پارس ناز پورتال

همزمان با تاسوعای حسینی تهران رنگ عزا گرفت

مجموعه : مذهبی
همزمان با تاسوعای حسینی تهران رنگ عزا گرفت

همزمان با تاسوعای حسینی تهران رنگ عزا گرفت 

مانند هرسال در تاسوعا و عاشورای حسینی تمام تهران رنگ عزا و ماتم به خود می گیرد و همه مردم مشغول به عزاداری هستند. مردم شهرستان های استان تهران همزمان با تاسوعای حسینی با حضور در اماکن مذهبی در سوگ قمر بنی هاشم به سر و سینه زده و حماسه آفریدند.

 

همزمان با تاسوعای حسینی و به یاد مظلومیت و غربت شهدای کربلا بویژه قمر منیر بنی هاشم، شهرستان های استان تهران رنگ ماتم به خود گرفت.مردم وفادار، مومن و همیشه در صحنه شهرستان های استان تهران در شب تاسوعای حسینی بار دیگر عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت به معرض نمایش گذاشتند

 

و در سوگ مظلومیت حضرت عباس(ع) به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.در شب تاسوعای حسینی، مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه، میزبات ارادتمندان و عاشقانی بود که از نقاط دور و نزدیک خود را به مجالس عزای حسینی رسانده بودند تا نسبت به شهدای کربلا ادای احترام کنند.

 

عزادارانی که در شب تاسوعای حسینی سربند کلنا عباسک یا زینب بر سر بستند

بسیاری از عزاداران حسینی که اغلب آنان را جوانان تشکیل می دادند، علاوه بر پوشیدن پیراهن های مشکی، سربندهایی نظیر یا ابالفضل العباس، یا قمر بنی هاسم و کلنا عباسک یازینب(س) را بر سر بسته و در مجالس حسینی حاضر شدند.

 

در مراسم شب تاسوعای حسینی در جای جای استان تهران، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم این استان گرامی داشته و بر ادامه یافتن راه و مسیر شهدای این عرصه تأکید شد.

 

تجلیل از شهدای مدافع حرم در شب تاسوعای حسینی

عزاداران حسینی و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت در مراسم تاسوعای حسینی، مدافعان حرم را پرورش یافتگان مکتب عاشورا عنوان کردند که امنیت و عزت امروز ایران اسلامی مرهون خون مطهر شهدای مدافع حرم است.

 

حضور باشکوه نوجوانان و جوانان در مراسم شب تاسوعای حسینی از ویژگی های بارز برنامه های عزاداری بود که نشان می داد که آینده سازان ایران اسلامی به چه میزان نسبت به علمدار کربلا عشق و ارادت دارند.

 

برپایی مجلس عزای حسینی توسط غیر مسلمانان در تهران

همزمان با تاسوعای حسینی تهران رنگ عزا گرفت

عشق و ارادت به علمدار کربلا در برپایی ایستگااه های صلواتی نیز نشان داده شد و بسیاری از عاشقان مکتب سرخ حسینی با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع چای، خرما، شیر و غیره از عزاداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت پذیرایی می کردند.

 

عشق به قمر منیر بنی هاشم(ع) حد و مرز نمی شناسد و بسیاری از عاشقان علمدار کربلا در تاسوعای حسینی با برپایی مجلس عزا، نسبت به مقام شامخ این یار وفادار امام حسین(ع) ادای احترام کردند.بسیاری از ارمنی ها و مسیحیان ساکن در شهر تهران نیز در شب تاسوعای حسینی در مجلس عزاداری شرکت کرده و عشق خود را به حضرت ابالفضل العباس(ع) نشان دادند.

 

حضور عزاداران حسینی در قبله تهران

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری نیز در شب تاسوعای حسینی میزبان هزاران زائر و عزادار بود که از نقاط مختلف استان تهران در این مکان مقدس حاضر شده و شور حسینی را ایجاد کردند.برنامه سخنرانی و مداحی نیز در شب تاسوعای حسینی در آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور عزاداران و زائران برگزار شد.

 

برنامه های عزاداری و سوگواری شب تاسوعای حسینی در شهرستان های استان تهران نظیر ورامین، قرچک، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه، پردیس، شهریار، ملارد، شهرقدس، بهارستان، رباط کریم، پرند و غیره برگزار شد.

 

عزاداری حسینی توطئه های دشمن را خنثی می کند

حجت الاسلام حسن منتظری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا و از کارشناسان مذهبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرصت تاسوعا و عاشورای حسینی بهترین زمان برای انتقال مفاهیم قیام امام حسین(ع) است.

 

وی افزود: امام حسین(ع) در حادثه عاشورا یک دانشگاه تأسیس و مفاهیمی نظیر مقاومت، ایستادگی، شجاعت، صبر، ایمان، توکل، ظلم ستیزی، برائت و غیره را تدریس کرد.

همزمان با تاسوعای حسینی تهران رنگ عزا گرفت

منتظری ادامه داد: عزاداری سید و سالار شهیدان باید همراه با افزایش درک و آگاهی باشد، به طوری که باید در کنار شور حسینی، شعور حسینی نیز ایجاد شود.

 

 به گزارش پارس ناز رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا اضافه کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که هر ساله مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا پرشورتر از سال های گذشته برگزار می شود و این امر نشان دهنده دلبستگی مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت است.

 

وی متذکر شد: عزاداری سید و سالار شهیدان موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمن در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره می شود واین یک ظرفیت بی نظیر برای مردم ایران و مسلمانان جهان است.

 

اقامه نماز از مهم ترین درس های عاشورا است

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد رییس ستاد اقامه نماز شهرستان ورامین و از کارشناسان مذهبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امام حسین(ع) در حادثه عاشورا اهمیت برپایی نماز را نشان داد و امروز پیروان و شیعیان آن حضرت باید به این نکته توجه کنند.

 

وی افزود: باید مفاهیم و درس های عاشورا در زندگی دوستان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت پیاده شود و هرگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

 

قدوسی نژاد ادامه داد: باید مطالعه درباره فلسفه نهضت و قیام امام حسین(ع) به عنوان یک محور در دستور کار همه عزاداران و دوستداران حسینی باشد و در این راستا مبلغان دینی، مادحین، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و نخبگان اجتماعی و مذهبی می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.