پارس ناز پورتال

هفت علت تعریق شدید شبانه را بدانید

هفت علت تعریق شدید شبانه را بدانید

هفت علت تعریق شدید شبانه را بدانید 

تعریق شبانه مشکلی هست که تعداد زیادی از افراد با آن درگیر میباشند که میتواند ریشه در مشکلات جسمی درونی بدن داشته باشد.ممکن هست در زندگی خود با این شرایط روبرو شده باشید. صبح از خواب بیدار میشوید و احساس می‌کنید که گرمتان شده هست. اما دکتر این شرایط را با عنوان عرق کردن شبانه نمی شناسد.

 

تعریق شبانه به تعریق شدیدی گفته میشود که پیراهن و پیژامه شما را خیسِ آب می‌کند. اگر شما نیز با چنین تعریقی دست و پنجه نرم می‌کنید ممکن هست مریضی اساس اي داشته باشید که باعث ایجاد چنین شرایطی در بدن شده هست.یائسگی یا پیش یائسگی به خاطر تغییرات هورمونی نخستین شرایطی هست که در مورد تعریق شبانه به ذهن خطور میکند.

 

یکی از مطالعات انجام شده نشان داده هست که ۳۶ درصد از زنان یائسه تعریق شبانه را تجربه میکنند. مصرف الکل نیز میتواند تعریق شبانه را بدتر کند. یکی از مطالعات دیگر انجام شده نشان می‌دهد که مصرف چندان الکل میتواند نرخ تعریق شبانه را در بین زنان یائسه افزایش دهد. اگر شما نیز یائسگی را تجربه کرده اید

 

یا در آستانه یائسگی هستید، مقصر اصلی تعریق شبانه تان به طور واضح همین شرایط هست. اما به خاطر داشته باشید که تعریق شبانه تنها به خاطر یائسگی رخ نمیدهد. شرایط دیگری نیز در ایجاد تعریق شبانه دخیل اند.در این مطلب قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

 

ممکن هست در معرض مریضی قلبی قرار داشته باشید:

زنان میانسالی که تعریق شبانه را تجربه میکنند ممکن هست در معرض ابتلا به مریضی هاي قلبی- عروقی قرار داشته باشند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد که تعریق شبانه میتواند خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی-عروقی را افزایش دهد. زنانی که اضافه وزن دارند، زنانی با فشار خون بالا و دیابت نیز اکثر از سایر افراد تعریق شبانه را تجربه میکنند. چنین شرایطی می‌تواند ابتلای افراد به مریضی هاي قلبی- عروقی را توضیح دهد.

 

ممکن هست بدن شما در حال مبارزه با عفونت باشد:

اگر بدن شما در حال مبارزه با عفونت یا مریضی هست، تعریق شبانه ممکن هست وجود داشته باشد. چنین تعریق هایي به احتمال چندان بعد از بهبود نشانه ها، چند روز یا چند هفته ادامه خواهد داشت. بنابراین اگر اخیرا، تب داشته اید بهتر هست به یک دکتر مراجعه کنید.

 

ممکن هست جهش ژنتیکی داشته باشید:

در مطالعه انجام شده، متخصصان نرخ افزایش یافته نشانه هاي وازومتر(تعریق شبانه به همراه گرگرفتگی) را به جهش ژنتیکی خاصی در زنان مرتبط دانسته اند. این تنوع ژن به بخشی از مغز زنان ارتباط داده شده هست که هورمونهای خاصی را بازرسی می‌کند و میتواند بر روی باروری و بلوغ تاثیر داشته باشد. نویسندگان این مطالعه بر این باورند که هنوز نمیتوان تنوع ژنی را با شرایط خاص یا خطرات موجود برای سلامتی مرتبط دانست و تحقیقات بیشتری نیاز هست.

 

ممکن هست تیروئید شما به درستی کار نکند:

تعریق شبانه اغلب نشانه شایعی از پرکاری تیروئید هست. سایر شرایطی که به هورمون ها مرتبط میباشند نیز میتوانند باعث تعریق شبانه در افراد شوند.

 

ممکن هست داروهای مصرفی با بدن شما سازگار نباشد:

تعریق شبانه میتواند عارضه جانبی اکثر داروهایی باشد که ما مصرف میکنیم. معمولا داروهای ضد افسردگی در صدر این فهرست قرار دارند. بعضی از داروهای هورمونی به خصوص آن هایي که برای درمان سرطان مورد بهره گیری قرار می‌گیرند نیز می‌توانند باعث ایجاد تعریق شبانه شوند. داروهای مرتبط با دیابت نیز اگر سطح قند خون را کمتر کند باعث تعریق شبانه خواهند شد.

 

ممکن هست سیستم ایمنی شما به درستی کار نکند:

مریضی هاي خود ایمنی شرایطی هست که در آن، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول هاي طبیعی و سالم حمله میکند و این موضوع می‌تواند برای سلامت بدن خطرناک باشد. مشابه هاي بسیار زیادی از این شرایط وجود دارد. بعنوان مثال لوپوس میتواند تعریق شبانه را در فرد مبتلا افزایش دهد. آرتریت روماتوئید و مریضی سلیاک نیز باعث تعریق شبانه میشوند.

 

ممکن هست به سرطان مبتلا شده باشید:

 به گزارش پارس ناز انواع مختلفی از سرطان ها می‌تواند باعث ایجاد تعریق شبانه شود. اگر دکتر به وجود لنفوم شک داشته باشد، تعریق شبانه نخستین چیزی هست که نظرش را جلب می‌کند. زمانی که تعریق شبانه با نشانه هاي دیگری همچون کاهش وزن، خستگی، گره لنفاوی بزرگ شده و لنفوم همراه شود باید با یک دکتر مشورت گردد.