پارس ناز پورتال

چرا واژن زنان گشاد می شود؟ +راه حل تنگ کردن واژن

مجموعه : بهداشت زنان
چرا واژن زنان گشاد می شود؟ +راه حل تنگ کردن واژن

چرا واژن زنان گشاد می شود؟ +راه حل تنگ کردن واژن 

واژن زنان ممکن است در اثر عوامل بسیاری گشاد شود، امروز راهکار هاي تنگ کردن واژن را برای خانمها داریم که موثر و کاربردی هستند. خب گفتم که واژن یک لوله عضلانی است که اطرافش با بافت هم بند پر شده است.

 

اگر به دلایلی این بافت هم بند یا عضله شل شود حالتی که ایجاد می‌شود، حس باز بودن «به طور عامیانه گشادی واژن» می‌باشد که گاها برای فرد ناخوشایند است.

 

عوامل گشادی واژن
عواملی که باعث شلی عضله واژن و بافت هم بند آن میشود را در این جا اسم میبرم :گشادی واژن و افزایش سن: همانطور که این جا گفته بودم، عضلات همه ی جای بدن با افزایش سن حالت شل و افتاده پیدا می‌کنند.مانند گردن ، بازو ،شکم و …

 

واژن هم عضله اي ست که با افزایش سن ممکن است تون عضلانی اش کمتر شده و دچار افتادگی و کاهش کلاژن شود.به علاوه بافت هم بند اطراف ش نیز با روال افزایش سن شل میشود. مخصوصا که واژن تحت تاثیر هورمون هاي زنانه «استروژن» جوان و مرطوب میماند. وقتی فرد یائسه میشود و این هورمونها به شدت کم میشوند در نتیجه واژن نیز سست و شکننده می‌شود.

 

ژنتیک و وراثت: دومین علت شلی و کم بودن تون عضلانی واژن و بافت هم بند اطرافش ژنتیک است. حتماً دیده اید که بعضی افراد دارای پوست و گوشت سفتی هستند! خب بالعکس افرادی هم هستند که به طور مادرزادی عضلات و بافت هم بند شل تری دارند. پس جنس خود فرد نیز دراین چالش دخالت دارد.

 

تغذیه و سبک زندگی نادرست: با تغذیه نامناسب عضلات بدن میتواند تحلیل رفته و دچار ضعف شود. با تغذیه نا مناسب و سبک زندگی نادرست یبوستهای مکرر ایجادشده و با زور زدن به شلی کف لگن کمک می‌کنید.

 

سبک زندگی و بی تحرکی نیز یکی از ولایل این موضوع می باشد. شخصی که ورزشکار است اندام سفت دارد. شخص بی تحرک نیز اندام ش شل است«طبق معمول». خب اگر تمرینات کیگل برای واژن انجام نشود نباید انتظار سفتی « و حس تنگی» ازآن را داشت.

 

بارداری هاي متعدد و یا دو و چند قلویی: به دلیل این که خود بارداری با هورمونهایش کف لگن رو شل و ریلکس میکنه و رحم یک‌بار سنگین روی عضلات کف لگن بوده و عضلات رو شل و افتاده میکنه .خصوصا در دو و چند قلویی ها. و مخصوصا اگر بارداری ها پی در پی باشند.

 

زایمانهای متعدد واژینال: زایمان هاي متعدد واژینال یکی از دلایل شل شدن واژن می‌باشد که درصورت رعایت نکردن یک سری اصول رخ داده و میتواند باعث نارضایتی شود.

 

باورهای نادرست راجع به واژن :
هر شخصی درد پریودش بیشتر است، واژن ش تنگ تر است 

 

آغاز رابطه جنسی واژینال آنرا گشاد می‌کند

 

زایمان طبیعی همیشه عامل اصلی گشادی واژن است

 

خروج هوا یا حباب از واژن همیشه نشانه ي گشادی آن است

 

واژن گشاد باعث عفونتهای مکرر می‌شود.اگر آنرا تنگ کنم در کاهش عفونتها موثر خواهد بود

 

وقتی از فرد مراجعه کننده سوال میکنم چرا فکر می کني به این چالش «گشادی واژن» دچار شده اي یکی از این چند جمله را میشنوم :

 

* همسرم اظهار میکند حین رابطه حس میکنم واژن تون ندارد و شل است. خودم هم چیزی احساس نمی‌کنم.

