پارس ناز پورتال

وجود مو روی لاله گوش و بیماری که باید بدانید

وجود مو روی لاله گوش و بیماری که باید بدانید

وجود مو روی لاله گوش و بیماری که باید بدانید 

وجود مو بر روی لاله گوش بسیاری از افراد به خصوص سالمندان را دیده ایم . اما این موها نشانه بیماری است که در این مطلب به توضیح آن میپردازیم . همزمان با افزایش سن تغییراتی دربدن به وجود می آید که یک نشانه جدی از احتمال بروز یک بیماری مرگبار و ناگهانی است.

 

کارشناسان به تازگی دریافتند که یک ارتباط مستقیم بین وجود مو در کانال گوش افراد سالمند و ابتلای آنها به انواع بیماری های قلبی بوِیژه بیماری عروق کرونر وجود دارد.وجود مو در نرمه و کانال گوش به خاطر ترشح بیش از حد هورمون های آندروژن و تستوسترون در بدن آقایان است که، علت اصلی بروز لخته خونی و سکته قلبی به شمار می آید.

 

کارشناسان رابطه بین سکته قلبی و وجود مو در کانال مو را در بیش از 215 فرد مبتلابه بیماری های قلبی در کشور هند بدست آورده اند و اعلام کرده اند اکثر افراد مبتلابه مشکلات قلبی در لاله و کانال گوش خود موی زائد داشته اند.

 

در عین حال دسته ای دیگر از دانشمندان اعتقاد دارند وجود مو در گوش صرفاً علامت پیری و به دلیل افزایش هورمون تستوسترون در بدن است و رابطه مستقیم با بروز سکته قلبی ندارد و یک فرآیند طبیعی در اثر افزایش سن است.

 

سکته و بیماری های قلبی عروقی به دلایل مختلف از جمله تغذیه نامناسب، استعمال دخانیات، عدم تحرک و ورزش کافی، استرس ، بروز بیماری هایی چون آنفولانزا، سوابق ژنتیک، تصادفات، بالا بودن فشار خون و مواردی از این دست روی می دهد، اما با این حال وجود مو در کانال گوش هم می تواند یک نشانه هشدار دهنده باشد و باید جدی گرفته شود. همینطور ظاهر نازیبای آن می تواند از اعتماد به نفس سالمند در اجتماع بکاهد.

 

منبع:jamejamonline.ir