پارس ناز پورتال

همه فایده های روغن ماهی را بشناسیم

مجموعه : رژیم و تغذیه
همه فایده های روغن ماهی را بشناسیم

همه فایده های روغن ماهی را بشناسیم 

همه به فایده های فروان روغن ماهی معترف هستند و اینکه امگا 3 که در این روغن ها وجود دارد در بدن معجزه میکند . روغن ماهی فواید کشف شده ی زیادی دارد ، اما در اینجا چند مورد از بهترین فواید این روغن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

ADHA : محققان کشف کرده اند ترکیب روغن ماهی و کپسول روغن گل پامچال از بروز علائم اولیه بیماری ADHD پیشگیری می نماید. از جمله این علائم می توان به بی توجهی ، بیش فعالی ، بی قراری و رفتارهای تکانشی اشاره کرد.

 

بر اساس این تحقیقات ، روغن ماهی روی عملکرد مغز تاثیر گزار است. ۶۰ درصد مغز را به طور کلی چربی تشکیل داده و بیشتر این چربی ها از نوع اسید چرب اشباع نشده امگا ۳ و امگا ۶ هستند . این اسید چرب ها که در سبزی های تیره رنگ ، گردو و روغن ماهی یافت می شوند را می توانید از طریق رژیم غذایی به بدن خود برسانید.

 

اضطراب : روغن ماهی بر افسردگی و اضطراب اثر معکوس دارد و درصد اینگونه احساسات را کاهش می دهد. مطالعاتی که این ویژگی روغن ماهی را ثابت کرده ، بر اهمیت مصرف مکمل های حاوی این روغن برای تکامل مغز تاکید دارد. به همین دلیل مصرف این مکمل ها برای کودکان ، برای جلوگیری از افسردگی و استرس در آینده ، توصیه می شود.

 

آرتروز : بر اساس مطالعات ، روغن ماهی ، دانه گاو زبان و یا ترکیبی از این دو از پیشروی بیماری آرتروز جلوگیری نموده ، به طوری که هیچ یک از روش های درمانی تا این حد موثر واقع نشده اند. البته این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد مکمل های غذایی فقط به معنی هدر دادن پول است.

 

آلزایمر : اسید چرب های ضروری و حیاتی برای عملکرد مغز، که در روغن ماهی یافت می شود ، نه تنها سرعت تحلیل یادگیری و حافظه را کاهش می دهد ، بلکه از کوچک شدن مغز در سالمندان نیز پیشگیری می نماید.

 

سرطان : توانایی روغن ماهی در مبارزه با انواع سرطان ، خصوصا سرطان روده بزرگ ، پروستات و سینه ، ثابت شده است . این روغن نه تنها اثر بخشی داروهای ضد سرطان را افزایش می دهد ، بلکه برای درمان به صورت مجزا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دیابت : روغن ماهی از پیشرفت دیابت ، با محافظت از سلول های هیپوکامپ در برابر تخریب ، جلوگیری می نماید. روغن ماهی همچنین اثر معکوس روی یکی از دلایل اصلی بروز دیابت ۲ ، یعنی استرس اکسید کننده ، دارد.

 

مشکلات مربوط به چشم : روغن ماهی در درمان خشکی چشم و مشکلاتی که با افزایش سن برای چشم ها به وجود می آید موثر است.

 

سازگار با سیستم ایمنی : وقتی آنتی اکسیدانی به اسم آستاگزانتین با روغن ماهی ترکیب می شود ، قدرت سیستم ایمنی بدن چندین برابر می گردد. برای همین مصرف مکمل های روغن ماهی و امگا۳ با آستاگزانتین و ویتامین D3 ، توصیه می شود.