پارس ناز پورتال

هنگام شستن لباس نوزاد به این نکات توجه کنید

هنگام شستن لباس نوزاد به این نکات توجه کنید

هنگام شستن لباس نوزاد به این نکات توجه کنید 

اگر میخواهید به درستی و با نظافت کامل لباس نوزادتان را یشویید بهتر است نکات زیر را هم مدنظر قرار دهید. در شست و شوی لباس نوزادان باید دقت بیشتری نسبت به لباس بزرگسالان داشته باشید. دراین مقاله چند نکته مهم برای شست و شوی لباس نوزادان بشما پیشنهاد می‌دهیم.

 

لباس نوزادان را چگونه بشوییم؟

گاهی استفاده از شوینده ها باعث تحریک، خارش یا سوزش پوست بدن میشود بنابر این انتخاب شوینده‌اي مناسب که مانع بروز چنین حالاتی شود، اهمیت زیادی دارد اما وقتی پای کودکان و نوزادان به میان می‌آید، اهمیت موضوع دو چندان می شود زیرا نوزادان با توجه به پوست بسیار لطیفی که دارند بیشتر در دسترس بروز حساسیت پوستی هستند.

 

آمادگی برای شستن لباس کودک

به خاطر داشته باشید که همواره لباسهای نوزاد و کودکتان را پیش از لباسهای خودتان بشویید. نوزادان پوست نازک و حساسی دارند و با شستن لباس ها، مواد حساسیت زای موجود در بافت لباس، ازآن خارج می شود. جوراب ها و سایر البسه کوچک را حین شست‌وشو و خشک کردن داخل

 

یک کیسه توری قرار دهید. پیش از نخستین مرتبه شست و شوی هر لباس، به برچسب هشداری که روی آن بکار رفته، دقت کنید. این برچسب ها اطلاعات دقیقی را درباره نحوه شست و شو و نگه‌داری لباس در اختیار شما قرار می دهند. لباس خواب کودک باید ضدحریق باشد، بنابر این هرگز از سفیدکننده روی الیاف ضد حریق استفاده نکنید زیرا اثربخشی موادشیمیایی درمانی را کاهش می دهد.

 

انتخاب شوینده مناسب

برخی والدین در انتخاب شوینده مناسب برای شستن لباسهای نوزاد یا کودک خود دچار سردرگمی می شوند. متخصصان کودک توصیه میکنند که بهتر است برای شست‌وشوی لباس از شوینده هاي مخصوص نوزادان و کودکان استفاده کنید که فاقد بو بوده و سریع‌تر از بافت لباس خارج شده

 

و مانع از بروز حساسیت پوستی میشود. استفاده از شوینده مایع ارجحیت دارد ودر ترکیب با آب آسان تر شسته می شود و احتمال بروز حساسیت پوستی را در نوزادان کاهش می دهد. اگر احساس کردید شوینده اي که همیشه استفاده میکنید باعث خشن شدن بافت لباس ودر نتیجه بروز حساسیت پوستی نوزاد میشود، بهتر است شوینده را تغییر دهید و شوینده ملایم بدون رنگ یا بوی دیگری را استفاده کنید.

هنگام شستن لباس نوزاد به این نکات توجه کنید

از بین بردن لکه ها

طبق معمول پیش از شست و شوی لباس ها، لکه هاي موجود روی آن ها را پاک کنید. برای از بین بردن لکه هاي پروتئینی مانند شیر، لکه غذا هاي مختلف و لکه مدفوع روی لباس، پیش از استفاده از محصولات شست و شوی حاوی آنزیم، لکه ها را در آب سرد غوطه ور کنید. اگر اینکار موثر نبود، از لکه برها و شست‌وشوی معمولی استفاده کنید. برای از بین بردن لکه ادرار در دو مرحله اقدام کنید. به طوریکه ابتدا یک قاشق غذاخوری آمونیاک دریک فنجان آب حل کنید و محلول را روی محل لکه بریزید.

 

شست و شوی کهنه های پارچه ای

کهنه هاي پارچه اي را باید جدا از سایر لباس ها شست. برای شستن آن ها از شوینده هاي خوشبو یا رنگی استفاده نکنید. کهنه ها را در آب داغ بشویید. هرگز از نرم کننده هاي لباس استفاده نکنید زیرا باعث تحریک پوستی و بروز حساسیت می شود.