 

جواب من به این فرد: اولا شما نباید حین دخول مانند یک عروسک بی جان بخوابی و همسرت فاعلانه دخول کند! بلکه اکتیو بودن شما حین سکس«که به طور غیر ارادی باعث سفت و شل شدن متناوب واژن میشود»

 

باعث میشود واژن شما کل آلت را در بر گرفته و با حرکات منظم شما همسرتان هم احساس خوبی داشته باشد. در واقع خودت واژنت را شل گرفته اي و حس گشادی واژن به همسرت دست میدهد

 

* آخه عفونتهای مکرر میگیرم. حس میکنم علت ش باز بودن واژن ام هست! اگر واژنم را تنگ کنم عفونتهام قطع میشه

 

دوستان عزیز عفونت به تنها چیزی که تماس ندارد، سایز واژن و تون عضلانی آن است

 

* آخه حین رابطه ورود و خروج هوا رو احساس میکنم. اگر واژن تنگ بود این حالت ایجاد نمی شد

 

جواب من بشما این است که بعضی پوزیشن ها «خصوصا پوزیشنی شبیه سجده» این ورود و خروج هوا را ایجاد می‌کنند و این مسال در آن پوزیشن ها طبیعی است و ارتباطی به سایز واژن و …ندارد.

 

* چون من حین رابطه بسیاااار ترشح دارم و واژنم بیش از حد لیز است و ورود و خروج آلت بدون هیچ مقاومتی انجام می‌شود من احساس می‌کنم اگر واژنم تنگ بود باید دخول به سختی و با مقاومت انجام می شد .

 

در جواب به این دوست عزیز هم میگم ترشحات واژن و غدد اطرافش + ترشحات پیشاب همسر شما کلا به این هدف هستند که واژن را مرطوب و لیز کرده که دخول به اسانی انجام شود! اگر شما از نظر جنسی آماده نشده باشید، خب دخول کمی با سختی انجام خواهد شد!

 

علایم گشادی واژن

* احساس ذهنی خود فرد یا همسرش «که در درجه اول باید سکس را آموزش داد. نه جراحی»

 

* بی اختیاری ادرار حین خنده، عطسه یا سرفه « که توسط دکتر چک و افتادگی و شلی لگن تایید شود»

 

اگر این چالش برای شما مهم شده و به نوعی تصمیم به ایجاد تغییر گرفته اید می‌توانید درمانهای دکتری برای این چالش را انجام دهید.اما قبل ازآن، شدیدا توصیه میکنم، در هر سنی که هستید اول دوره هاي آموزش جنسی و سکس خوب را بگذرانید تا بر عملکرد جنسی واقف شده و رفتار جنسی خوب را بلد باشید.

 

درمان هاي دکتری موثر برای شلی واژن حاوی موارد زیر است که در مطلبی جدا گانه به جداسازی توضیح خواهم داد :

 

تقویت عضلات کف لگن با تمرین کیگل «این جا توضیح داده ام»

کار کردن با وسایل داخل واژنی «بوژی * مخروط و …»

 

لیزر مونالیزا

در انتها به همه ی خانمهایی که دارای تصور نا صحیح از گشادی واژن دارند توصیه اي دارم :

 

سکس و لذت جنسی بسته به درجه تنگی واژن نمی باشد.سکس مانند یک اتومبیل 5 دنده می‌باشد. از نگاه خوب، کلام زیبا، رفتار جنسی حرفه اي آغاز و ادامه یافته و با دخول به پایان می‌رسد ! “رفتار جنسی” مهمترین عامل رضایت همسر از شماست.

 

نه صرفا سایز واژن «که دنده ي آخر سکس را حاوی میشود». پس اعتماد به نفس داشته باشید و کل زندگی را بسته به سایز یک حفره ندانید. رفتار و هوش ودرایت شماست که همسرتان را مجذوب نگه می دارد.