پارس ناز پورتال

درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها 

ماشین شاسی بلند هیوندای سانتافه یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ها در ایران هست که در بازار جهانی نیز همین قدر محبوب هست. مدل محبوب هیوندای سانتافه در سال 2018 با ویژگی هایي اخیر باز می‌گردد و این بازگشت احتمالا آخرین حضور این مدل در عرصه اتومبیل سازی هست. تولید مدل اخیر سانتافه در زمره‌ي موجی اخیر

 

از تولید ماشین هاي سه ردیفی مثل تویوتا هایلندر و یا هوندا پایلوت، به شمار می‌رود. گرچه با افزایش سایز مدل اخیر سانتافه، مدلهای پیشین آن در برابرش قدری کوچک به نظر می‌رسند.
درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

در حالی‌که هنوز یک یا دو سال تا رونمایی از مدل اخیر سانتافه باقی مانده هست، مدل کنونی این ماشین همچنان از نظر ایمنی در تصادف و قیمت، ایده آل به نظر می‌رسد. گروه Car Connection به دلایل ذکر شده، به علاوه سواری راحت با این اتومبیل و قابلیت هاي متنوع آن، امتیاز 3/7 از 10 را به این اتومبیل اختصاص می‌دهد.

 

گرچه علت محبوبیت سانتافه، ظاهر و سبک طراحی زیبای آن نیست اما طراحی بسیار حرفه اي و آرامش بخشی که ترکیبی از سبک خودروهای هاي SUV و سواری هست؛ از پنجره هاي شش تکه گرفته تا انحنای ظریف سقف، این ماشین چشم نواز هست.

 

عملکرد این ماشین نیز، برترین ویژگی آن محسوب نمی‌شود. طی مسافت چندان با دقت به حجم مخزن بنزین، و هم چنین شتاب موتور شش سیلندر این ماشین، نسبت به سایر خودروها متوسط ارزیابی می‌شود. رانندگی در سانتافه، احساس شکوه و غرور را در سرنشینان برمی انگیزد و زمانی که بازرسی سه گانه فرمان آن در حالت ورزشی قرار می‌گیرد، بهتر می‌تواند خود را با مسیر بزرگراه ها تطبیق دهد.

 

از نظر کارشناسان سایت Car Connection علت محبوبیت سانتافه، فضای داخلی آن هست. شرکت هیوندای سرنشینان جلو را با انواع و اقسام فضاها غافلگیر کرده که همه ي این موارد بر جذابیت خرید آن افزوده هست. سرنشینان ردیف دوم نیز امکانات نسبتا خوبی دارند. ردیف سوم را برای افراد ریز و کوچک هیکل رزو کنید و اگر تمام صندلی ها پر میباشند، بار کمتری بردارید چرا که فضای پشتی سانتافه نسبت به رقبای اخیر تر این مدل، کوچکتر هست.

 

سانتافه در آزمون هاي تصادفات عملکرد بسیار خوبی داشته هست و دارای یک دوربین برای نشان دادن نمای عقب ماشین هست. هشدارها در هنگام افزایش احتمال برخورد از سمت جلو و ترمز اتوماتیک اضطراری در نسخه گران تر این ماشین، به صورت استاندارد در آمده اند. از ویژگی هاي دیدنی دیگر آن،

 

اکران صدا به صورت High-end audio، قابلیت محرک بودن تمام چرخ ها «AWD»، و یک سقف پانورمیک را میتوان نام برد – اما هیوندای سیستم سرگرمی را برای ردیف عقب سرنشینان فراهم نکرده هست و این اقدام را با این فرض که تبلت یا شبکه تلفن همراه شما قادر به انجام اینکار خواهند بود، انجام داده هست.

 

طراحی و شکل ظاهری

به نظر می‌رسد که واژه “آرام بخش” برای توصیف سبک ظاهری این اتومبیل مناسب باشد. شرکت هیوندای مدل2018 سانتافه را با اندکی تغییرات در طراحی عقب و جلو ماشین عرضه کرده هست. این شکل اخیر اگرچه ماجراجویانه نیست، اما زیبایی خارجی و درونی حودرو حفظ شده هست. طراحی شکل ظاهری سانتافه، امتیاز 7 از 10 را از مقیاس Car Connection دریافت کرده هست.

درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

سانتافه بدون غوغا و سر و صدا وارد بازار اتومبیل شده هست. می‌توان گفت که جلوبندی مشبک شش قسمتی این ماشین، به استاندارد درجه یک ماشین هاي کراس اور «CUV» «منظور ماشین هایي هست که ترکیبی از ماشین هاي SUV و خودروهای سواری میباشند» تبدیل شده هست. تغییر شکل سپر جلویی اتومبیل، و چراغ هاي LED به زیبایی ظاهری چهره این اتومبیل خدشه اي وارد نکرده هست.

 

ظاهر اتومبیل از نمای کناری، همۀ چیز تمام استبه طوری که زیبایی هاي ظاهری آن از این زاویه بیشتر به چشم می‌آید. این اتومبیل نمونه یک ون کوچک هست که درهای کشوئی ون معمولی را ندارد . سقف منحنی و شیشه هاي پنجره هاي آن، نشانه هایي از مینی ون هاي معمولی موجود در بازار، به استثنای ماشین بسیار شیک کرایسلر پاسیفیکا را به ذهن می آورد.

 

کابین راننده نیز نمونه استاندارد هاي درجه یک خودروهای SUV هست؛ یک بورد به شکل سپر که در دو طرف آن دریچه هاي بزرگی برای تهویه هوا قرار دارد نیز در آن دیده می‌شود. سطح داشبورد شکلی موج دار داشته و تا جلوی سرنشینان دیگر ادامه پیدا میکند. در بخش هاي گوناگون سانتافه 2018،

 

گیج هاي گوناگون و کنسول مرکزی بازرسی و دکمه هاي مختلفی برای بازرسی سرعت فن و صدا قرار داده شده هست. در بعضی نسخه هاي این ماشین، صفحه لمسی بزرگتر همراه با گیج هاي الکترولومیسنت قرار داده شده که اینکار بدون آنکه از استاندارد خودروهای کراس اور فاصله بگیرد، انجام شده هست.

 

عملکرد

عملکرد اتومبیل قابل قبول ارزیابی شده هست اما قدرت بیشتر قطعا برای چنین خودرویی ضرر نخواهد داشت. شرکت هیوندای، مدل سانتافه را به یک موتور 6 سیلندر با حجم 3/3 لیتری و 6 دنده اتوماتیک مجهز کرده هست. این پیشرانه در حالت محرک بودن چرخ هاي جلو یا تمام چرخ ها به اندازه اي توان ایجاد می‌کند که برای حرکت ماشین کاملا پر از سرنشین کافی هست.

 

راندن اتومبیل و سیستم هدایت فرمان آن در مقایسه با موتور عملکرد بهتری دارند، بنابراین کارشناسان Car Connection به عملکرد سانتافه در این قسمت امتیاز 6 از 10 را اختصاص داده هست.بخش پیشرانه موتور طوری تنظیم شده که در دور موتورهای پایین، توان بیشتری تأمین کند. با این حال، شتاب این اتومبیل در حد متوسط قرار دارد

 

و شاید علت اصلی این مسئله به وزن 4000 پوندی سانتافه بر میگردد. تغییر آرام و سریع حالت رانندگی «تعویض دنده» در هنگام حرکت از مزایای همیشگی سانتافه هست به طوری که سیستم تغییر دنده دستی آن را تا اندازه اي غیر ضروری جلوه می‌دهد. گیربکس این ماشین نیز هنگام فشار ناگهانی پدال گار، راننده را سورپرایز میکند.