 

شستشوی لباس نوزاد به صورت حرفه ای

نوزاد شما دارای پوست بسیار حساسی بوده و زمان زیادی نیاز است تا با محیط بیرون از منزل ارتباط بگیرد. شست و شوی لباس نوزاد یکی از مسائل بسیار مهم بوده که جای بحث دارد. لباس نوزاد می بایست عاری از هر گونه آلودگی باشد. در متن زیر در ابتدا بعلت ضرورت شست و شوی لباس نوزاد اشاره نموده و سپس مراحل شست و شوی لباس نوزاد را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

چرا شستشوی لباس نوزاد مهم است؟

شاید با خود بگویید نوزاد هم مانند سایر انسانها بوده و روال شست و شوی معمولی برای لباس او کفایت میکند. این موضوع را فراموش کنید، یک نوزاد دارای پوستی بسیار حساس بوده و تنها آلودگی سبب حساسیت او نمی شود، گاه یک ماده شیمیایی و یا یک ماده خوشبو نیز در بروز مشکلات پوستی

 

برای فرزند شما دخالت دارد. در شستن لباس نوزاد می بایست اصول اولیه را رعایت نمایید. موضوع بسیار مهم که توسط پزشکان مورد بحث قرار گرفته است شست و شوی لباس نوزاد قبل از استفاده و به محض خرید میباشد. یک لباس نو الزاماًً تمیز نیست! دقت نمایید که به محض خرید لباس نوزاد آنرا شستشو نموده و به بهانه نو بودن لباس، در انجام اینکار سهل انگاری ننمایید.

 

روش صحیح شستشوی لباس نوزاد

قصد داریم شما رابا نکات طلایی در خصوص شست و شوی لباس نوزاد آشنا سازیم. در گام اول می ‌بایست لباس نوزاد رابا آب سرد بشویید. استفاده از آبگرم در ابتدای کار اشتباه است. برای اینکار بهتر است در ابتدا لباس را در آب بخیسانید، اینکار در صورتی که حجم لباس کم باشد ۱۵ دقیقه زمان می برد.

 

دراین روش لباس نوزاد شما از هر گونه لک که در اثر خوردن شیر ایجاد شده است برطرف خواهد شد. در صورتی که اثرات لک بر روی لباس نوزاد دیده میشود میتوانید از فرچه‌هاي نرم که با عنوان فرچه شست و شوی لباس نوزاد در بازار عرضه میشود استفاده نمایید.

 

از صابون ملایم برای شستشو استفاده کنید. به کمک صابون و فرچه شست و شوی لباس نوزاد از دست لک‌ها رهایی خواهید یافت. استفاده از شوینده‌هاي خوشبو با نیرومند را فراموش کنید این شوینده ها در نهایت سبب بروز حساسیت بر روی بدن نوزاد شما خواهد شد. بهترین مواد جهت شست و شوی لباس نوزاد

 

استفاده از شوینده هاي بدون رنگ و اسانس میباشد. در آبکشی پس از شستن لباس نوزاد دقت نمایید، به یک‌بار آبکشی قانع نباشید شما می بایست مطمئن شوید که مواد شوینده از لباس بطور کامل پاک شده است. اگر لباس نوزاد شما رنگی است، احتمال رنگ دهی لباس وجوددارد بنابر این شستن لباس را دوباره ادامه دهید. زمان کافی برای خشک شدن لباس لحاظ نمایید.

 

معرفی لباس بدون حساسیت نوزاد

بر طبق بررسی هاي انجام شده در خصوص شستن لباس نوزاد دریافتیم که به زمان زیادی برای شست و شوی لباس نوزاد نیاز خواهیم داشت. این موضوع برای مادران شاغل کمی دشوار و نگران‌کننده است. با ورود لباس بدون حساسیت نوزاد از این مشکلات رهایی خواهید یافت.

 

الیاف استفاده شده دراین لباس به صورتی است که با بدن لطیف نوزاد شما سازگار بوده ودر هنگام شستشو هیچ‌گونه موادی رابه خود جذب نخواهد نمود. شما می توانید لباس بدون حساسیت نوزاد را در اتومبیل لباسشویی بیندازید و نگرانی در خصوص وجود آلودگی دراین لباس‌ها نداشته باشید.

 

خوشبختانه ما توانستیم این محصول را در سایت خود با قیمتی بسیار مناسب عرضه نماییم. تنوع طرح و رنگ این لباس با سلیقه شما سازگار بوده و طرح‌هاي مطرح شده دراین لباس روز به روز افزایش مییابد. ست کامل لباس بدون حساسیت کودک یکی از روش‌هاي خرید ارزان این محصول میباشد. به والدین عزیز توصیه می‌کنیم بعد خرید سیسمونی و لباس نوزاد حتماً انها شستشو دهید.

