پارس ناز پورتال

ورزش دویدن و اصول صحیح انجام دادن آن

ورزش دویدن و اصول صحیح انجام دادن آن

ورزش دویدن و اصول صحیح انجام دادن آن 

به شما اصول دویدن را یاد میدهیم تا بدانید که چطور باید این ورزش آسان را انجام دهید،دو یکی از ورزش هاي پایه و خوب هست. وقتی تازه شروع به دویدن میکنید، احساس عجیبی می‌کنید. در ابتدا بلد نیستید تنفس را بازرسی کنید و از سد احساس ناراحتی نخست بگذرید. هر لحظه احساس میکنید که پیروز نمیشوید و نمی‌توانید ادامه بدهید.

 

ولی وقتی لم کار دستتان بیاید، دویدن برایتان به کاری دلخواه تبدیل می‌شود که حتی به آن احساس نیاز میکنید. دویدن یکی از راحت ترین راه هاي ورزش کردن هست. فقط کافی هست کفش هایتان را بپوشید و بیرون بروید. تنها اشکال آن این هست که ممکن هست اشتباهات متعارف دویدن را مرتکب شوید.اگر این نشانه ها را در خود می‌بینید، بدانید که دارید در دویدن اشتباه می‌کنید.

 

گردن درد
موقع دویدن گردنتان را کاملا صاف نگه دارید و افق را نگاه کنید. خیلی از افراد وقتی دویدن را شروع می‌کنند به پاهایشان نگاه می‌کنند و نگرانند که آن پایین چه می گذرد. پایین انداختن سر و خم کردن گردن موقع دویدن فشار اضافه اي به گردن وارد میکند که موجب درد و گرفتگی گردن می‌شود.

 

دستان را درست حرکت نمیدهید
اگر روی تردمیل می دوید، دستتان را به میله هاي نگهدارنده کناری نگیرید. نخستین اشکال اینکار این هست که شما وزن را روی دست ها می‌اندزید. دوم این که حالت دویدن طبیعی شما را از بین میبرد.دست ها را به آرامی کنار بدن تاب دهید، اما حواستان باشد که هرگز دست ها را ضربدری حرکت ندهید، یعنی آنها را از خط فرضی اي که بدن را به دو نیمه راست و چپ تقسیم می‌کند عبور ندهید.

 

اگر حرکت دست ها بدنتان را به راست و چپ تاب دهد، خودش شروع مشکلات بسیاری خواهد بود.حرکت قوی دست و پا با هم نیروی زیادی ساخت میکند که در مرکز بدن جمع می‌شود. این یعنی یک ورزش شکم بینظیر که شما را به سمت داشتن شکمی تخت و قوی هدایت میکند.

 

پاهایتان درد می‌گیرد
یکی از فاحش ترین اشتباهات در شروع دویدن پوشیدن کفش هاي نامناسب هست. اگر هر زمان که می دوید پاهایتان درد می‌گیرد کفش هایتان را چک کنید.تعداد زیادی از مشکلات و آسیب هاي کف پا و مچ به دلیل پوشیدن کفش نا مناسب ایجاد میشود. کفشی گزینش کنید که پایتان در آن کاملا راحت باشد « حتی کمی از سایز عادی بزرگتر باشد»

 

هیچ چیز اکثر از دردناک بودن تمرینات نمیتواند شما را از ادامه برنامه اي که شروع کردید بازدارد.بعد از گزینش کفش درست، سعی کنید یک کفش را بیش از یک سال نپوشید.

 

به نفس نفس می افتید
 به گزارش پارس ناز وقتی تازه شروع به دویدن کرده اید خیلی طبیعی هست که هن هن کنید! شما دارید کار جدیدی با بدنتان انجام می‌دهید که به آن عادت نداشته. اما تنفس درست برای ادامه راه دویدن برای شما حیاتی هست.تحقیقات نشان میدهد نفس کشیدن حین دویدن به صورت دو قدم دم و دو قدم بازدم برترین روش هست و شما را کمتر خسته میکند.

 

تمرینات قدرتی نمی‌کنید
یکی از اشتباهات بزرگ این هست که برای دونده شدن فقط بدوید. در نخستین مسابقه یا مسافت زیادی که بدوید متوجه ضعف هاي بدنتان خواهید شد. بهتر هست به جای هر روز دویدن حداقل دو روز در هفته را به تمرینات قدرتی بپردازید.نیروی محرکه ي دویدن شما از چهار سر ران ها، باسن و شکم « مرکز بدن » می‌آید. مطمئن شوید که این عضلات را قوی نگه می دارید.