پارس ناز پورتال

هشدار درباره ایمیل های گوگل داکس آلوده به ویروس

هشدار درباره ایمیل های گوگل داکس آلوده به ویروس

هشدار درمورد ایمیل هاي گوگل داکس آلوده به ویروس 

اخیرا ایمیلی در تمام دنیا برای کاربران فرستاده شده که حاوی لینکی هست که اگر روی آن کلیک شود ویروس به سیستم منتقل خواهد شد. اخیرا شاهد انتشار یک لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار در سرتاسر اینترنت هستیم. در ادامه اکثر این فایل مخرب «Google Doc» را بررسی کرده و روش‌هاي جلوگیري از آلوده شدن به آن را عنوان میکنیم. متاسفانه این بدافزار بسیار پیچیده هست.

 

هیچ هکر و خرابکار اینترنتی، یک ایمیل حاوی متن عجیب و غریب ارسال نمیکند، بلکه در ایمیل بسیار عادی رفتار کرده و از نام‌هایي بعنوان ارسال‌کننده بهره گیری میکند که اکثر کاربران، آن را به نوعی آشنا تصور میکنند. اخیرا شاهد انتشار یک لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار در سرویس‌هاي ایمیلی هستیم.

 

با کلیک بر روی این ایمیل آلوده به بد افزار که به ترفندی خاص توسط افراد آشنا و دوست شما ارسال می شود، سیستم کامپیوتری خود را به فایل‌هاي مخرب آلوده میکنید.بعنوان نمونه می توان به ایمیل زیر اشاره کرد که حاوی یک لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار هست. به جز این کاربر، اکثر دوستان وی نیز در مدت زمانی نمونه یک نامه الکترونیکی آلوده این‌چنینی دریافت کرده‌اند.

 

 به گزارش پارس ناز نکته دیدنی درمورد این لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار ، روش انتشار آن هست. اگر یک کاربر فریب خورده و بر روی دکمه «Open in Docs» کلیک کند همین ایمیل برای تمامی مخاطبین وی ارسال می شود. این همان ترفندی هست که سبب میشود ارسال‌کننده ایمیل آشنا به نظر برسد، در حالی‌که فرد سازنده و انتشاردهنده نخست این بدافزار

 

نام فردی که بعنوان ارسال‌کننده می بینید نیست. متاسفانه کاربران به خیال دریافت ایمیل از دوستان خود، به این لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار اعتماد کرده و بر روی آن کلیک میکنند. از نظر افراد متخصصی که تاکنون این ایمیل را دریافت کرده‌اند این فایل «Google Docs» آلوده حاوی یک بدافزار بسیار پیچیده هست.

 

برای پیش گیری از به دام افتادن توسط این لینک گوگل داکس آلوده به بدافزار و یا در حالت کلی هر نوع ایمیل مخرب دیگر بهتر هست در صورت دریافت ایمیل از فردی غریبه به هیچ وجه آن را باز نکرده و در صورت دریافت آن از یک دوست و فرد آشنا ارسال و یا عدم ارسال چنین ایمیلی از سوی او را جویا شوید. امروز همۀ کاربران حداقل در یکی از پیام‌رسان‌هاي تلفن همراه عضو بوده و میتوانید از طریق آن، خیلی سریع از حقیقی یا جعلی بودن ایمیل دریافت شده مطمئن شوید.