 

نکاتی برای شستشوی لباس‌ های نوزاد

مادران جوان از هر چیزی درباره نوزاد دلهره دارند و کارهای مربوط به نوزاد رابا اضطراب و نگرانی انجام می دهند.مادران جوان از هر چیزی درباره نوزاد دلهره دارند و کارهای مربوط به نوزاد رابا اضطراب و نگرانی انجام می دهند. چطور به او لباس بپوشانم، چطور وی را بخوابانم، کی عوضش کنم، چطور لباس هایش را بشویم و هزار سوال دیگر ذهن مادرهای تازه کار رابه خود مشغول می‌کند.

 

این کوچولوها را این طوری بشویید

مادران جوان از هر چیزی درباره نوزاد دلهره دارند و کارهای مربوط به نوزاد رابا اضطراب و نگرانی انجام می دهند. چطور به او لباس بپوشانم، چطور وی را بخوابانم، کی عوضش کنم، چطور لباس‌هایش را بشویم و هزار سوال دیگر ذهن مادرهای تازه‌کار رابه خود مشغول میکند.

 

یکی از کارهای تکنیکی و پر از نکته، شستن لباس‌هاي شازده کوچولوی تازه‌وارد است. پوست لطیف کوچولوی شما بسیار حساس است و لباس‌هاي او که بطور مستقیم با پوستش سر و کار دارند، باید همیشه تمیز باشند. علاوه بر این، دست شما برای شست و شوی لباس باز نیست. لباس نوزاد رابا هر ماده‌اي نمیشود شست چون ممکن است باعث حساسیت روی پوست او شود. از سوي دیگر لباس نوزاد با مواد زیادی مثل شیر، ادرار و مدفوع و چیزهای دیگر کثیف می شود. برای اینکه بدانید لکه‌هاي لباس را چطور برطرف کنید، این راهنما را بخوانید.

 

لکه ادرار

کافی است پوشک کوچولوی شما پس بدهد و مدتی متوجه نشوید، تا روی لباسش، مخصوصا لباس‌هاي روشن، یک لکه زردرنگ باقی بماند. اگر این لکه را سریع بشویید با آب و صابون تمیز میشود، اما اگر نشد باید برای پاک کردن لکه ادرار از پاک‌کننده‌هاي آمونیاکی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید باید پاک‌کننده رابا آب رقیق کنید و بعد از شستشو هم پارچه را چند بار آب بکشید تا باعث آسیب رساندن به پوست نوزاد نشوید.

 

لکه مدفوع

برای پاک کردن لکه مدفوع باید از پاک کننده هاي آنزیمی استفاده کنید. البته وقتی کودک هنوز غذا نمیخورد، این لکه ها با آب و صابون مخصوص نوزاد به اسانی از بین خواهند رفت. اما بعد از شروع غذا خوردن، پاک کردن مدفوع کودک کمی مشکل خواهد شد. برای اینکار باید ابتدا لباس را در آب خیس کنید و بعد پاک کننده آنزیم دار رابه آن اضافه کنید و اجازه دهید عمل کند. دراین روش هم باید پاک کننده را کم استفاده کنید و لباس را چند بار آب بکشید.

 

لکه شیر

فرقی نمیکند شیر مادر روی لباس نوزاد ریخته باشد یا شیر خشک. در هردو صورت بعد از خشک شدن، با لکه زشت زردرنگی مواجه خواهید شد. بهمین دليل بهتر است حتماً قبل از شیر دادن به نوزاد برایش پیش‌بند ببندید. اگر اینکار را نکردید باید بلافاصله بعد از ریختن شیر لباس رابا آب گرم و صابون بشویید. اما اگر لکه ماند و ثابت شد، باید برای پاک کردن آن درست مثل مدفوع از پاک‌کننده آنزيمی استفاده کنید. لکه شیر با محلول رقیق آمونیاک و کمی نمک هم از بین خواهد رفت.

 

لکه مواد بهداشتی

اگر کرم یا وازلین روی لباس نوزاد ریخت، اول آن رابا دستمال بردارید بعد مقداری نمک روی لکه بپاشید. نمک چربی کرم یا وازلین را می‌گیرد و بعد به اسانی می توانید با کمی آب و صابون باقی لکه را از روی لباس پاک کنید. لکه لوسیون هاي غیر چرب هم با کمی آب و صابون به اسانی از بین میرود. اگر لکه با صابون پاک نشد، آن رابا مایع ظرفشویی بشویید و چند بار بادقت آب کشی کنید تا اثری از مایع شوینده روی لباس باقی نماند.