 

یکی از نکات قابل دقت سانتافه این هست که قادر هست بار یا جسمی به وزن 5000 پوند را به صورت بوکسل، بکشد. سیستم هدایت فرمان برقی سانتافه سه حالت انتخابی گوناگون به نام هاي اقتصادی، معمولی و ورزشی دارد. تجربه ي هیوندای در سیستم هاي هدایت فرمان برقی، بسیار دور و دراز هست و سانتافه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

این سیستم تمایلی به هدایت شدن در جهتی خارج از حالت پایه ندارد و هنگام حرکت در بزرگراه هاي میان ایالتی ایالات امریکا، اندکی دچار سردرگمی میشود. یکی دیگر از نکات دیدنی سانتافه این هست که با فعال کردن حالت ورزشی در آن به وزنش اضافه میشود و سواری راحت تری در بزرگراه ها خواهیم داشت.

 

با قرار گیری استرات در بخش جلویی و سیستم تعلیق چند بخشی در عقب، سانتافه توانسته بین حرکت آرام و بی سر و صدا و فضای بار موجود در صندوق عقب خود «سیستم هاي بزرگ و پیچیده تعلیق در عقب ماشین، فضای زیادی اشغال میکنند» تعادل خوبی برقرار کرده هست.

 

بزرگ ترین مزیت سانتافه 2018 شاید طول نسبتا بزرگ آن باشد. فاصله چندان بین دو محور چرخ ها، بیشتر ناهمواری هاي مسیر را خنثی میکند و این مسئله حتی زمانی که مجهز به چرخ هاي 19 اینچی نیز هست، صادق می باشد.

درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

آسایش و راحتی و کیفیت

سانتافه 2018 به طور کلی بسیار بزرگ و راحت هست، اما اندازه آن نسبتا به اتومبیل هاي رقیب، اندکی کوچک تر ارزیابی شده هست. سانتافه 2018 در واقع نسخه اي از خودروهای SUV هیوندای با سه ردیف سر نشین هست. این ماشین به نوبه خود بسیار بزرگ و جا دار هست، اما اندازه آن نسبت به اتومبیل هاي رقیب نظیر مدل هوندا پایلوت کوچکتر هست.

 

Car connection از نظر تعداد فضای سرنشینان و بار و هم چنین چیدمان قابل تغییر ردیف سوم سرنشینان امتیاز 9 از 10 را به سانتافه اختصاص می‌دهد.شرکت هیوندای این مدل از سانتافه را بعنوان یک ماشین با 6 یا 7 سرنشین به فروش میرساند. در هر دو حالت، طول این ماشین 1/193 اینچ «5/8 اینچ بیشتر از طول Santa Fe Sport» بوده و فواصل دو محور چرخ آن 2/110 اینچ «9/3 اینچ بیشتر از مدل اسپورت» هست.

 

ردیف جلوی سرنشینان به خوبی نشان می‌دهد که چرا تعداد زیادی از رانندگان خودروهای SUV و مینی ون ها، به سمت ماشین هاي کراس اوری مثل سانتافه روی آورده اند. فضای تعبیه شده برای سر و پاهای سرنشینان بسیار چندان هست؛ گرچه به جز در حالتی که سانروف پانورمیکی آن مورد بهره گیری قرار می‌گیرد

 

که این آپشن در مدلهای نهایی «Ultimate» قرار داده شده هست. صندلی هاي بسیار نرم و پشتی هاي بسیار محکم برای سرنشینان جلو، با بالشتک هاي زیر سری به خوبی تطبیق داده شده اند و این هماهنگی بسیار رضایت بخش ارزیابی شده هست. به خصوص اگر شما قبلا یک فورد فلکس را رانده باشید؛ چرا که در حین رانندگی قطعا این جس را داشته اید که گردنتان به سمت جلو هل داده میشود.

