده است، در سال 1372 یک آب انبار با معماری سنتی یزد در اطلاف شهر باستانی حریره ساخته شد. البته با ظهور دستگا های مدرن آب شیرین کن دیگر از این آب انبار استفاده نیم شود. این آب‌انبار دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آن‌ها است که وظیفه‌ی ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب‌انبار را به عهده دارند.

 

کشتی یونانی

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

در غرب جزیره کیش، کشتی عظیم الجثه ای در سواحل نیلگون خلیج فارس جا خوش کرده است که به کشتی یونانی معروف است.در 4 مرداد 1345، این کشتی در نزدیکی روستای باغو به گل نشست. این کشتی در سال 1322 توسط کمپانی ویلیام همیلتون ساخته شده است و تاکنون تلاش های زیادی برای بیرون کشیدن ان از گل صورت گرفته است که هیچکدام موفق نبوده است و هزینه های خارج کردن این کشتی از گل بسیار زیاد است و به صرفه نیست. منظره غروب آفتاب که به آرامی در پشت کشتی غروب میکند یکی از جاذبه های بسیار زیبای جزیره کیش است که افراد زیادی برای عکس گرفتن به این ساحل زیبا مراجعه می کنند.

 

مساجد زیبای کیش

معماری مساجد قدیمی کیش یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش محسوب می شود که افراد زیادی را برای تماشا و بازدید از این مناطق به خود جذب می کند. مسجد تاریخی ماشه با ۱۲۰ سال قدمت، قدیمی‌ترین مسجد جزیره کیش و تنهای بنای باقی مانده از محله تاریخی ماشه است که در نزدیکی ساحل و در شمال شرقی این جزیره واقع است. یکی از زیباترین مناظری که در سفر به کیش به چشم می آید ، دور نمای مسجد خاتم الانبیا است.

 

این مسجد با دو مناره که مناره های آن سر به آسمان كشیده و رو به سوی دریا دارد در شمال جزیره كیش از مهمترین بناهای مذهبی كیش به شمار می آید و  از دیدنی های کیش محسوب می شود نمازهای جماعات و جمعه در این محل برگزار می شود . همچنین در منطقه سفین کیش مسجد نور کیش با سبک هنر معماری اسلامی و ایرانی قرار گرفته است که  این مسجد مخصوص برادران اهل سنت میباشد.

 

درخت سبز کیش

در بخشی از منطقه شمالی کیش که به جزیره پرتغالی ها معروف است، آب های سطحی در مسیبر آبرفتی کیش سرازیر می شوند که باعث شده این منطقه بسیار سرسبز باشد بطوری که یادآور شمال ایران است. معروفترین درخت جزیره، درخت لور یا انجیر معابد است که در نواحی جنوبی ایران رشد می کند و عمر ان گاهی به بیش از 100 سال هم می رسد.درخت سبز کهنسالترین درخت لور منطقه کیش است که بین 500 تا 600 سال عمر دارد و مردم منطقه معتقدند که این درخت حاجت می دهد و به قصد برآوردن نیازهایشان در زیر آن پارچه هایی را گره زده اند. در مجموعه درخت سبز، آلاچیق های زیبا و مسیرهای پیاده روی برای مسافران ساخته شده است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این مجموعه در مجاورت دو جاذبه گردشگری مهم کیش یعنی شهر باستانی حریره و آب انبار سنتی واقع شده است.

 

شهر باستانی حریره

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

در شمال جزیره کیش بقایای یک شهر تاریخی مشاهده می شود که به نام ملکه شهر حریره نامیده می شد. با از بین رفتن بندر تجاری و اقتصادی سیراف، بازرگانان دنبال مکانی امن با موقعیت مناسب جهت تجارت خود می‌گشتند. سرانجام با ورود این گروه به جزیره کیش و انتخاب این محل شهر حریره به وسعت ۱۲۰ هکتار ساخته شد.اوج رونق شهر بین قرن چهارم تا دهم هجری قمری بوده که همزمان با رونق تجاری و اقتصادی جزیره کیش است.

 

این مکان به‌دلیل داشتن دیواره‌های صخره‌ای با ارتفاع تقریبا ده متر و سه خلیج و دماغه که بندرگاهی طبیعی را شکل داده‌اند محلی بسیار عالی برای پایه‌گذاری شهری ساحلی و تجاری بوده است. در بررسی ها و کاوش های انجام شده در این منطقه تاریخی ، بخش‌های مختلفی نظیر مجموعه ساحلی، عمارت اعیانی، حمام، مسجد تاریخی، کارگاه شیشه گری، قنات، چاه‌ها و دالان‌های عجیب و غیره شناسایی شده‌اند.علاوه بر مجموعه های تفریحی که توضیح داده شد جاهای دیدنی دیگری نظیر باغ پرندگان کیش، پارک دلفین کیش، آکواریوم ، شهر زیر زمینی کاریز را می توان نام برد که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته اند.

 

برای سفر به کیش چقدر پول لازم است؟

برای سفر به کیش گزینه های متعددی در دسترس دارید. می توانید با تورهای مسافرتی به کیش سفر کنید و یا از اتومبیل شخصی خود استفاده کنید. سفر به کیش با هواپیما هم یکی دیگر از گزینه ها به حساب می آید. در ادامه مقاله هزینه های سفر به کیش را ببرسی میکنیم.