 

لکه بری لباس های نوزاد

1. منشاء اغلب لکه هاي لباس نوزاد حاصل مواد غذایی و آلی تشکیل دهنده در غذای روزانه اش است. از این رو، استفاده از مواد شوینده حاوی آنزیم هاي لکه بر می‌تواند مولکول هاي تشکیل دهنده این مواد غذایی چون پروتئین ها – کربوهیدراتها و لیپیدها را شکسته و به اسانی این لکه ها را از لباس پاک کند.

 

البته، به یاد داشته باشید این آنزیم ها نیازمند زمان کافی برای تاثیر روی لکه لباس ها هستند. بنابر این، لبا سهای چرک نوزاد را همیشه قبل از شست وشو به مدت نیم ساعت در آب محتوی این نوع مواد شوینده آنزیم دار لکه بر بخیسانید.

 

2. در صورت وجود لکه خون روی لباس نوزاد، آنرا قبل از شس توشو، در محلول محتوی 3 درصد پروکسید هیدروژن بخیسانید.

 

3. توجه داشته باشید خیساندن لباسهای چرک و کثیف نوزاد قبل از شست وشو در مواد شوینده لکه بر محتوی آنزیم، همواره میتواند تاثیر چشمگیری در نتیجه کار شست وشوی شما و زدودن انواع لکه ها داشته باشد.

 

4. شست وشوی ممتد لباس نوزاد میتواند موجب ایجاد ته مایه زرد رنگی روی لباس بچه و رفتن رنگ اولیه پارچه لباس شود. مسئله اي که دغدغه تعداد زیادی از مادران خوش سلیقه امروزی است؛ البته برای این مسئله هم چاره اي برای شما مادران جوان اندیشیده شده است. شما میتوانید هر از گاهی لباسهای نوزاد خودرا در محلول حاوی مواد سفیدکننده مخصوص لباسهای رنگی قراردهید و این زردی را از لباس بزدایید!

 

5. بدلیل این که کودکتان به خصوص در ماههای اولیه تولد دارای پوست فوقالعاده حساسی است، قبل از استفاده از هر نوع ماده شیمیایی و سفیدکننده با دکتر متخصص اطفال درخصوص انتخاب مناسبترین شوینده پاک‌کننده مشورتی داشته باشید.

 

شستن لباس نوزاد با اتومبیل لباسشویی می‌تواند راحتترین شیوه برای شستن لباسهای نوزاد شما باشد. البته در صورت انتخاب اتومبیل لباسشویی حتماً به خاطر داشته باشید که قبل از شست وشو با خودرو، لباسهای تیره را از لبا سهای رنگ روشن نوزاد جدا کنید تا نتیجه کارتان به نسبت بهتر و قابل قبو لتر باشد.

 

نکات زیر نیز قابل توجه است:

1. حتماً قبل از جا دادن لباسها در اتومبیل لباسشویی به برچسب دوخته شده در پشت لباس توجه کنید تا از میزان حرارت مورد نیاز به منظور شست وشوی آن لباس مطلع شوید.

 

2. در حالت کلی و معمول، شستن لباس نوزاد با آب گرم مناسبتر است زیرا با گرمتر کردن درجه حرارت آب، نتیجه کار بسیار بهتر میشود. البته، از جمله معایب شست وشوی لباس با آب گرم، چروک شدن بیشتر لباسها در پایان کار شست وشو و قاعدتا اتو کردن زود به زود لباسهای کودک پس از هر بار شست وشو با آب گرم کار چندان اسانی برای مادران نخواهد بود. از این رو، بهتر است لبا سهای لطیف و نازک کودکانتان را تنها با آب سرد شست وشو دهید.

 

3. بهتر است بعضی از لباسهای نوزادتان همانند جوراب و پیشبند نوزاد را ابتدا در کیسه مشبک و توری قرار دهید و آنگاه در محفظه اتومبیل لباسشویی قراردهید.

 

4. در صورتیکه ترجیح می دهید گاه لباس نوزادتان رابا دست بشویید برای دستیابی به نتیجه مطلو بتر حتماً در ابتدا آنرا در محلول صابون بخیسانید و پس از گذشت زمان کافی آنرا روی تخته لباسشویی قراردهید و شروع به سابیدن لباس کنید. البته دقت کنید پس از شستن لباس در محلول آب و صابون، لباس رابه دفعات آبکشی کنید تا هیچ صابونی در لباس نماند و موجب ایجاد هر نوع حساسیت پوستی برای نوزاد شود.

 

5. همیشه به خاطر داشته باشید آویزان کردن لباس نوزاد دلبندتان در هوای آزاد به مراتب بهتر از دستگاههای خشک‌ کن امروزی است.