 

در فضای بین دو سرنشین جلو، فضای زیادی برای نگهداری لیوان ها و ریختن زباله ها تعبیه شده هست که شامل یک محفظه عمیق که در جلوی محل تنظیم دنده قرار دارد، میشود.در ردیف دوم سانتافه یک نیمکت کشیده یا دو صندلی نمونه صندلی راننده برای سرنشینان فراهم شده هست. طولانی بودن فاصله دو محور،

 

موجب شده که فضای پاها برای ردیف دوم سرنشینان نیز مناسب باشد و صندلی ها از تکیه گاه خوبی برخوردار میباشند و حتی در بعضی مدل ها، دارای سیستم حرارتی نیز میباشند.ردیف سوم این ماشین در واقع قسمتی هست که سانتافه در تنظیم و چیدمان آن از رقبای خود عقب تر هست. صندلی ها کوچک بوده

 

و فضای بسیار کمی با کف دارند. دسترسی به آنها حتی با جلو کشیدن صندلی هاي ردیف دوم اندکی دشوار هست. فضای سر و زانو برای سرنشینان این ردیف بسیار محدود هست.فضای حمل بار «صندوق عقب» بسیار باریک سانتافه در پشت ردیف سوم، با حجم تنها 5/13 فوت مکعب، یک ضعف بزرگ برای این ماشین به شمار می‌رود. گرچه اگر ردیف سوم صندلی ها را تا کنید، فضای بار سانتافه به 40 فوت مکعب تبدیل خواهد شد.

 

سانتافه کابین بسیار جذاب و جالبی دارد؛ در مدلهای گرانقیمت آن، از جنس چوب و در مدلهای ارزان تر از جنس پلاستیک ساخته شده هست.. مدل 6 سیلندر این ماشین صدای بسیار کمی را ایجاد میکند اما صدای چرخ ها نسبت به مدل اسپورت، بیشتر به گوش میرسد.

 

ایمنی

سانتافه در تصادف هاي آزمایشی، امتیازهای بسیار فوق العاده کسب کرده اما در عین حال باید گفت که جدید ترین ویژگی ایمنی استاندارد را هنوز کسب نکرده هست. شرکت هیوندای هنوز امتیازهای کسب شده در تصادفات آزمایشی را برای مدل 2018 به روز رسانی نکرده اما تعمیم امتیازهای مدل 2017 به این مدل نیز برای سانتافه 2018 کافی خواهد بود.

 

در سال 2017، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه هاي کشور آمریکا «IIHS» مدل 2017 سانتافه را بعنوان برترین انتخاب از نظر ایمنی معرفی کرد. این اتومبیل در تمام تصادفات آزمایشی امتیازات خوبی به دست آورده هست. در عین حال، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه هاي امریکا «NHTSA» در تمام آزمون ها به این اتومبیل 5 ستاره را اختصاص داده هست که گرچه این موضوع تنها یک استثنا دارد چرا که در آزمون مقاومت در هنگام چپ کردن این ماشین 4 ستاره دریافت کرده هست.

درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

دوربینِ نما از عقب به صورت استاندارد در تمامی مدل ها به کار رفته هست و دوربین هاي مربوط به نماهای جانبی و اطراف ماشین به صورت آپشن هاي دلخواه در آن قرار می‌گیرند.

 

در مقیاس رتبه بندی Car Connection، سانتافه از نظر ایمنی امتیاز 8 از 10 را کسب می‌کند. اگر هیوندای سیستم هشدار در هنگام برخورد با مانع از سمت جلو، و ترمزهای اتوماتیک اضطراری را روی مدلهای بیشتری قرار دهد، می‌تواند به دریافت امتیاز 9 امیدوار باشد.
درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی هاامکانات

مدل 2018 سانتافه با قابلیت هاي خاص نظیر تهویه حرارتی صندلی ها و سیستم صوتی پرمیوم عرضه خواهد شد. این ماشین در نسخه هاي پایه، SE، Limited و Ultimate به فروش خواهد رسید.
درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

خصوصیات استاندارد و دلخواه این اتومبیل، به همراه سیستم اطلاعاتی- سرگرم کننده آن در معیار Car connection امتیاز 8 از 10 را کسب خواهد کرد.تمام مدلهای سانتافه با ویژگی هاي خاص قدرتی، بازرسی در حالت کروز، صندلی هاي روکش شده، یک دوربین از نمای عقب، صندلی برقی راننده،