 

سفر به کیش با هواپیما

آسان ترین راه رسیدن به جزیره کیش، خرید بلیط هواپیما و پرواز با هواپیما است . در این صورت 1.5 ساعت بعد در جزیره کیش خواهید بود. بلیط هواپیما تهران به کیش قیمت‌های متفاوتی دارد و بسته به اینکه چه فصلی از سال مسافرت کنید و یا از کدام ایرلاین بلیط تهیه کنید، قیمت فرق خواهد کرد. برای پیدا کردن بلیط مناسب سفر به کیش می توانید از آژانس فلاوینگو کمک بگیرید و با یک جستجوی ساده قیمت بلیط کیش را دربیاورید. قیمت بلیط تهران کیش از 300 تا 800 هزار تومان بسته با آژانس ارائه دهنده بلیط متفاوت خواهد بود.

 

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی هم سختی های خود را دارد و هم شیرینی و لذت زیادی دارد، اگر می خواهید با ماشین شخصی به کیش سفر کنید باید اول به بندر عباس بروید و سپس 290 کیلومتر تا بندر چارک برانید و در بندر چارک ماشین را به لنج های حمل خودرو که در اصلاح لندیگ کرافت گفته می شود بسپارید و از طریق دریایی به سمت کیش بروید. البته غیر از بندر چارک  از بندر لنگه فقط در ایام نوروز و بندر آفتاب نیز می توان  حمل خودرو توسط لنج به کیش را انجام داد.بلیط لندینگ کرافت را آنلاین نیز می توان خریداری نمود. هزینه رفت و برگشت حمل خودرو با لندیگراف از بندرچارک به کیش نیز حدودا 295000 تومان می باشد.

 

یادتان باشد که باید مدارک کامل ماشین را به همراه داشته باشید و همچنین برگه معاینه فنی را نیز به همراه خود ببرید. مدارک شخصی همه مسافران نیز باید به همراهتان باشد. ماشین های ورودی به کیش شرایط خاصر دارند مثلا ماشین های قدیمی اجازه ورود به کیش را ندارند و در صورتی که رزرو هتل شما قطعی شده باشد ماشین های تولید داخل 1390 به بعد اجازه ورود دارند.برای سال 1398 هزینه ورود ماشین به جزیره کیش ۳۵۰ هزار تومان برای سال ۱۳۹۸ بود. بلیط شناور و عوارض حمل‌ونقل دریایی جداگانه باید پرداخت شوند. این هزینه از بندر چارک ۴۰۰ هزار و از بندر آفتاب ۳۶۰ هزار تومان است. ورودی ماشین‌ها برای ۵ روز است و اگر بخواهیم مدت اقامت را تمدید کنیم، روزانه ۷۰ هزار تومان باید بپردازیم. البته هزینه حمل خودرو هر سال تغییر می‌کند.

 

سفر به کیش با قطار

یکی دیگر از گزینه های سفر به کیش، سفر با قطار است. برای سفر به کیش با قطار به عنوان مثال از تهران تا کیش ، باید بلیط قطار تهران بندرعباس را تهیه کرده و از بندرعباس با قایق یا لنج به کیش سفر کنید.بسته به مدل قطار و اکانات و خدماتی که ارائه می دهند قیمت بلیط قطار متفاوت خواهد بود. اما بطور معمول این هزینه بین 110 هزار تا 220 هزار تومان خواهد بود و قیمت بلیط قایق ها را هم می توانید با نرخ ثابت و نزدیک به بلیط قطار تهیه کنید و درگیر قیمت های گاهی اوقات بالاتر چارتری نشوید.

 

سفر به کیش با تور مسافرتی

اگر می خواهید با تور مسافرتی به کیش سفر کنید، در این صورت در بخشی از هزینه های رفت و آمد و بازدید از مکان های تفریحی صرفه جویی خواهید کرد و البته معمولا تورها از تخفیف هتل ها هم استفاده می کنند که در این صورت باز هم هزینه ها کمتر خواهد شد. قیمت تورهای مسافرتی بسته به مدت زمان تور، نوع هتل و شرکت هواپیمایی که بلیط تهیه می کنید متفاوت خواهد بود. هزینه تور کیش به عنوان مثال برای 3 شب  در ماه بهمن 98 از 700 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

 

اگر اهل تفریح و گردش هستید، اگر از ورزهای آبی و تفریحات دریایی لذت می برید، جزيرة كيش بهشت رویایی شما خواهد بود. پارک آبی اوشن، جت اسکی ، اسکوتر دریایی ، پاراسل، فلای بورد، شاتل و پدل بورد از جمله بازی های دریایی مفرحی هستند که لحظاتی شاد را برای شما به همراه می آورند. همچنین می توانید از انواع قایق های بادبانی و پارویی تا قایق های موتوری هم استفاده کنید . دوچرخه سواری در ساحل ، تور سافاری کیش و تجربه غواصی در خلیج فارس زیبا از تفریحات فراموش نشدنی این جریره زیبا است.