پارس ناز پورتال

درباره عملکرد هوش مصنوعی در برنامه Face App

درباره عملکرد هوش مصنوعی در برنامه Face App

درمورد عملکرد هوش مصنوعی در برنامه Face App 

نرم افزار face app این روزها در دقت مردم جهان قرار دارد، چهره همه ي با این نرم افزار تجزیه و تحلیل می شود و طرفداران زیادی دارد. با بهره گیری از برنامه تغییر چهره «Face App» می توان ظاهر صورت را به شکلی خنده‌ دار در آورد و یا قیافه زن را به مرد و مرد را به زن تبدیل کرد. از دیگر افکت‌هاي اپلیکیشن فیس اپ باید به اعمال خنده و همین طور پیر و جوان کردن صورت اشاره کرد. در ادامه می توانید این نرم افزار را برای اندروید و همین طور آی او اس و آیفون دانلود کنید.

 

برای دو پلتفرم محبوب گوشی جهان یعنی اندروید و آی او اس بیش از دو میلیون نرم افزار وجود دارد، اما تنها بعضی از آن‌ها به محض عرضه شدن در فروشگاه‌هاي عرضه اپلیکیشن‌هاي گوشی تلفن همراه طی مدت زمانی کوتاه مشهور میشوند. بعنوان نمونه، مدتی قبل شاهد معروفیت نرم افزار پریسما «Prisma» بودیم که با هوش مصنوعی خود عکسهای

 

را به صورت رویایی در می‌آورد. طی مدت زمانی کوتاه عکس پروفایل تمامی کاربران در شبکه‌هاي اجتماعی به این سبک درآمد. اکنون نوبت برنامه تغییر چهره FaceApp رسیده تا راه خود را به گوشی گوشی تمامی کاربران اندروید و آی او اس باز کند.

درباره عملکرد هوش مصنوعی در برنامه Face App

این برنامه تغییر چهره در اندروید و آیفون «نرم افزار Face App» قیافه مرد را به زن و زن را به مرد تبدیل میکند. اضافه بر آن کاربران میتوانند ظاهر خود در صورت داشتن یک خنده بسیار ملیح، در زمان پیری و همین طور در زمان آغاز نوجوانی را دیدن کنند. برخلاف پریسما، برای بهره گیری از این برنامه تغییر چهره در آیفون و اندروید نیازی به اتصال به اینترنت وجود ندارد.

درباره عملکرد هوش مصنوعی در برنامه Face App

نکته دیدنی اینجاست که کاربران اکثر به تغییر شکل افراد معروف مورد علاقه‌شان تمایل نشان داده‌اند، به همین علت به جای عکس خود، عکس بازیگر و یا فوتبالیست محبوبشان را از وب پیدا کرده و سپس با بهره گیری از برنامه تغییر چهره Face App ظاهر آن‌ها را در زمان ابتدای نوجوانی، پیری و همین طور جنسیت مخالف دیدن می کنند.

 

به همین علت اپلیکیشن Face App بیش از کاربران عادی، چهره‌هاي مشهور را درگیر خود کرده هست. شاید شما نیز بعد از تبدیل قیافه و پیر یا جوان و همین طور مرد / زن کردن صورت خود و در ادامه با دیدن اعجاب این برنامه، سوالاتی درمورد نحوه کارکرد آن به ذهنتان آمده باشد. برنامه تغییر چهره خنده‌ دار Face App با چه مکانیزمی کار میکند؟

درباره عملکرد هوش مصنوعی در برنامه Face App

یکی از دلایلی که کاربران را بیش از دیگر برنامه‌هاي تغییر چهره به سمت FaceApp متمایل کرده قدرت بالای آن هست، به طوری که ظاهر فرد پیر و یا جوان شده بسیار به واقعیت نزدیک بوده و درک خوبی از سفر به آینده و یا مرور قبل دارد، به همین علت کاربران به جای رد عکس پیر یا جوان و همین طور زن / مرد شده خود، آن را کاملا می‌پذیرند.

درباره عملکرد هوش مصنوعی در برنامه Face App

قدرت پردازشی بالا، عامل موفقیت برنامه تغییر چهره Face App

با دقت به این قدرت پردازشی بالا، به توانایی هوش مصنوعی به کار رفته در برنامه تغییر صورت فیس اپ پی‌ میبریم. این برنامه توسط گروهی از برنامه‌نویسان اهل روسیه ساخت شده و در آن از الگوریتم‌هاي یادگیرنده هوش مصنوعی بر مبنای شبکه‌هاي عصبی بهره گیری می شود. یاروسلاو گونچاروف «Yaroslav Goncharov» بعنوان مسئول تیم برنامه‌نویسی توسعه‌دهنده برنامه تغییر چهره Face App در این باره گفت :

درباره عملکرد هوش مصنوعی در برنامه Face App به گزارش پارس ناز ما برای توسعه برنامه فیس اپ از فناوری جدیدی مبتنی بر شبکه‌هاي عصبی بهره گیری کردیم. این فناوری درک بالایی داشته و قادر هست تغییراتی حقیقی و طبیعی را در صورت افراد اعمال کند. فرق اصلی برنامه تغییر چهره Face App با سایر اپلیکیشن‌هاي نمونه، نزدیک بودن عکسهای پردازش شده و نهایی به واقعیت هست.

 

سایر اپلیکیشن‌ها، بیش از همه ي جنبه تفریحی داشته و تنها با اعمال فیلترهایی بر روی صورت کاربران، چهره آن‌ها را خنده‌ دار میکنند. در عوض فیس‌ اپ بعد از اسکن اجزای گوناگون صورت کاربر قادر هست تا حالت‌ آن‌ها را در اوضاع‌هاي گوناگون شبیه‌سازی کند. به عبارت دیگر این ابزار با بهره گیری از هوش مصنوعی خود،

 

صورت کاربر را پردازش می کند و همانند دیگر برنامه‌ها، رفتار یکسانی برای تمامی عکس‌ها ندارد. برنامه تغییر چهره Face App اجزای صورت را با بهره گیری از اندازه‌گیری‌هاي گوناگون و الگوریتم‌هاي موجود تغییر می دهد. به همین علت تا جایی که من اطلاع دارم، هیچ مطلب «الگوریتم و شبه کد»، پروژه و نرم افزاری که قادر به تغییر صورت افراد در حد و اندازه Face App باشد، تاکنون منتشر نشده هست.