پارس ناز پورتال

نکات مهم ورزشی برای زنان در سنین میانسالی

نکات مهم ورزشی برای زنان در سنین میانسالی

نکات مهم ورزشی برای زنان در سنین میانسالی 

ورزش در هر مقطع سنی برای بانوان خوب هست مخصوصا در دوران میانسالی که باید همراه با دقت به نکات ویژه ورزشی باشد. ورزش جزوی از زندگی سالم هست و باعث کاهش مریضی‌هاي مزمن و افزایش انرژی در بدن می شود. زنان بالای 40 سال میتوانند فواید زیادی از ورزش ببرند اما باید نکات خاصی را رعایت کنند.

 

زنان بالای 40 سال بهتر هست که نکات زیر را در نظر بگیرند:

 

از آسیب‌دیدگی پیشگیري کنید
به حالت‌هاي گوناگون بدن خود دقت کنید. بعد از 40 سالگی از انعطاف‌پذیری زنان در ناحیه رباط‌ها و تاندون‌ها کاسته میشود و میزان عضلات بدن کمتر میشود. بهتر هست گذشته از ورزش زمان کافی برای گرم کردن بدن و انجام حرکات کششی بگذارید. ورزش‌هایي انجام دهید که کمتر به مفاصل شما فشار وارد کند.

 

2ـ میزان انجام ورزش‌هاي هوازی را افزایش دهید
هر چقدر سن افزایش یابد، سوخت و ساز بدن کمتر می شود و کمتر کالری می‌سوزانید. ورزش هوازی می تواند تغییر زیادی ایجاد کند. اگر در ناحیه زانو یا مچ پا احساس فشار میکنید نوع ورزش را تغییر دهید و اکثر ورزش هوازی انجام دهید. میزان ورزش را کمتر نکنید. انجام ورزش‌هاي دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و شنا می تواند به کالری‌سوزی کمک کنند.

 

از بدن خود بهره گیری کنید
 به گزارش پارس ناز انجام ورزش‌هاي قدرتی باعث می شود که عضلات و استخوان‌ها سالم‌تر بمانند. ورزش‌هاي قدرتی همچون اسکات، پلانک و شنای سوئدی میتوانند به افزایش قدرت بدن کمک کنند. این ورزش‌ها ضربان قلب را نیز افزایش میدهند.

 

از افزایش چربی شکمی آگاهی داشته باشید
تعداد زیادی از زنان بالای 40 سال به دلایل تغییرات هرمونی چربی شکمی پیدا می کنند. حتی اگر زنان ورزش کنند احتمال دارد که این مشکل برای آن ها ایجاد شود. نباید روحیه خود را از دست بدهید. ورزش در هر صورت تاثیرگذار هست.

 

5ـ تیم تشکیل دهید
در کلاس‌هاي گروهی ورزش کنید تا انگیزه شما برای ورزش اکثر شود. اینکار باعث می شود که اکثر بر انجام ورزش تشویق شوید.