 

سیستم نظارت تهویه مطبوع دوگانه در داخل ماشین، قابلیت اکران صوت هاي AM/FM/XM/CD با اتصال USB و بلو توث، و یک صفحه لمسی 7 اینچی مجهز شده اند. در مدلهای پایه و SE، چرخ هاي 18 اینچی آلیاژی استاندارد میباشند.در تریم پرمیوم سانتافه 2018، گزینش هاي صندلی برقی برای سرنشین، روشن شدن بدون کلید،

 

سنسور تشخیص نقاط کور، و باز و بسته شدن خودکار درب عقب محفظه بار ماشین نیز اضافه شده اند. مدل Limited سانتافه، از امکانات سیستم گرمایش صندلی ها و فرمان اتومبیل، قطعات چرمی و گیج هاي الکترو لومیسنت، برخوردار هست.

درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

تریم نهایی سانتافه 2018، دارای دوربین هاي نمای اطراف، سنسورهای پارک کردن، سیستم هاي تهویه و گرمایشی در ردیف جلو، صفحه لمسی 8 اینچی و چرخ هاي 19 اینچی هست. به علاوه، این مدل مجهز به سیستم هشدار دهنده برخورد از سمت جلو و ترمزهای اضطراری اتوماتیک، بازرسی تطبیقی کروز،و سیستم هشدار دهنده در صورت خروج از لاین می باشد.

 

هیوندای برای سرنشینان عقب، سیستم سرگرم کننده در نظر نگرفته هست و باور مهندسین و مسئولین این شرکت این بوده هست که بیشتر سرنشینان به ابزار سرگرمی مثل گوشی هاي هوشمند و تبلت و لپ تاپ دسترسی دارند.
درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

سیستم تلماتیک هیوندای با عنوان BLueLink خدمات متنوعی نظیر قفل شدن درها و استارت ماشین را فراهم میکند. با روی کار آمدن مدل 2018 ، بهره گیری از این سیستم و خدمات آن توسط هیوندای، سه ساله می‌شود.

 

اقتصادی بودن مصرف سوخت

مدل 2018 سانتافه از نظر مصرف سوخت در مقایسه با مدل هایي که سیستم دو چرخ جلو محرک «FrontWD» دارند، اقتصادی تر هست. اما عملکرد مصرف سوخت بهینه این مدل در مقایسه با خودروهای تمام چرخ محرک، عملکردی متوسط دارد. برترین حالت مصرف سوخت بهینه در این مدل، حالتی هست که تنها محور تحرک دو چرخ جلو فعال هست.

 

سانتافه با موتور 6 سیلندر و تعویض اتوماتیک دنده، از دیدگاه EPA، امتیازهای 18 مایل در هر گالن «MPG» در شهر، 25 Mpg در بزرگراه، و به صورت ترکیبی 21 mpg را به خود اختصاص داده هست. این ارقام، در حالت محرک بودن تمام چرخ ها، به صورت 18/24/20 خواهد بود.

درباره هیوندای سانتافه خودرو محبوب ایرانی ها

با دقت به مقیاس سبز Car Connection ، امتیاز 6 از 10 را به خود اختصاص می‌دهد. به نظر می‌رسد که حالت AWD سانتافه، در مقایسه با امتیاز 22 mpg مدل Pilot هوندا، یا 21 mpg مربوط به داج دورانگو، نیاز به تقویت شدن دارد.

 

دیدگاه منتقدان

نکات مثبت:

• هیچ نقص واضح و قابل توجهی ندارد
• قیمت آن بسیار مناسب هست
• فضای مسافران در حد بینظیر هست
• کاملا مجهز، در قسمت بورد
• انتقال آرام و روان توان توسط موتور 6 سیلندر

 

نکات منفی:

• جریمه هاي سنگین تجاوز از محدوده کلیومتراژ مشخص شده در قرار داد کرایه در حالت محرک بودن تمام چرخ ها «AWD»
• کم بودن تعداد 6 دنده
• فضای باریک ردیف سوم